Wpis z mikrobloga

Patrząc po wykop to zawsze patrzaj w którą stronę kręcisz wjeżdżając na rondo (są też kwadratowe, pilnuj się Grażyna), no i ważne nie być szeryfem poza tym się nie zabij w śmieszny głupi sposób no i jak już spieprzysz to kombinuj mocno czy nie jesteś w TV4, jak tak to bierz ten mandat i spieprzaj.
Poza tym zmień opony na zimowe i zawsze miej 200 w razie gdyby.
Pozdrawiam cieplutko
@BlackPinguin: ludzie generalnie za czesto uzywaja hamulcow, zwlaszcza przy zjezdzaniu gorki, zamiast hamowania silnikiem. Czesto tez widac ludzi zjezdzajacych z gorki na luzie i hamujacych co pare sekund, by utrzymac nizsza predkosc.
Roznica jest taka, ze hamujac silnikiem nie niszczy sie ukladu hamulcowego tak szybko i nie doprowadza do zagotowania plynu hamulcowego w przewodach.
@BlackPinguin: Zawsze staraj się być na biegu. Inaczej pozbawiasz się możliwości np ucieczki gdy będziesz potrzebować. Wbijaj przed zakrętem docelowy bieg, na którym będziesz jechać po zakręcie i nigdy nie pokonuj zakrętu na luzie. Oraz myśl za innych kierowców, ludzie to debile
@BlackPinguin: Na szybko, wybacz truizmy i ew. powtórzenia:
1. Miej oczy dookoła głowy. Wyobraź sobie to tak: jesteś Neo w Matriksie, przed oczami przelatują Ci zielone cyferki, a Ty ogarniasz całe otoczenie wokół i przewidujesz ruchy otoczenia. Z czasem wchodzi w automatyzm.
2. Rozejrzyj się dobrze przed skrzyżowaniem. Nawet jeśli jedziesz rozpędzona na zielonym - znajomemu skasowano w ten sposób auto.
3. Bądź wyczulona na dziwne, nagłe, nietypowe manewry. Np. ktoś
@furcio: i to jest bardzo dobre pytanie. Mozliwosci jest kilka
oddalasz sie od suva/ciezarowki, zeby miec wiekszy bufor bezpieczenstwa. Do tego jak sie oddalisz, to widac wiecej lewego pasa na przyklad, co sie przydaje zeby sie zorientowac co sie dzieje. Mozesz tez zblizyc sie do lewej krawedzi pasa. Ew, jak sie da to zaczynaj szukac miejsca do wyprzedzania ;)

I tak, mnie tez wkurzaja takie suvy, busy czy inne ciezarowki, bo
@BlackPinguin: jedyna dwuja i gazu od #!$%@?
( ͡° ͜ʖ ͡°)

A tak serio
1. Konsekwencja, jak gdzieś chciałaś skręcić to tam skręć nawet jak w ostatniej chwili kapniesz ze to to nie ten zjazd, lepiej zjechać i zawrócić kawałek dalej
2. Co do posta to sprzęgła używasz tylko jak się zatrzymujesz i ruszasz, jadąc na sprzęgle odbierasz sobie możliwość zareagowania w stresującej sytuacji kiedy musisz nagle
@BlackPinguin: Wg mnie podstawa jest świadomość tego, co się dzieje wokół ciebie. Nie tylko z przodu - wszędzie.

Dobrym nawykiem jest regularne spoglądanie na tylne lusterko. To się przydaje zwłaszcza na rondzie, gdzie mnóstwo kierowców popełnia mnóstwo błędów. Poza tym świadomość całego otoczenia chroni cię przed martwymi polami widzenia w lusterkach bocznych.

A inne, dobre nawyki:
1. Przepuszczając pieszego przez przejście, gdy jestem na prawym pasie - zawsze kładę dłoń na