Wpis z mikrobloga

Ciekawi mnie czy ktoś wie jak to się zaczeło i jaka była pierwsza gra, która wykorzystała "Dodatkowy zmysł widzenia". Chodzi mi o taką funkcję gdzie widzimy przy naciśnięciu odpowiedniego przyciska tropy/slady/obiekty/wrogow itp.

Pamietam, ze bylo to w Wiedzminie, Days Gone i w wielu innych grach, ale zastanawia mnie kto wpadł na to pierwszy, a widzę, że teraz praktyczie w każdym sandoxie jest to użyte.

#gry #ps4
  • 10
  • Odpowiedz
@maxwol: Zależy jak bardzo głęboko się nad tym zastanowić. Ogólnie dominuje pogląd, że wiesiek zerżnął to od batmana ale na dobrą sprawę w jakimś stopniu można powiedzieć, że w Painkillerze czy Bloodrayne też coś takiego było.
  • Odpowiedz
@maxwol: już w Diablo 2 było, jako opcja podświetlenia leżących na ziemi przedmiotów. To nie jest jakiś nowy motyw, choć ostatnimi laty rozwinął się z podpowiedzi do prowadzenia za rękę, także ciężko się będzie doszukać pierwowzoru.
  • Odpowiedz