Wpis z mikrobloga

Nie podoba mi się pomysł stowarzyszenia "Rowerowy Szczecin", który obstaje za powolnym umieraniem BikeS na rzecz przekazania tych środków na budowę kolejnych dróg rowerowych.

BikeS coraz gorzej funkcjonuje nie tyle, że ma sporą konkurencje ze strony elektrycznych hulajnog czy skuterów, ale dlatego że praktycznie wcale się nie rozwija. Dodając do tego awarie na stacjach, popsute rowery i jednak mało nowoczesna aplikacja mobilna sprawia, że spada liczba przejazdów.

#szczecin
  • 8
@Micho_master jak zobaczyłem u nich tego posta to chciałem wywołać gównoburzę, że oni (o ile dobrze pamiętam) jako pierwsi byli za BikeS więc co teraz po kilku latach im odwaliło. Piszę to jako osoba, która kilka razy użyła BikeS i uważa, że ciągle jest za mało dróg. Niemniej jednak jestem przeciw wycofywaniu BikeS.
@cadet: A no właśnie mnie ostatnio coraz bardziej dziwi zachowanie Rowerowego Szczecina. Bo tak jak kiedyś faktycznie zajmowali się promowaniem korzystania z rowerów tak teraz coraz trudniej mnie ich zrozumieć.

Sam korzystałem często z BikeS choć fakt, że ub. rok był u mnie też najsłabszy. Właśnie ze względu na fakt długiego czasu wypożyczenia, popsutych rowerów itp.
@Micho_master: @wund3r: @cadet: a to nie jest tak, że BikeS już nie obsługuje rowerów tylko Nextbike? BikeS przez pierwszy rok ogarniało całkiem dobrze bym powiedział, potem dopiero coś się zmieniło, łączenie systemów bo na nowych stacjach był inny i trzeba było się od nowa rejestrować i już inaczej wszystko działało i imho o wiele gorzej, ale to ktoś musiałby potwierdzić na 100%

@Krupier: dobrze kojarzę że
@wankiel: no z tego co wiem to obsługuje to właśnie Nextbike co nawet potwierdza strona BikeS. Aczkolwiek jak to w działa na pewno, kto jest jakimś większościowym właścicielem czy coś to nie mam pojęcia.

Wiem tylko, że wszystko zaczęło się #!$%@?ć odkąd właśnie Nextbike wygrał drugi przetarg na rowery i postawił swoje stacje próbując zintegrować dwa różne systemy. Prawda jest taka, że powinni ujednolicić stacje i dziwię się, że nie było
@wankiel: Szczecin pod tym względem jest specyficzny. Otóż u nas BikeS jako marka własna, który w całości należy do miasta. Jedynie swoistym podwykonawcą jest Nextbike. I właśnie stad był problem, że działają u nas jakby dwa systemy.

Generalnie najlepiej byłoby gdyby oddać operatorowi działanie RM i jedynie w formie dotacji celowej przekazywać. Wtedy nie byłoby problemów z działaniem i funkcjonowaniem systemu.