Wpis z mikrobloga

@BlackPinguin:

Nie wyprzedzaj na przejściach dla pieszych (szczególnie gdy droga jest dwupasmowa)

Traktuj przejścia dla pieszych jak świętość i zawsze się rozglądaj czy ktoś nie przechodzi.

Pamiętaj, że wyjeżdżając z podporządkowanej czasami lepiej chwilę poczekać niż wpychać się na styk, bo samochód może zgasnąć, koła wpaść w poślizg itp
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: 1. Zachowywać odległość według zasady 3s - nigdy nie jedź "na zderzaku". Zasada ta pozwoli Ci wyeliminowac wiekszosc niebezpiecznych sytuacji.
2. Jazda defensywna - nie ufaj nikomu na drodze, przed przejsciem dla pieszych, skrzyzowaniem zdejmij noge z gazu, ewentualnie delikatnie przyhamuj. Bedziesz miala wiecej czasu na reakcje.
3. Hamowanie silnikiem - zapoznaj sie z technika. Nigdy nie hamuj na ostatnia chwilę przed samochodem.
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: Kierunkowskaz przed zmianą pasa a nie w trakcie jego zmiany. To ma być sygnalizowanie, a nie potwierdzenie manewru. Kolejna sprawa to jeśli zjeżdżasz na rondzie 1szym zjazdem, to wrzucaj kierunkowskaz już dojeżdżając do tegoż ronda. To usprawni trochę ruch.
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: Znajdź jakiś zaśnieżony plac i poćwicz wchodzenie i wychodzenie z poślizgu. Ewentualnie zapisz się na doskonalenie jazdy jak masz hajs. Tam też nauczysz się takich rzeczy, a mi w dodatku sprawiło to sporo frajdy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@BlackPinguin:
- Dawaj znać wcześniej hamulcami o możliwym mocniejszym hamowaniu delikatnie naciskajac/dotykajac juz hamulec.
- Jak ktoś za tobą może nie widzieć przeszkody na drodze daj mu znać hamulcami / awaryjkami zamiast zmieniac pas w ostatniej chwili.
  • Odpowiedz
no to nie rób tak xD Sprzęgło wciskasz dopiero jak prawie stoisz w miejscu.


@pan_warell: to zależy od samochodu. W dieslu z dwumasą nie jest to zbyt dobry pomysł. Oczywiście powinno się hamować silnikiem, ale nic na siłę. Bo co z tego, że zaoszczędzisz kilka kropelek paliwa jak zarżniesz dwumase.
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: Zawsze patrz w lusterka i myśl za innych, ostatnio oglądałem zakup kontrolowany i prowadzący pytał się dziewczyny czy dobrze się jej widzi przez tylną szybę w jakimś citroenie, a ona mu odpowiedziała "a to ktoś w ogóle patrzy w środkowe lusterko?". Mina prowadzącego bezcenna :D
  • Odpowiedz
Jak dobrze jeździć samochodem?

Na co zwracać uwagę?


@BlackPinguin: tak po prostu i olewać dobre rady, najwyżej częściej za wymianę sprzęgła płacić. Jak coś to rajdowa szkółka jazdy, żeby #!$%@?ć zamiast jeździć.
Uwagę należy zwracań na wszystko, przede wszystkim na innych kierowców i pieszych oraz rowerzystów, cyklistów i debili na motorach. Czasem też na drzewa, kałuże itp.
EOT.
  • Odpowiedz
@BlackPinguin Miata i pieseł (ʘʘ) Ktoś na mirko napisał kiedyś, że zawsze włącza kierunek zanim zacznie hamować i staram się tego trzymać.
Nie szarżować na zimnym silniku.
Lepiej przejechać paręnaście km najpierw.
Unikać jazdy na półsprzęgle i stania na światłach wciskając sprzęgło.
Nie wiem co jeszcze :d
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: poza tym co już napisali (w szczególności polecam namiętne oglądanie Stop Cham i innych kompilacji z kamerek)
- jeśli jesteś jedynym kierowcą to poświęć dużo czasu na odpowiednie ustawienie fotela i lusterek. Wygodna pozycja umożliwiająca swobodny ruch i lusterka, które pozwalają dużo zobaczyć to świetna rzecz
- poznaj swój samochód i się go nie bój. Sprawdź co możesz ustawić, jakie masz guziczki na desce, co i gdzie masz pod maską
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: Młodzi kierowcy na siłę chcą jeździć dynamicznie, żeby pokazać, że nie są zawalidrogą. To nie ma sensu. To samo w drugą stronę. Płacisz podatki, droga należy tak samo do ciebie, jak do innych. Przy parkowaniu, ruszaniu na światłach, na rondzie, nie stresuj się innymi pojazdami. Poczekają.
  • Odpowiedz
@BlackPinguin: Pamiętaj że jak masz ustąpić pierwszeństwa to nie tylko tym którzy jadą zgodnie z przepisami, ale także tym jadącym pod prąd, bokiem, po chodniku, jak również np przelatującym przez rondo.

Skręcając w prawo, nie patrz tylko czy coś nadjeżdża z lewej, ale np czy z prawej ktoś nie śmiga pod prąd.
  • Odpowiedz
@BlackPinguin:

Ja np. mam głupi nawyk zbyt częstego wciskania sprzęgła, np. podczas hamowania


poślizgi srizgi. Jak jedziesz na biegu to auto Ci nie zgaśnie, bo jest napędzane mechanicznie, kołami. Jeżeli silnik nie jest połączony z kołami (wciśnięte sprzęgło lub luz) to teoretycznie może zgasnąć (nie wiem co musiałby nie zadzaiałać ale teoretycznie może zgasnąć)

A wtedy ani wspomagania kierownicy ani hamulców. Na zakręcie lub dojeżdzająć do stojącego pojazdu moze być dzwon
  • Odpowiedz