Wpis z mikrobloga

Co myślicie o Alfa Romeo Giulietta QV (1.75tb, 235hp) jako daily? Rocznik 2011-13 można mieć za 40-50k, szybkie to bardzo, ładne, tanie w utrzymaniu, mało pali. Czy jest ktoś, kto posiada bądź posiadał i może się wypowiedzieć? Czy ktoś uważa, że w tym budżecie da się znaleźć coś lepszego (ale max 10-letnie)? Ma być hothatch do przyjemnego p-----------a, 90% miasto, 10% trasa.
#samochody #alfaromeo #alfaholicy #giulietta #motoryzacja
sir_nietzsche - Co myślicie o Alfa Romeo Giulietta QV (1.75tb, 235hp) jako daily? Roc...

źródło: comment_wEpB5iLAJUy4P2VdJnXRA14IdtdmveQQ.jpg

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Planeta_odebete2: Ale koledze będzie palił dyszkę, zobaczysz. ( ͡º ͜ʖ͡º)

nic sensownego nie udało się w tej kwestii ugrać.


Tu się nie zgodzę. Wyciskają coraz więcej koni z litra.
  • Odpowiedz
Tu się nie zgodzę. Wyciskają coraz więcej koni z litra.


To prawda, ale... Ja jestem z takich, co wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma. Jak jeździłem latami wolnossakami, to k------m na brak momentu. Teraz mam turbo benzynę i mi brakuje tej reakcji na gaz z EP3

@xer78:
  • Odpowiedz
@Planeta_odebete2: Czyli maks moment dostępny dopiero w okolicach odcięcia.
Niby vtec fajny ale przy moim stylu jazdy zupełnie bezużyteczny.

193Nm przy 5600rpm vs 210Nm przy 3500 w moim gruzie e46. Głośność nieporównywalna.

Do pośmigania w weekend po torze taka Honda to fajna rzecz ale w tygodniu wolałbym coś co ciągnie znacznie wcześniej.
  • Odpowiedz
@xer78:

plus bardzo rozczarowujący układ kierowniczy (jednocześnie przy świetnych właściwościach jezdnych, co ciekawe) - po przesiadce z Fiesty ST był dramat, szczerze mówiąc. Poza tym jeszcze koszmarna pozycja za kierownicą jak się miało więcej niż 155cm wzrostu. Musiałem kombinować z odsadzaniem kiery, a jak odsadzenie kiery to kubeł, a jak kubeł to szelki, a jak szelki to w---w co rano, że się trzeba spinać.

No i się przesiadłem do Włoszki.
  • Odpowiedz
a jak szelki to w---w co rano, że się trzeba spinać.


I wydłużona ewentualna kontrola drogowa.
"A wolno to panie kierowco w takich pasach? A homologacja drogowa jest? A co to za dziwny fotel? Homologacja jest? Takim samochodem to pan pewnie lubi szybko jeździć...
Sprawdzę jeszcze raz ilość punktów"

No
  • Odpowiedz
@sir_nietzsche:

Trudno o coś lepszego. Jeśli chodzi o samą jazdę, to jest b---a. Problemy się pojawiają w momencie tzw. praktyczności. Ale jeśli nie zależy ci na wygodnym wkładaniu fotelika, pięciu walizek i tak dalej, to QV jest bardziej, niż OK. Moim zdaniem ma idealnie zestrojone zawieszenie - nie jest betonowo twarde, ale jednocześnie na tyle sztywne, że można ciąć po winklach ile wlezie. Powyżej 180 robi się nerwowa na prostej, ale bez dramatu. Trzeba tylko o tym pamiętać. Na zakrętach ciężko ją wytrącić z równowagi, nie jest ani podsterowna, ani nadsterowna. Perfekcja, jak to w Alfie.

Warto iść z autem od razu na chipowanie do gości, którzy ogarniają Giuliettę. Silnik w serii jest OK, ale jakiś trochę bez wyrazu, przynajmniej jak na Alfę. Po chipie jest o niebo lepiej. Za to pali litr więcej, bo więcej przyjemności sprawia deptanie gazu ( ͡°
  • Odpowiedz
A wiecie co jest zabawne? Trochę tych hothatchy już w życiu miałem i wszystkie ze spalaniem oscylowały w okolicach tej wartości. Na przestrzeni dwóch dekad, mimo całego downsizingu i pozornej ekologii, nic sensownego nie udało się w tej kwestii ugrać.


@Planeta_odebete2: silniki może są oszczędniejsze, ale te samochody tyją jak hamerykanka po obiedzie w macu i swoje musi wypić żeby się napędzić
  • Odpowiedz
8-9 w mieście to pali moja 159 1.9jtdm 150km, jeżdżę dość dynamicznie. Dowcip z tym spalaniem 10l. Alfa Romeo tania w utrzymaniu? Kolejny dowcipasek, jeden Dolny wahacz ~1100zł. Mam swoją koło 2 lat, nigdy się nie zepsuła, ale ceny części eksploatacyjnych lekko X2 w porównaniu do grupy VW, to takie włoskie BMW.
Dlatego odpuszczam AR na następne auto.
  • Odpowiedz
@smway:

Nie wiem, gdzie ty części kupujesz, ale wahacz za 1100 złotych? To chyba tytanowy z Autodelty. Normalny do 159 kosztuje w granicach 600 cebulionów. Do Giulietty 350.
Czy to dużo, skoro wytrzymuje 2-3 razy tyle, co w VW? Myślę, że nie.
  • Odpowiedz
@kasztan00: oryginał z intercarsu tyle kosztował, ja kupiłem zamiennik za ~550

@kzrr: do pracy ~5km, także ledwo się nagrzeje. Jak jechałem trasą 140-180 to miałem ~8.

Orientuje się ktoś czy w Giuliettcie poprawili skrzynie biegów? Bo ta ze 159 automat to straszna lipa.
Jak patrzę na ceny to są porównywalne z golfem, może bym sobie wybaczył 2.0 jtdm 170 i zachorował na 200+ w sumie, to by mogło
  • Odpowiedz
@smway: sam musisz usiasc i sprawdzic. Dla mnie jest bardzo w porzadku chociaz w polifcie jest o wiele lepiej bo nie ma wybrakowanych tandetnych wstawek w niektowych miejscach jak te przelaczniczki na srodkowej konsoli imitujace wnetrze 8c - ale tam byly aluminiowe tak jak powinno byc.
  • Odpowiedz