Wpis z mikrobloga

Jan Śpiewak wczoraj na fb:

„W PRL-u budowało się dużo i często ze słabej jakości materiałów. W III RP buduje się mało i ze złej jakości materiałów. W PRL pilnowano urbanistyki, obok osiedli powstawały szkoły i sklepy. W III RP buduje się w całkowitym oderwaniu od elementarnych zasad planowania. W PRL mieszkanie mogli zdobyć wszyscy niezależnie od zawodu. W III RP musisz mieć kilkaset tysięcy złotych wkładu własnego, żeby kupić mieszkanie na 30-letni kredyt.

To nie jest apoteoza PRL. Szwecja w czasach PRL budowała jeszcze więcej i znacznie lepiej. To krytyka folwarcznego neoliberalnego systemu, w którym żyjemy.

Systemu, który zamienia nas w chłopów pańszczyźnianych banków i deweloperów.”

Aż stworzyłem memeska na okazję tego wpisu:

#mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie #polityka #kapitalizm #bolszewizm #spolecznictwo #polska #warszawa
Podly_Bzik - Jan Śpiewak wczoraj na fb:

„W PRL-u budowało się dużo i często ze ...

źródło: comment_1606570392W3AMus9sRazY98ZzwjjCSN.jpg

Pobierz
  • 56
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Podly_Bzik: aktywiści miejscy to największy rak naszych czasów. Normalni ludzie nie mają czasu na te zabawy, więc mamy aktywistów - a że ci są często zepsuci bolszewizmem, komunizmem - to mamy, co mamy, łącznie z walką z samochodami.
  • Odpowiedz
@Podly_Bzik: osiedla wybudowane za PRL będę zawsze szanował za podejście urbanistyczne. To co się dzieje dzisiaj to jest ponury żart, a nie przemyślana urbanistyka
  • Odpowiedz
Normalni ludzie nie mają czasu na te zabawy


@Student_AWAS: bo np. dojeżdżają do pracy, bo zdecydowano, że wszystko i wszyscy muszą jeździć samochodami ( ͡° ͜ʖ ͡°) na szczęście mamy ludzi, którzy badają takie rzeczy, oraz ludzi, którzy wykazują aktywizm, by forsować zmiany. I lubimy ich, nawet jeśli czasem trochę przesadzają, bo są potrzebni jako strona dialogu mówiąca te nieoczywiste rzeczy.
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: Zwłaszcza wygodne jest stanie w korkach i szukanie miejsca parkingowego. To ostatnie w wielkim mieście może potrwać nawet kilkadziesiąt minut. Nie, ludzie używają samochodów bo rozłożono w Polsce transport publiczny.
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: tak, komunisss! xD

samorządy powinny odpowiedzieć na to zapotrzebowanie przez budowę nowych, szerszych dróg i miejsc parkingowych


@Student_AWAS: jak się czujesz jako ktoś oszukiwany propagandą firm motoryzacyjnych z lat dwudziestych? Polecam książkę Happy City (Ch. Montgomery), właśnie skończyłem i bardzo mi się podobała. Możesz dowiedzieć się czegoś nowego.

Tymczasem oczywiście nie wbijam dalej w tę dyskusję (gdyż patrz mój opis) i zostawiam cię z tymi przemyśleniami, a
  • Odpowiedz
transport publiczny jest zły, bo jest NIERENTOWNY. Nikt go nie rozłożył, zadecydowali ludzie i rynek.


@Student_AWAS: Nierentowność jest wpisane w definicję transportu publicznego. On musi być deficytowy, bo jego celem jest tanie dowiezienie ludzi w miejsce gdzie mogą być produktywni. Takie właśnie myślenie zaj***** transport publiczny w Polsce, przyczyniając się do wykluczenia ekonomicznego całych regionów. To jest właśnie przykład na to jakim rakiem jest neoliberalizm i patrzenie wyłącznie na prosty
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: jak się czujesz jako ktoś oszukiwany propagandą firm motoryzacyjnych z lat dwudziestych? Polecam książkę Happy City (Ch. Montgomery), właśnie skończyłem i bardzo mi się podobała. Możesz dowiedzieć się czegoś nowego.


@Precypitat: nie czytam takich rzeczy. To nie jest żadna propaganda, to The American Way.

Prawda jest taka, że amerykańskie miasta są znacznie mniej zakorkowane niż Europejskie, gdzie stawia się na trasnport publiczny - niestety, bez inwestycji w drogi nie
  • Odpowiedz
Nierentowność jest wpisane w definicję transportu publicznego. On musi być deficytowy, bo jego celem jest tanie dowiezienie ludzi w miejsce gdzie mogą być produktywni. Takie właśnie myślenie zaj***** transport publiczny w Polsce, przyczyniając się do wykluczenia ekonomicznego całych regionów. To jest właśnie przykład na to jakim rakiem jest neoliberalizm i patrzenie wyłącznie na prosty rachunek rentowności.


@The_Orz: i dlatego musi on zniknąć. Jakiego wykluczenia ekonomicznego?! samochód da się kupić za
  • Odpowiedz
Ale zobacz już na miasta w których faktycznie mieszkają ludzie (np. Nowy Jork) i już to wygląda inaczej. Transport publiczny, ludzie nie mający w ogóle samochodu, wyłączanie ulic z ruchu kołowego w ogóle.


@The_Orz: Nowy YOrk jest dość mocno zanieczyszczony lewicowymi teoriami, niestety - to one i walka z autami korkuja miasto.
  • Odpowiedz
Nowy YOrk jest dość mocno zanieczyszczony lewicowymi teoriami, niestety - to one i walka z autami korkuja miasto.


@Student_AWAS: Tak, lewactwo spowodowało że NY jest miastem w którym się mieszka, a nie tylko do którego się dojeżdża do pracy autostradą. Ale Ty brednie piszesz. xD
  • Odpowiedz
bo np. dojeżdżają do pracy, bo zdecydowano, że wszystko i wszyscy muszą jeździć samochodami


@Precypitat: @Student_AWAS: ludzie jeżdżą w PL w dużych miastach wszędzie samochodami, bo to jest najbardziej optymalny środek transportu biorąc pod uwagę takie czynniki, jak czas, wygoda, koszt i szeroko rozumiana mobilność (czyli np co zrobię, jeśli pojadę autobusem lub rowerem z domu do pracy, ale w połowie dnia dowiem się, ze muszę dostać się
  • Odpowiedz
Nie zmienia to faktu że zwłaszcza na przełomie ustroju wiele osób po prostu nie umiało prowadzić i się nie nauczyło.


@The_Orz: to niech się nauczą.

Nie każdego na niego stać, bo do 1000 zł trzeba doliczyć OC, naprawy i benzynę, a im tańszy samochód tym te wydatki są większe. Może to oznaczać że w ogole praca jest z tego względu nieopłacalna.


@The_Orz: no tak, siedzenie na wellfare jest
  • Odpowiedz
@Student_AWAS Ludzie jeżdżą autami, bo to wygodne, a samorządy powinny odpowiedzieć na to zapotrzebowanie przez budowę nowych, szerszych dróg i miejsc parkingowych - a najlepiej zostawić to wolnemu rynkowi.

Wykop-korwin-kuc-na-chłopski-rozum thinking at it's finest!
Suburbanizacja, Twierdzenie Lewisa-Mogridge’a, Trammer 'Ostre cięcie', setki stron a SSC jak krew w piach bo slow market wszystko ustawi ;)
  • Odpowiedz