Wpis z mikrobloga

Ps mam preorder xd

Podsumowując dzisiejszy gameplay....
- nie pokazano nic nowego
- puste i smutne ulice ( ͡° ʖ̯ ͡°) kilku oskryptowanych npc
- jazda autem z prędkością taksówki. Pewnie po to, żeby pokazać miasto, ale moim zdaniem także aby ukryć kiepski model jazdy który był już widoczny na pierwszych trailerach/gameplayach, na 1000% nie ma żadnych zniszczeń pojazdów
- animacje moim zdaniem ssą, okropne manekiny, nie wspominam nawet o podrzędnych npc
- mocno tendencyjne dialogi i animacja ust imho jest słaba i drętwa, a miała być chyba rewolucją?
- okrutnie słabą walkę która niestety przypomina takie produkcje jak RAGE czy nowe Far Cry. Zwykła bezmózga sieczka
- durne AI które ma tylko dwa stany 'ruszaj sie w losowym kierunku' i 'strzelaj'
- praktycznie brak jakichkolwiek zniszczeń otoczenia czy rykoszetów. 5:45 wybuchają dwa granaty, szyba i dildosy na witrynie nawet nie drgnęły
- wycięto co najmniej kilka sekund przejścia od dialogu do strzelaniny pod koniec
- słabe oteksturowanie, mało tam RTX

Ogólnie wszystko sprawia wrażenie jakiegoś sennego miasteczka przyszłości, a nie metropolii pełnej ludzi
Muzyka ledwo plumka chyba tylko przy barze w klubie, ludzie sie snują jak zombie

To co też mnie drażni od pierwszych gameplayów to nasrany interfejs. To kwestia gustu ale ja nie lubię tego w grach kiedy każda pierdoła jest podświetlona, jeszcze te liczniki obrażeń jak w jakimś MOBA. Mam nadzieję, że da się to wszystko powyłączać

Niestety na chwilę obecną podtrzymuje swoją opinię, że smutne jest to ze dzisiaj w roku 2020 gry AAA nadal nie potrafią doścignąć takich gier jak FEAR czy drugi Far Cry pod względem destrukcji, wykorzystywania otoczenia i złożoności AI. W Far Cry kule potrafiły przebijać przeszkody, przeciwnicy próbowali ratować rannych kumpli, brac ich na plecy i zanosić do kryjówki lub opatrzeć na miejscu. Oczywiście wcześniej się upewnili, że da się to zrobić bezpiecznie i nie ma wroga w poblizu. Wspomnę tylko o tym jak można było wzniecić pożar i spalić kilka hektarów, połamać sobie rękę, nogę, zepsuć broń, albo jak zaniedbana broń się zacinała czy wybuchała w rękach

Sztuczna inteligencja w FEAR potrafiła wykorzystywać nawet takie przeszkody jak stoły, betonowe słupy, okna, potrafiła flankować, komunikować się, rzucać granaty nawet nie widząc, gracza gdy ten chowa się za przeszkodą. Kiedy ranilo się przeciwnika to ten nie stał jak osioł pakując się pod lufę tylko uciekał w bezpieczne miejsce i darł mordę do kolegów, kiedy został sam wzywał posiłki i się nie wychylał. AI potrafiło się rozdzielać i atakować z kilku stron jednocześnie. Przeciwnicy umieli wyskakiwać z okien, wywracać szafy pancerne i inne meble aby się za nimi schować. To był rok 2005, #!$%@? ()

Jakbym bardzo nie chcial wspierać twórców, to mam #!$%@? wrażenie że jedyne co poszło do przodu to marketing. Nie wiem czy ludzie są mniej wymagający, czy po prostu nie wiedzą jak wielki regres to wszystko zaliczyło. Brzmi to jak biadolenie jakiegoś boomera ale mi tak brakuje złożoności w grach, że az boli. Sram na raytracing i achievmenty... chcę historii, npc z jajami i iluzji prawdziwego świata

CDP plssss dajcie chociaż fabułę która wbije mnie w ziemię, bo stracę nadzieję którą już odebrały mi te gameplaye ()

#cyberpunk2077
  • 39
@upodlator fundusze idą w grafikę. Bo ona sprzedaje gry w dużej mierze. I wszystkie mechanizmy typu właśnie niszczenie otoczenia czy właśnie bardziej interaktywne mapy idą się walić, bo budynki to nie jest już kostka z 4 dziurami i wklejona 1000 razy.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 21
@upodlator: Dokładnie mam podobnie, brakuje mi takiego pokazu gameplayu jak w 2018, poprostu czystej rozgrywki. Ale zaczyna do mnie docierać że obraz tej gry malowany od 2 lat tak naprawdę.... nie istnieje. Gra pewnie będzie mieć super historię ale gameplay to będzie coś standardowego jak w deusexie albo nawet skyrimie. Boli mnie fakt że redzi nadal próbują kreować tą grę na to co pokazali w 2018, ta gra nie będzie tak
@upodlator: > durne AI które ma tylko dwa stany 'ruszaj sie w losowym kierunku' i 'strzelaj'

I mówisz to na podstawie 15 sekundowego combatu z grupką 3 street gnojów, który odbył odbył się na schodach przed domem? Jakich fikołków tam oczekiwałeś?

mało tam RTX


Gdzie Ty tam widzisz jakikolwiek RTX? Przecież to wersja na poprzednią generację.
@Movet: hmm idą w grafikę ale tego nie widać. Ta gra wizualnie to ledwo poziom wyżej od GTA V

Weźmy na przykład choćby Crysisa z 2007, gdzie większość rzeczy dało się niszczyć, a od wybuchów granatów podskakiwały i odpadały dachy i waliły się ściany. Owszem to były chatki z drewna i hangary, ale to było 13 lat temu, a tutaj nawet nie widać odpadającego tynku od wybuchow granatów. We wspomnianym Fear
@upodlator: to troche niesprawiedliwe porownywac fpsa do rpg, te dwa gatunki uderzaja w inne struny, nikt nie oczekuje po fearze rozbudowanych linii dialogowych, sporej ilosci questow, zarzadzania ekwipunkiem etc.
historycznie gry ktore popychaly technologie do przodu to byly fpsy, AI tez zawsze bylo najlepsze w FPSach bo cala rozgrywka opierala sie na tym
okres produkcji gry nie moze za bardzo sie przedluzac(cp i tak juz zaliczyl 3 opoznienia?) i niemozliwym jest
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@upodlator: fpp to mój gatunek, sandboxy Ala fc też lubię ale nigdy nie miałem "kiedy to wyjdzie". Na spokojnie widzę tam dobrą grę, żadnego mesjasza. Kumpel, Anglik kupił sobie nawet edycję z kurtka, mówił o grze a ja mu nie napalaj się bo opóźnią i tak było 2x :).
Nie umiem grać w rpgi ale w2/3 z modami mi się podobał.
Nic cp77 przełomowego ale ważne by się fajnie gralo
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@upodlator: remember, no preorders ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale no, tutaj coś śmierdziało odkąd oni zaczęli to przekładać i przekładać. Zobaczymy, co to wyjdzie, ale żeby w 2020 mieć grę bez zniszczeń otoczenia która jest jednocześnie sandboxem (bo liniowe fpp/TPP się zdarzają i się bronią innymi elementami, ot, choćby Deus Ex) to ja to kiepsko widzę.
@upodlator odnoszę wrażenie, że twórcy dawno się zorientowali, że przehajpowali grę, A teraz starają się odrobić straty na koszulkach czy innym takim merchandise, bo wiedzą, że na premierę będzie #!$%@?.
Teraz tylko czekam na Dying Light 2, chociaż też mam obawy.
@upodlator: no spoko, ale to jednak nie ma być fps jak fear czy far cry, tylko erpeg ze strzelaniem jak ME np. Ludzie oczekują ze ta gra będzie mesjaszem gier komputerowych a to pewnie będzie po prostu dobry erpeg I tyle. Chyba że #!$%@?ą historię, to wtedy nie, ale tutaj pierwsze skrzypce ma grać fabuła i wielowymiarowość rozwiązań IMO. Redzi na każdym etapie produkcji podkreślali ze to RPG