Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 38
@BlackPinguin: włącz kierunkowskaz próbując wykonać jakiś manewr. Najczęściej zmiana pasa w wykonaniu osób z którymi jeżdżę to wyczekiwanie na lukę, kierunkowskaz na ćwierć sekundy i zmiana pasa, tłumaczę wtedy jak murowanej ścianie że jak włączysz ten kierunek przed tym manewrem to jest szansa że ktoś cię wpuści a poza tym dajesz znać tym na pasie obok że masz taką wizję w głowie. Jak widzę kogoś w korku z kierunkiem to
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: skup się na rzeczywistości wokół, a nie makijażu, telefonie
używaj kierunków odpowiednio wcześniej
więcej pewności siebie
nie jeździ na luzie na zakrętach
szpilki to słaby pomysł
zwracać większą uwagę na przejścia dla pieszych jeśli stoją samochody na przeciwnym pasie i je zasłaniają, zwłaszcza
  • Odpowiedz
zatrzymywanie się korku na przejściach dla pieszych/przejazdach dla rowerów.


@kuraku: dodałbym myślenie o pobliskich wyjazdach w korku. I ogólnie myślenie poza czubkiem własnego nosa :)
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: Nie wjeżdżać na skrzyżowanie przy zielonym świetle jak nie ma miejsca na nim. Jak przepuszczasz pieszych to warto zostawić 1 miejsce wolne za przejściem (jak jest korek np) w celu zapewnienia lepszej widoczności pieszych samochodom jadącym z naprzeciwka.
  • Odpowiedz
Jak dobrze jeździć samochodem?


@BlackPinguin: przejechać 10000km i wtedy zaczniesz jeździć znośnie dla całego otoczenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

- traktuj wszystkich innych kierowcow jak debili i potencjalnych zabojcow.


@stormkiss: i najważniejsza rada wypisana już przez Mireczka
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: a ja polecam pooglądać jakieś kompilacje typu Polskie drogi i popatrzeć sobie samodzielnie jakie manewry generują niebezpieczne sytuacje na drodze ( ͡° ͜ʖ ͡°) to moim zdaniem przemawia do wyobraźni bardziej niż suche informacje przeczytane w internecie
  • Odpowiedz
@BlackPinguin jak lecisz autostrada na tempomacie i wyprzedzasz inny pojazd niewielką różnicą prędkości, to na moment wcisnij gaz żeby to zrobić sprawnie. Podobnie też ze zwyklym wyprzedzaniem. Nic mnie chyba bardziej nie irytuje niż kiedy jade swoim tempem, a kierowca jadący lewym wyprzedza mnie o 1-2km/h przez kilkanaście kilometrów, blokując lewy pas, szczególnie kiedy mam przed sobą pojazd jadący dużo wolniej. Jest to niebezpieczne i w moim odczuciu zaburza taką harmonię
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: ja może podpowiem z takich rzeczy o których się zapomina lub nie myśli 1. Jak widzisz przystanek autobusowy/tramwajowy i stojący na nim pojazd utrudnia ci widok to zwolnij. Nigdy nie wiesz kiedy ktoś wyskoczy zza stojącego pojazdu. A po 2. Jak hamujesz mocniej, to sprawdź zawsze czy nie jedzie za Tobą coś większego typu ciężarówka. Co z tego że Ty wyhamujesz, jak ona nie i zrobi z Ciebie mokrą
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: Mam przejechane dopiero 1200km więc jestem świeżakiem, ale już zauważyłem:
- nikomu nie ufaj - tym bardziej ludziom, którzy Cię "przepuszczają" jak jedziesz z podporządkowanej - wtedy tym bardziej zwracaj uwagę czy na nikim nie wymusisz jeśli są np. 2 pasy
- jeśli nie czujesz się na tyle pewnie, żeby kogoś wyprzedzić - jedź spokojnie za nim, nic się nie stanie jak pojedziesz wolniej lub poczekasz na lepszą okazję,
  • Odpowiedz
@Pink_Floyd: O k---a to grubo XD Najpierw się hamuje a potem wysprzęgla. Moment, gdy wciśnięty jest pedał sprzęgła jest najbardziej niebezpieczny bo auto się w dużej mierze kontroluje gazem a dodając gazu z wciśniętym sprzęgłem nigdzie nie jedziesz, więc nie masz szans niczego ominąć, przed niczym uciec. Tak samo hamulec - najpierw się hamuje bo hamują i hamulce i silnik a potem się wysprzęgla, by nie zgasł. LOL. Jak najdłużej się jeździ z napędem spiętym.

@BlackPinguin: Jeżdżę od 2011 roku, zrobiłem jakieś 100-120 tys. km. może więcej, nie liczę.

Kilka
  • Odpowiedz
Po pierwsze to nigdy, ale to nigdy nikomu nie ufaj. To, że masz pierwszeństwo to wiesz Ty, ale nigdy nie masz pewności czy ten głąb który wyjeżdża z podporządkowanej to również wie.


@robertx: I za co ty plusy dostajesz? Zasada ograniczanego zaufania nie oznacza, że nie ufasz nikomu i zakładasz, że każdy złamie przepisy. Jeśli jedziesz drogą z pierwszeństwem to jedź tak jakby każdy z podporządkowanej miał się zatrzymać. Jeśli
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@ChickenDriver: na światłach to akurat lubię się bawić w jak najszybsze ruszenie
Nafajniej jest jak stoję pierwsza i widzę resztę z tyłu w lusterku bo zamulają
Ogólnie większość wymienionych tu rad nie jest mi obca
  • Odpowiedz
Przed wyprzedzaniem warto sprawdzić nie tylko w lusterkach czy nie ma za nami pojazdu, który już zaczął ten manewr, ale również „martwą strefę”, zerkając przez lewe ramię.


@Endorfinek: jaja sobie robisz chyba. Jak to przez lewe ramie? (Chyba ze na motocyklu) Przeciez gowno zobaczysz przez lewe ramie, moze slupek nawyzej albo skrecisz sobie kark.

Jak juz to wyciagasz sie w prawo do tylu i wtedy z takiego zurawia patrzysz w
  • Odpowiedz
Twoje zdanie brzmi tak jakbyś miał się zatrzymać przed każdym skrzyżowaniem i sprawdzał czy na pewno każdy inny się zatrzyma.


@echelon_: Nie masz się zatrzymać przed każdym skrzyżowaniem ale musisz być gotowy, żeby zareagować jeśli ten z podporządkowanej się nie zatrzyma
  • Odpowiedz