Wpis z mikrobloga

#bieganie
Jak to wygląda z tym pulsem w czasie biegu? Jestem początkująca, potrafię już przebiec 5 km, średnie tempo 7,20 więc raczej to tuptanie niż bieganie, ale puls mam ok 165-175, mam 22 lata. Podobno nie powinno się biegać na tak wysokim pulsie ale jednak wolniej biegać już nie potrafię, bo to będzie już prawie chód :D. Biegać cały czas tak i z czasem to się ogarnie? Czy jednak wolniej?
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jak wolniej się nie da, to się nie da. Moja znajoma ma tak samo. Po kilkunastu, albo kilkudziesięciu miesiącach biegania zeszła z 7:30 na ~6:00 ale tętno i tak ~170. Taka uroda chyba
  • Odpowiedz
@turtledove: wysiłek i bezpieczny puls jest nierozerwalnie połączony z Twoim wiekiem i ogólnym stanem fizycznym. Ogólną zasadą jest nieprzekraczanie granicy 220-wiek w czasie normalnego treningu, a bezpieczną w miarę opcją jest utrzymywanie się w przedziale 60-80% tej wartości. W Twoim przypadku nie przekraczaj 200, a trening do 160 możesz uznać za bezpieczny.
Teraz dochodzą inne zmienne jak warunki fizyczne i genetyczne. Jeżeli nie masz jakiejś turbonadwagi ani ryzyka chorób kardiologicznych
  • Odpowiedz
@aukolb: biegnie mi się spokojnie, oddech mam regularny, nie mam zadyszki itp. To jest takie tempo, w którym po prostu dobrze mi się biegnie :D. I dlatego się zdziwiłam, że mi pokazuje takie wysoki puls.
  • Odpowiedz
@Mesiash_ten_prawdziwy: "a bezpieczną w miarę opcją jest utrzymywanie się w przedziale 60-80% tej wartości. W Twoim przypadku nie przekraczaj 200, a trening do 160 możesz uznać za bezpieczny."

no powiem Ci że ciekawe teorie xD tylko szkoda że jest to poparte absolutnie niczym.

Każdy trening jest bezpieczny , niebezpieczny będzie wtedy kiedy mamy problemy kardiologiczne. A wtedy nawet 60% Hrmax może być niebezpieczne.
Organizm dąży do homeostazy, dlatego właśnie mamy coś takiego
  • Odpowiedz