Aktywne Wpisy
chwilowypaczelok +807
Wielkie ROZDAJO nudesków #kleboldswaifu. Plusik = losowy materiał z of. Zielonki dupa cicho.
Strach plusowac, ale wiem że wasza ciekawość wygra ( ͡º ͜ʖ͡º) #rozdajo
Strach plusowac, ale wiem że wasza ciekawość wygra ( ͡º ͜ʖ͡º) #rozdajo
CePeK +5
#nieruchomosci #mieszkaniedeweloperskie #remontujzwykopem
Pytanie do osób, które niedawno wykańczały wnętrze, takie są aktualnie stawki za samą robociznę (Poznań), czy tu jednak wykonawca zaszalał?
Zakładam, że część materiałów jak np. farby są w cenie, ale i tak wydaje się dość sporo.
Mieszkanie 80m2 (ale niestandardowa wysokość 3m), wychodzi jakieś 1150zł/m2 za same prace, bez materiałów oraz bez zmian w instalacji elektrycznej (to będę musiał osobno ogarnąć).
Pytanie do osób, które niedawno wykańczały wnętrze, takie są aktualnie stawki za samą robociznę (Poznań), czy tu jednak wykonawca zaszalał?
Zakładam, że część materiałów jak np. farby są w cenie, ale i tak wydaje się dość sporo.
Mieszkanie 80m2 (ale niestandardowa wysokość 3m), wychodzi jakieś 1150zł/m2 za same prace, bez materiałów oraz bez zmian w instalacji elektrycznej (to będę musiał osobno ogarnąć).
Wsiadasz sobie w mróz do benzyniaka
Pół obrotu rozrusznika i już jedzie
Kilka minut przy sprawnym termostacie i już płyn chłodniczy w temperaturze roboczej
Cichy mruk na postoju, przy przyspieszaniu w najgorszym razie delikatny hałas odkurzacza w przypadku 1.6 VTEC ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kultura pracy
A z rury wydechowej najwyżej unosi się para wodna..
A diesel? #!$%@? xD
Wsiadasz w mróz, przekręcasz kluczyk raz, czekasz aż świece się nagrzeją
Kręcisz rozrusznikiem przez dobre kilka sekund. Kaszle, churchla, wszystkie kontrolki panikują, pompujesz cenną ropę w nadziei na odpalenie klekota.
Nagrzewasz świece jeszcze raz
I jeszcze jeden tak na wszelki wypadek
Kręcisz, o, coś tam zaczyna pierdzieć co kilka obrotów, w końcu jest, zaskoczył.
Silnik brzmi jakby miał się zaraz rozsypać
W końcu ruszasz z miejsca
Oczywiście Diesel to silnik bardzo wydajny, więc takie błahostki jak rozgrzanie mroźnej kabiny przechodzą na dalszy plan. Osiągnięcie temperatury roboczej też ulega wydłużeniu
Na postoju klekoczesz, żadnej gracji, rzężenie silnika wysokoprężnego jedynie zagłusza odgłos ledwo sprawnej turbiny chłodzonej gęstym, zimnym olejem
Z rury albo dymisz albo użerasz się z DPF'em
Po dojechaniu na miejsce czekasz parę minut przed zgaszeniem silnika by nie zużyć zbyt szybko turbosprężarki
A wszystko po to by spalić parę litrów paliwa mniej xDDDD
#samochody #motoryzacja #diesel #benzyna #pasta #heheszki
Dodałbym jeszcze cenę części (chociaż serwisowanie prostsze i większość pracy to mechanika a nie #!$%@? się z kabelkami więc się wyrównuje).
Następne auto to kupię jakieś 1.4 albo 1.6 benzyna, nigdy więcej #!$%@? się z turbo, dpf, dwumasami #!$%@? i całą resztą.
Jedyna zaleta taka, że w 2litrowym dizelku autostradki zjadasz na śniadanie, 160 na tempomacie, jak trzeba wyprzedzić to i do
Rzędowa szóstka ma dosyć momentu od dołu i dosyć mocy na górze. I kulturą pracy bije wszystko na głowę ^^
Pasta nie wytrzymała próby czasu.
Takich dieseli to już ze 20 lat nie produkują.
Jest zależność między obrotami Nm a KM
Mianowicie 1.9 będzie miał te 105 koni przy 3000-3500 obrotów a 1.4 przy 6000 będzie miało 150 koni.
I jak nie pilujess benzyny pod czerwone pole to tych 150 KM nie zobaczysz nigdy w życiu.
@XIONC_CI_MORDE_LIZAL: może 20 lat temu diesle w osobówkach w tym królowały xD przecież już pierwsze 2.0TFSI z 2003 roku jest bardziej elastyczne od typowego diesla 2.0TDI - ma podobny moment obrotowy, tylko dostępny od 1500obr do prawie samego końca. O krótkich biegach w dieslu nie wspominając... Nowsze jednostki czyli 10lat i nowsze czy to TSI, EcoBoost itd, elastycznością zjadają diesle swoim dostępem momentu na śniadanie...
Wspaniale jest porównywać jakieś archaiczne jednostki do w miare nowej jak na p0lackie warunki octavii 3 xDDD
@daeun jak zawsze gratuluje zarzutki xDD idź w tym kierunku, prowokacja wyśmienita
@Gruby_Wujo: co za bzdura. Przecież te wszystkie diesle największą moc osiągają też pod czerwonym polem, gdzie już za ułamek sekundy nie pojedzie, czyli pod 4000obr/min. Moc w uproszczeniu zależy od obrotów i momentu obrotowego, dlatego zazwyczaj jest na samym końcu obrotomierza czy to diesel czy bezna... Elastyczność zależy głównie od momentu obrotowego i