Wpis z mikrobloga

Który wybór będzie najlepszy w tym przedziale cenowym?

Głównie ścieżki rowerowe lub utwardzane drogi (70%). Pozostałe 30% to może jakieś przejażdżki po innym podłożu (ale i tak okazjonalnie). Głównie dojazd do pracy + rekreacja w wolnym czasie oraz rodzinne wycieczki wokół komina i na działkę z córką. Stąd raz na jakiś czas montaż fotelika lub osobnej przyczepki.

Jakaś znacząca różnica przemawiająca na korzyść któregoś z tych modeli? Wykopowe polecane modele czytałem, ale być może ktoś coś dopowie ciekawszego w tym temacie. Wstępnie skłaniałem się do Tribana100RC.


#rower #rowery #triban100 #triban #lazaro #romet #pytanie #kiciochpyta może zawołam też #szosa lub #gravel
szczemat - Który wybór będzie najlepszy w tym przedziale cenowym?

Głównie ścieżki ...

źródło: comment_oU5PvhfgA1vaCKAV5seqbZBnZDUw00en.jpg

Pobierz
  • 15
@szczemat: Triban nie ma v-brake, tylko zwykłe szosowe zaciski, a jak powszechnie wiadomo - szosy bez tarcz nie hamują. Ja z tych trzech bym wziął Lazaro, bo skoro masz jeździć z dzieckiem na pokładzie, to przy jakiś górkach może ci zacząć brakować biegów. W końcu to kilkadziesiąt kilo więcej. A i ruszyć z obciążeniem będzie ci łatwiej jak będziesz miał większy zakres dostępnych przełożeń

Jak Ci się podoba tribana to zobacz Triban Easy D - co prawda damski (mały napis na ramie) ALE ma już normalne klamkomanetki.
@szczemat:

Nie chcę mi się grzebać po specyfikacji ale ten który ma piastę pod kasete a nie wieloryb.
Ty+córka na foteliku to spora waga a przy wielorybie możesz połamać/pogiac tylna oś.
Po prostu te piasty są inaczej łożyskowane i inaczej się rozkładają obciążenia na osi.

ZTCP tribana z tego właśnie powodu odrzuć w na starcie. (No chyba że zmienili specyfikację)
@krabozwierz: @vlodek2532: Do tej pory jeździłem po mieście zwykłą, miejską Gazellą z 3. przełożeniami. Byłoby super, gdyby nie górki właśnie. Stąd pomysł na zmianę roweru na taki z większą ilością przerzutek. Wyobrażam sobie, że przesiadając się na 7 lub 9 zauważę sporą różnicę na najlżejszych biegach. Czy się mylę?
Przejażdżki z dzieckiem raczej sporadyczne i po drogach asfaltowych - mamy dobre połączenie drogami nad morze.

@tomosano: Temat dołóż 300
@krabozwierz: "a jak powszechnie wiadomo - szosy bez tarcz nie hamują" CO ? XD Jak ktoś nie zna podstaw mechaniki i nie umie ich wyregulować, to i owszem, nie hamują. Przy odpowiednim ustawieniu można zarówno zablokować koło z dowolnej prędkości, można też bezpiecznie zahamować nie gorzej jak tarcza czy vbrake.
@slaayeer: Wydaje mi się, że gorszy osprzęt niż prezentowane przeze mnie rowery, a także zbędny amortyzator z przodu,. który w tej cenie nie będzie i tak powalał. Chyba preferuję sztywne zawieszenie - po lasach nie mam zamiaru szaleć zbytnio.