Wpis z mikrobloga

@BlackPinguin:

Odległość. Aby mieć czas na jakąkolwiek reakcję. Również w korku - podjeżdżając komuś pod sam zderzak nie ma później miejsca, aby ustąpić pojazdowi uprzywilejowanemu i trzeba czekać, aż ktoś z przodu troszkę odjedzie, żeby przy zjeżdżaniu nie zahaczyć zderzakiem albo "wystaje się dupą" w świetle korytarza życia.

Zachowanie uwagi przy skręcaniu. W posesje i wjazdy - zwracać szczególną uwagę na rowerzystów i ludzi na hulajnogach elektrycznych, jeśli jest DDR to pamiętaj, żeby nie wymusić
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@BlackPinguin: parę uwag co do jazdy autostradowej - rzeczy które zauważyłem u niedoświadczonych kierowców.

- Przed wyprzedzaniem na drodze dwupasmowej nie tylko zerknij w lusterko, ale spójrz się dobrze na sekundę lub dwie. W ten sposób dużo łatwiej ocenisz, czy auta na drugim pasie zbliżają się wystarczająco wolno, by spokojnie wskoczyć na drugi pas, wyprzedzić i wrócić. Często kierowcy jadą dużo szybciej niż pozwalają im na to przepisy, i samo to, że auto jest daleko wcale nie musi oznaczać że przy wjeżdżaniu nie będzie już zaraz za tobą.

- Wykonuj przewidywalne manewry. Jak planujesz wyprzedzać, zasygnalizuj to z wyprzedzeniem - nie zliczę, ile razy kierowca czekał z wyprzedzaniem tak długo, że skończyło się to wskoczeniem pod moją
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: jak włączasz się do ruchu z pasa rozbiegowego który kończy się strzałkami i zwęża się np na autostradzie to nie bądź jak te niektóre faje co jada tym pasem i czekają aż ktoś praktycznie się im zatrzyma. Rozpędź się! Oczywiście jeśli warunki na to pozwalają. Nikt nie będzie specjalnie hamował żeby Cię wpuścić ale będzie Ci łatwiej włączyć się do ruchu jeśli zrównasz prędkość z jadącym z tylu pojazdem
  • Odpowiedz
To jest głupi nawyk? Najpierw sprzęgło, potem (nie puszczając sprzęgła) hamulec. Ja tak ZAWSZE robię. Sam hamulec tylko bardzo, bardzo rzadko żeby np. przyhamować lekko, jednak dużo pewniej czuję się robiąc najpierw sprzęgło - wiem, że silnik mi nie zgaśnie, a bardzo często hamowanie jest związane koniecznością zmiany biegu na niższy, więc bez sprzęgła to nie bardzo.


@Pink_Floyd: Dokładnie tez tak robię XD całe życie myślałem ze tylko ja jak
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Sm3rf1k: Tak było za czasów hamulców bębnowych. Tarcze mają wystarczająco siły żeby bez problemu zablokować koła i hamowanie silnikiem nie skraca drogi hamowania.
  • Odpowiedz
@ChickenDriver: jej nie chodzi chyba o wieczne trzymanie sprzęgła w glebie przy hamowaniu, tylko w sytuacji np. skręcania z hamowaniem. Hamujesz do wrzucenia dwójki, dojeżdżasz do skrzyżowania i wtedy sprzęgło, aż wyjdziesz z takiego 90-stopniowego skretu. Wtedy wciśnięte sprzęgło ma sens, bo upłynnia jazdę i pozwala szybciej i pewniej ruszyć. Na kursie uczą ekojazdy i powiedzą, że nie wolno, bo sprzęgło będzie szybciej do wymiany. Ale prawda jest taka, że
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: ja wiecznie jeżdże na luzie, tak mnie uczono i ni #!$%@? się nie umiem odzwyczaić. Jak myśle, że musiałbym non stop machać łapami i nogą to #!$%@? mnnie trafia xd za 3-4 lata zmieniam rzęcha na coś z automatem i po problemie.
  • Odpowiedz
@BlackPinguin jak już wymusisz i wyjedziesz komuś przed maskę to obudź te wszystkie swoje konie tak żeby ten za tobą nie musiał nagle zwalniać. Nie cierpię tego. Rozumiem że ktoś może długo wyjeżdżać z podporządkowanej, rozumiem że czasem trzeba się wbić bo duzy ruch ale jak już to zrobisz to rura prosze
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: jeśli to nie bait to najlepiej będzie Ci zapisać się do szkoły doskonalenia jazdy np. Akademia Bezpiecznej Jazdy, najlepiej ze swoim autem, pomogą Ci poprawić technikę jazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@BlackPinguin:
- jak widzisz z daleka czerwone/korek od razu noga z gazu i hamowanie silnikiem
- jak jesteś na lewo/prawo-skręcie nie włączaj kierunkowskazów
- rondo opuszczasz zawsze z zewnętrznego pasa
- jak na rondzie skręcasz w lewo to nie używaj lewego kierunkowskazu
- jak zamierzasz skręcić, to konecznie sprawdź wsteczne lusterko, żeby nikogo nie zmuszać do nagłego hamowania
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: ustaw sobie poprawnie lusterka. jak spojrzysz w lusterko "dupa" samochodu jest widoczna w lusterku, albo zajmuje więcej niż 1/100 powierzchni lusterka, to masz źle ustawione lusterka
  • Odpowiedz