Wpis z mikrobloga

W 2005 roku miał premierę F.E.A.R strzelanka w której po każdej walce były rozwalone do ściany, kolumny z odstającym zbrojeniem, w powietrzu wisiał kurz i wszędzie leżały strzępy papierów i tkanin, litry krwi na podłodze i suficie, oderwane kończyny, zakrwawione ciała, poprzewracane meble, porozrzucane wyposażenie. AI potrafiło flankować, atakować z kilku stron na raz, po rozmowach na radiu można było wywnioskować co przeciwnicy planują bo mówili z sensem. Umieli pozostawać w ukryciu gdy byli ranni, umieli wywrócić szafę, aby się za nią schować, czy wskoczyć przez szybę i z zaskoczenia zaatakować. Umieli celnie rzucać granatami by wykurzyć gracza i ostrzelać gdy zacznie uciekać. Mocno ranni lub gdy umierali strzelali na oślep i darli mordę, nie upadali jak zabawki

W 2008 premierę miał Far Cry 2, gra w której trzeba było dbać o b--ń, gdzie zużyta b--ń potrafiła wybuchnąć w dłoni, albo zacinać się. Gra w której przeciwnicy umieli zabierać rannych ziomków spod ostrzału, albo leczyć ich na miejscu. Gra w której można było zabić przeciwnika który chowal się za osłoną, bo tak, w tamtych latach dało się strzelać przez blachę albo deski!!! XD Gra w której dało się spalić kilka hektarów pola i drzew, ot tak dla jaj, albo żeby wykurzyć przeciwników. Ba, drzewom można było nawet odstrzelić pojedyncze gałęzie. Przeciwnicy umieli nawet udawać martwych, żeby zaatakować bronią krótką, jak się podejdzie za blisko

Tymczasem w Cyberpunku... (,) oczywiście zero krwi na podłodze i ścianach, i na ciałach, farba i tynk ani drgną, od granatów/bomb nie odpadają nawet kończyny, żadnego kurzu, odłamków, odpadającego tynku, zniszczalnych mebli, otoczenia, nic. Nawet papierowe kubki po wybuchu granatu leżą jak leżały, nie wspomnę że nawet nie ma na ziemi śladu po jego wybuchu XDDD. Wszystko jest pancerne. I jestem k---a pewien, że nawet kubeł na śmieci jest kuloodporny. Przeciwnicy z IQ ameby z downem nawet nie kucną, ani nie schowają się za winklem. Ida prosto na typa który do nich strzela. Ciała zachowują się jak lalki barbie jakby ktoś wpisał w konsoli disable_ai true

Gdzie to się k---a podziało? Kto te gry dzisiaj robi i dla kogo?

Mamy rok 2020, 15 lat później tak wyglądają strzelaniny w grze w której głównie się walczy i strzela. He-he masz graczu popykaj se o tutaj klikasz myszkom i przeciwnik upada, czego wiecej chcesz?. Szkoda strzępić ryja

Tak właśnie nas wszystkich graczy dyma branża od lat. Regres na ktory gracze sami się zgodzili z wywieszonymi jęzorami, a o dobrych grach które oferowały więcej niż markę i hype chyba mało kto pamięta

Idą setki milionów na marketing, a na samą grę minimum

Piszcie sobie, że to gra przygodowa, RPG (choć nawet CDP tak o nim nie mowi), ale ja miałem nadzieje, że fabuły dopełnią doskonałe walki. A na gameplayach jest totalna p---a i to taka jakiej spodziewałbym się po kolejnym odgrzanym kotlecie Ubisoftu. Tam jakby wysadzić C4 to nawet szyby nie drgną, bo po co?

Materiały edukacyjne:
Far Cry 2 w porównaniu do szajsu zwanego Far Cry 5
https://www.youtube.com/watch?v=FCeEvQ68jY8

FEAR
https://www.youtube.com/watch?v=qCFfesnEhNw

Nie jestem hejterem CDP, Wiedźmina 3 uważam za doskonałą grę (doskonałe były też przedpremierowe gameplaye i trailery), od 8 mc siedzę z preorderem Cyberpunka ale boje sie ze bede żałował, po tym co zobaczyłem. Brakuje większości rzeczy którch oczekiwałem i pomijam biedę otoczenia, bo to zapewne kwestia wydań konsolowych bez next-gen patcha

Nie piszcie tylko ze jestem ignorantem bo nie grałem. Komentuję to co było na gameplayach, coś co się już nie zmieni, bo wymagałoby to gruntownej przebudowy u podstaw. Fabuła pewnie będzie wyborna, ale co z tego? Gdybym chciał samej fabuły to bym poszedł czytać książkę

Bethesda nas tak nie wydymała, jak wydyma nas CDP

#cyberpunk2077 #gry #pcmasterrace
upodlator - W 2005 roku miał premierę F.E.A.R strzelanka w której po każdej walce był...

źródło: comment_1607231547Iad7n7OhiwAMCRDhNOH7z2.jpg

Pobierz
  • 154
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@upodlator
Ale się zesrałeś
Nikt nie robi takich gier z jednego prostego powodu. Wymagania
Crysis 3 jest grą z 2013 a dalej jest w stanie spalic topowe konfigurację na maksymalnych ustawieniach. Crysis remastered w ogóle wymaga kompa z kosmosu
  • Odpowiedz
@asdfghjkl: A GTA IV (2008) i pierwszy RDR chociażby? Przecież te gry wyszły dekadę temu, obie z otwartym światem, obie z zaawansowanym jak na te czasy AI, no i zajebistą nawet jak na dzisiejsze czasy fizyką i całkiem zaawansowaną grafiką? I to wszystko dźwigał leciwy Xbox 360. Gadanie o brakach w możliwościach obliczeniowych to niezłe baje i niestety to co mówi @upodlator to prawda, większość wysiłku i pieniędzy w-------a
  • Odpowiedz
@upodlator: Nie słuchaj, że się nie da, bo się da.
Tylko trzeba wynająć specjalistów za odpowiednie stawki, a nie uprawiać p0lacką szkołę zarządzania i jak zwykle opierać swój biznes na masowej taniej sile roboczej.
  • Odpowiedz
@wiorekogorek: Chyba zapomniałeś jak gta 4 działało w swoim czasie i wiele lat po premierze. Ktoś już wcześniej napisał że udawanie AI to nie AI. To były oskryptowane akcje udające inteligencję. To samo z przywoływanym crisis. Do dziś wiele komputerów domowych nie radzi sobie z wydajnością w tej produkcji a minęło wiele lat. Wiadomo że możliwości są problem jest taki że nie w przeciętnym domu Kowalskiego a to skala sprzedaje
  • Odpowiedz
@asdfghjkl: Napisałem przecież, ze GTA IV dźwigał Xbox 360 na którym De facto gra wyglądała często lepiej niż na dość mocnym PC w dniu premiery na PC, ale to kwestia z-------o portu, a nie ówczesnej mocy obliczeniowej. W GTA IV i pierwszym RDR z otwartym światem zachowanie AI to oskryptowane do bólu akcje? Ty grałeś w tę grę kiedykolwiek? Gry rockstara to idealny przykład jak zaprogramować sztuczną inteligencję jednocześnie zachowując
  • Odpowiedz
Wiedźmina 3 uważam za doskonałą grę (doskonałe były też przedpremierowe gameplaye i trailery)


@upodlator: Ja też, a jak przeczytasz oficjalne design docs, które wyciekły przed premierą to zdasz sobie sprawę jak bardzo gra mogła być lepsza, lecz niestety została okrojona... Nie wykorzystano potencjału i w przypadku CP2077 może być podobnie. Sugeruję poczekać na wersję "prawie" kompletną (czytaj GOTY), bo na premierę... No cóż można się niepotrzebnie rozczarować.
  • Odpowiedz
Fabuła pewnie będzie wyborna, ale co z tego? Gdybym chciał samej fabuły to bym poszedł czytać książkę


@upodlator: dokładnie mój tok myślenia, w gry gram dla gameplayu. Ludzie którzy usprawiedliwiają jakieś gry na chodzonego gdzie nie ma żadnego gameplayu tylko FaBuŁa to dla mnie niezrozumiały fenomen. Film se obejrzyj, nie trzeba zapłacic 300zł.
  • Odpowiedz
@upodlator W tych czasach już nie upada, bo zaczyna dominować loot shooting. Gdzie twój karabin wyborowy może mieć niewystarczający level aby zabić na strzała w głowè więc musisz mieć kapiszonowiec ale z wiele większym levelem od tamtej broni.
  • Odpowiedz