@DerMirker: są gdzieś jakieś materiały/zdjęcia pokazujące jak teraz wygląda organizacja ruchu? Jak wygląda wjazd na ten pas z Dietla i Ronda Grzegórzeckiego?
@DerMirker: fajnie, czyli jeżdżenie komunikacją miejską jeszcze bardziej traci sens - stanie w korkach w tramwaju vs. stanie w korkach we własnym samochodzie.
@DerMirker: mnie to nie przeszkadza, sam jestem przeciwnikiem zajebywania samochodami każdej wolnej przestrzeni. Tylko trochę śmieszy mnie to, że włodarze miasta chcą przekonywać ludzi do komunikacji miejskiej, jednocześnie robiąc wszystko, żeby jej używanie mijało się z celem.
@DerMirker: czyli pewnie część ludzi dalej będzie jeździć jezdnią, bo ta ścieżka była jednokierunkowa. Od strony ronda jest jeszcze ścieżka w stronę centrum, która prowadzi na jezdnie. Ale w sumie ktoś, kto chce skręcić w Śniadeckich i tak wybierze jezdnię, więc dla tranzytu będzie ok.
@DerMirker: To znaczy tak. Że wjazd samochodów do centrum będzie ograniczany, ba!, że jego ograniczanie jest potrzebne, to jedna sprawa. Ale załatwienie tego w taki sposób jest złe. Bo komunikacja będzie utykać w korkach samochodowych. A skoro blokujemy dojazd do centrum dla samochodów, to MUSIMY dać alternatywę w postaci pewnej, punktualnej i często jeżdżącej komunikacji miejskiej. Nie każdy ma warunki na jeżdżenie rowerem, poza tym w Polsce jednak od października do
@fegwegw: Spokojnie, to pierwszy etap. Następnym będzie zamknięcie torowiska dla samochodów, bo tworzą korki. Na raz nie mogli tego zrobić ale ludzie zaczną się burzyć, że tramwaj stoi przez samochody więc będą mieć poparcie mieszkańców do takich działań.
@gumiorek: pożyjemy - zobaczymy. Myślę, że jeśli ten pomysł zupełnie nie wypali, miasto może cofnąć zmiany. Ale na pewno nie może być, tak, jak dotąd, czyli że Grzegórzecka dalej będzie komunikacyjnym ściekiem bez życia
@DerMirker: Jeżdżę na rowerze i na hulajnodze wielokrotnie więcej, niż tramwajem czy samochodem. Dalej uważam, że ten pomysł, w tym miejscu jest CHORY!
@DerMirker: Auta i tramwaje na jednej drodze. Co się może nie udać? ;d Już przykład jest dobry na kalwaryjskiej, gdzie jak korek się zrobi przed matecznym to wszystko stoi.
@DerMirker: a nie wpadłes nigdy na pomysł żeby pojechać aleją daszyńskiego prosto na bulwary i potem możesz zarówno dojechać na most kotlarski i dlaej na południe albo na wschód az do nowej huty
@DerMirker: Tramwaje stojące w korku xd Na szczęście w gdańsku tramwaje jeżdżą pomiędzy ulicami na własnym torowisku prócz jednej dalszej dzielnicy (nowy port) Do tego wysiadanie pasażów po środku drogi wprost pod auta ( ͡°͜ʖ͡°) No w #!$%@? bezpiecznie wiemy jak ludzie jeżdżą...
@DerMirker: Tanim kosztem licząc że wszystko ma być na gruncie to się nie da xd Chyba że zrobić takie wąskie mikro pasy dla rowerów jednokierunkowe po poboczu jezdni i zwęzić chodnik.
@DerMirker: po co jakiekolwiek ścieżki w centrum miasta? Jakieś debilne kontrapasy które są złe zarówno dla kierowców jak i rowerzystów. W centrum miasta rowerzyści powinni korzystać z tej samej infrastruktury co samochody. Jeśli ktoś nie potrafi jezdzic na rowerze wśród samochodów poruszających się z prędkościami rzędu 40km/h to powinien zostawić rower w domu. Centrum jest tak gesto zabudowane ze nie ma szans na rozwiązanie które będzie dobre dla wszystkich. Musimy korzystać
@kone: to raczej po to, by chronić rowerzystów przed kierowcami wyprzedzającymi na grubość gazety. Rozwiązanie @Pepe_Boomer jest chyba najlepszym rozwiązaniem
@DerMirker: Przecież tam spokojnie można wygospodarować po 1m w każdą stronę na pas rowerowy, zresztą z tego co pamiętam tam jest strefa ruchu 30 km/h więc rowerzyści mogą sobie spokojnie jechać w ruchu ogólnym
@DerMirker: bo kierowcy nie są przyzwyczajeni do tego, ze rowerzyści są na drodze. Oczywiście spora cześć to debile i wyprzedzają na zapałkę, ale to w moim przekonaniu i wielu rowerzystów z którymi jeżdżę jest wina budowanej infrastruktury. Ścieżki są prowadzone absurdalnie, wyjazdy z nich pojawiają się znikąd i rowerzyści w wielu sytuacjach są zaskoczeniem dla kierowców. Robienie dla rowerzystów, kontrapasow i innych „udogodnień” powoduje to ze zaczynamy się gubić w tym
@DerMirker ja już bym dał rowerzystom jasno do zrozumienia aby jechali środkiem jezdni by nie byli wyprzedzani na styk. Niewydaje mi się aby tam było miejsce na coś takiego jak @Pepe_Boomer proponuję
@DerMirker: nigdzie nie napisałem, że jestem przeciw. Mam szczerą nadzieję, że ddr tutaj się sprawdzi i zostanie. Chociaż boję się, że to może wpłynąć na pogorszenie przejazdu komunikacji zbiorowej
@fegwegw: wystarczy że zamkną grzegorzecką tak jak Planty czy Karmelicką i po problemie. Można jeszcze kilka tramwaju dorzucić na godzine i będzie git :). Samochody powinny być sukcesywnie usuwane z tego rejonu tj. kursowanie losowych ludzi kończyć się na wysokości ronda Grzegórzeckiego, a potem już strefy dla mieszkancow, przedsiębiorców i komunikacji zbiorowej. Nie dla korkowania miasta i śmiecenia autami na starym mieście czy kazimierzu.
@Atomus mieszkańców ? Jakich mieszkancow? Tam zostały tylko hotele i mieszkania na bookingu i knajpy żeby było gdzie się nawalic. A mieszkańcy są tylko fikcyjni żeby mieć darmowy parking w centrum a na co dzień mieszkają na przedmieściach
@alteron: mieszkańcy jeszcze zostali, zresztą to nawet usprawiedliwiałoby jeszcze większe ograniczenia ruchu aut. Większy komfort przemieszczania się dla pieszych i rowerzystów. Te rejony nie były budowane z myślą o takim ruchu samochodów. Jeśli tramwaje nie będą dostatecznie wydolne to można puścić autobusy nowymi trasami lub także zwiększyć ich częstotliwość. Auta prywatne powinny poruszać się po alejach, przez mogilskie, grzegorzeckie, most kotlarski do matecznego i z powrotem w aleje czyli drugą obwodnicą,
@DerMirker Nie jest idealnie, ale coś trzeba było zrobić, bo Grzegórzecka prowadzi całe potoki rowerzystów z Alei Pokoju do centrum. Alternatywne drogi rowerowe niestety są zbyt okrężne.
@kone jazda rowerem po ulicy w centrum to zwykle nie problem ale w tym miejscu niestety tak. Są tam separatory i samochody nie mogąc wyprzedzić roweru podjeżdżają pod samo koło, gazują, a nawet trąbią - przez całą drogę czujesz oddech na plecach i zastanawiasz się
@DerMirker: a po co w ogóle scieżka rowerowa? Dla mnie rower powinien jechać chodnikiem, co za porąbana akcja, ktoś powinien polecieć głową za ten chory pomysł tej ścieżki, to jest już patologia żeby rower był ważniejszy niż sprawne poruszanie się samochodem po mieście.. ostatnio już dziwiłem się tym żałosnym eko zmianom na kazimierzu że nie mogę wjechać i spędzić tam czasu, teraz kazimierz i tamte okolice stają się dla mnie patologią
@s0k1: to nie na mnie krzycz, tylko na ZDMK. A ja pomysł popieram, to nie są lata 90. żeby jaśnie pan się pchał wszędzie swoim Audi do centrum, które nie wydala komunikacyjnie.
Apropos chodnika, na Grzegórzeckiej jest za wąski i chodzą po nim ludzie, więc jazda tam jest uciążliwa.
#krakow #rowerowykrakow
Jak wygląda wjazd na ten pas z Dietla i Ronda Grzegórzeckiego?
Od strony ronda jest jeszcze ścieżka w stronę centrum, która prowadzi na jezdnie.
Ale w sumie ktoś, kto chce skręcić w Śniadeckich i tak wybierze jezdnię, więc dla tranzytu będzie ok.
Ale na pewno nie może być, tak, jak dotąd, czyli że Grzegórzecka dalej będzie komunikacyjnym ściekiem bez życia
Już przykład jest dobry na kalwaryjskiej, gdzie jak korek się zrobi przed matecznym to wszystko stoi.
Do tego wysiadanie pasażów po środku drogi wprost pod auta ( ͡° ͜ʖ ͡°) No w #!$%@? bezpiecznie wiemy jak ludzie jeżdżą...
Dlaczego aleja Daszyńskiego nie mogła być dobrym miejscem na ruch rowerowy.
Mam szczerą nadzieję, że ddr tutaj się sprawdzi i zostanie.
Chociaż boję się, że to może wpłynąć na pogorszenie przejazdu komunikacji zbiorowej
@DerMirker: a wprowadzili zakaz wjazdu osobówkom na tej ulicy?
JEBNIETY JESTES?
WTF?
@kone jazda rowerem po ulicy w centrum to zwykle nie problem ale w tym miejscu niestety tak. Są tam separatory i samochody nie mogąc wyprzedzić roweru podjeżdżają pod samo koło, gazują, a nawet trąbią - przez całą drogę czujesz oddech na plecach i zastanawiasz się
Apropos chodnika, na Grzegórzeckiej jest za wąski i chodzą po nim ludzie, więc jazda tam jest uciążliwa.