Wpis z mikrobloga

Mapa przedstawiająca największe miasta w Polsce bez dostępu do kolei pasażerskiej. Nie widać zaborów – a wręcz przeciwnie, ściana wschodnia wypada zaskakująco dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Największym wykluczonym kolejowo ośrodkiem jest liczące 88 425 mieszkańców Jastrzębie-Zdrój, co jest fenomenem na skalę europejską – jest to jedno z największych, być może nawet największe miasto w lądowej części Europy bez tego środka transportu.
#mapporn #mapy #ciekawostki #kolej #pkp #jastrzebiezdroj
Lolenson1888 - Mapa przedstawiająca największe miasta w Polsce bez dostępu do kolei p...

źródło: comment_16132952121jGR9dJCpTIGruRYDYFKVr.jpg

Pobierz
  • 155
@FuriousViking: Mielec ma 60k ludzi tylko na papierze
poza tym każdy na tym zadupiu ma prawo jazdy
plus busy jeżdżą Kraków, Rzeszów i mają się bardzo dobrze
nie będzie nigdy kolei pasażerskiej, bo jest na uj potrzebna, kiedyś owszem była potrzebna ale teraz?
@niemamnasmsy: Opie... lekko przybliżę tylko temat Golubia-Dobrzynia. Samorząd Województwa „chciał” wskrzesić zawieszoną w 2000 roku linie. PKP zdecydowało się na przekazanie trasy. Zrobili jeden przejazd turystyczny w 2009 i na fali zainteresowania kupili nawet... zabytkowy tabor do remontu. Tory były w świetnym!! stanie, porządne, ceglane dworce w każdej wsi na trasie, zainteresowanie spore bo likwidowano na potęgę kursy PKS a oni nie ogarnęli szynobusu tylko stwierdzili, że zrobią linię turystyczną. Tak
@SarahC: każdy jeździ busem bo nie ma innego wyjścia. Bo nie ma alternatywnej komunikacji- zwłaszcza do Rzeszowa, gdzie wszyscy studenci są uzależnieni od jednego prywatnego przewoźnika- Marcel. Poza tym na codzień w Mielcu jest o wiele więcej ludzi niż 60 tysięcy w ciągu dnia, bo ponad 20 tysięcy ludzi dojeżdża na mieleckie strefy ekonomiczne- z Tarnobrzega, ze Stalowej Woli, z Kolbuszowej, Niska, Dębicy, Połańca, Dąbrowy Tarnowskiej. Przemyślana linia kolejowa regionalna jest
@FuriousViking: Ale oni tam nie mieszkają tylko dojeżdżają do pracy. Jak otworzą fabrykę w Dębicy to przestaną dojeżdżać i robić sztuczny ruch. Zresztą zdaje się firmy im załatwiły autobusy, bo się nie mogli sami ogarnąć. XD Poza tym na temat strefy mieleckiej i warunków pracy to legendy krążą po internecie, bardzo ciekawa lektura. 15 k przemiału ludzi na jednej fabryce. #dobrafirma #pracamarzen
@Lolenson1888: Dodajmy że wiele miast, np. Nowy Sącz, niby kolej mają ale prawie nie da się z niej korzystać.
O czym mówię? Z Nowego Sącza zazwyczaj jeździ się do Krakowa i z powrotem, można tak jechać pociągiem ale najpierw trzeba dojechać do Tarnowa, i dopiero do Krakowa. Przez to podróż trwa praktycznie 3h.
Autobus to 1,5h-2h.
Więcej kolej jest, ale prawie nikt z niej nie korzysta bo jest to nieopłacalne :/
@SarahC:
Ale co mają legendy krążące po internecie do tematu, o którym rozmawiamy? Mogę rozmawiać o faktach, a nie legendach. Fakt jest taki, że mieleckie strefy ściągają do siebie ludzi w promieniu 40 km z trzech województw. Nie zmieni się to przez nabliższe 10 lat bo planowana jest kolejna strefa ekonomiczna, a nie ma żadnych nadzieji na to, że w kolejnej dekacie działalność mieleckich stref się zmniejszy. Pisałem o tym, że
@FuriousViking: Ano to, że młodzi mogą nie chcieć pracować w takich warunkach, a tym 50 latkom co tam pracują też już niewiele zostało do emerytury. Zresztą sam pisałeś, że młodzi wyjeżdżają. To dla kogo ta ciuchcia ma być? Mielec to takie miasto widmo. Niby jest ale bez życia. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@FuriousViking: @Wykuwrizator: @SarahC:
Chyba mniej niż 15 lat, pamiętam, że w latach 2009-2011 jeździłem TLK Hetman z Biłgoraja do Krakowa i jechał przez Mielec, chocież jechał to zbyt dużo powiedziane, bo od Stalowej do Mielca toczył się z prędkością roweru (15-20 km/h).

Biłgoraj co prawda ma połącznie kolejowe (1 para pociągów dziennie), ale praktycznie nikt z tego nie korzysta, bo taki pociąg do Krakowa jedzie około 5 godzin, a
k.....k - @FuriousViking: @Wykuwrizator: @SarahC: 
Chyba mniej niż 15 lat, pamiętam,...

źródło: comment_1613334909RhJYs0JeEM7cSToSMNKnHX.jpg

Pobierz
@SarahC: młodzi z Mielca wyjeżdzają głównie na studia, oraz emigrują za granicę. Na ich miejsce imigrują młodzi ludzie z óściennych miejscowości oraz małych miast gdzie nie ma miejsc pracy. Obecnie ceny mieszkań w tym 60tysięcznym mieście dobijają do cen w miastach wojewódzkich, a niewystarczająca liczba budujących się mieszkań jest najwyższa w regionie, co jest spowodowane podążaniem ludzi za pracą. Miasta takie jak Połaniec w województwie świętokrzyskim wyludniają się kosztem migracji właśnie
@kompot_z_mirabelek: no Hetman był ostatnim pociągiem który odjechał z Mieleckiego peronu. Mielec najbardziej potrzebuje regionalnego przewoźnika, a jeszcze lepiej kolei typu SKM z połączeniem do Dębicy, Rzeszowa, Tarnobrzega i Stalowej Woli. Robiącej za transport pracowników napłuwających właśnie z tych miast i ich okolic. Nie potrzebne jest tu międzykrajowe połączenie, które nie będzie atrakcyjne ani konkurencyjne do pozostałych środków transportu. Najlepiej bezpośrednie połączenia na relatywnie krótkich odcinkach z częstymi cyklami kursów. Do
@SarahC: Jak widzę kogoś, kto pisze że w Mielcu nie jest potrzebne kolejowe połączenie pasażerskie, to od razu wiem, że ta osoba nie wie co mówi, idealnie potwierdzasz moją tezę. Dobra i wygodna komunikacja kolejowo autobusowa to podstawa do jakiegokolwiek rozwoju i funkcjonowania
Nie widać zaborów – a wręcz przeciwnie, ściana wschodnia wypada zaskakująco dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Lolenson1888: bo siatka kolejowa jest w miarę równa, za to widać gdzie jest po prostu mniejsza gęstość zaludnienia...
@Lolenson1888: Nie do końca widzę na mapie ale chyba oznaczono Wojnicz koło Tarnowa. Gdy w połowie XIX w. budowano kolej Wiedeń - Lwów, która do dziś jest podstawą głównej linii kolejowej na południu Polski, władze Wojnicza stwierdziły że trasa przez miejscowość to zly pomysł bo będą ploszyc się zwierzęta gospodarskie. I cierpią od około 170 lat
@SarahC: Po pierwsze nie 25 lat, bo ja mam mniej a jednak pamietam połączenia pasażerskie z mielca, a po drugie, to że ktoś popełnił błąd i zamknął połączenia w #!$%@? zamiast to sensownie zmodernizować i usprawnić, nie jest argumentem w sprawie. Jesteśmy aktualnie w kulminacyjnym punkcie procesu likwidowania wszelkich połączeń transportu zbiorowego, a transport ten jest bardzo potrzebny.