Wpis z mikrobloga

"Latający Ślązak" - historia superszybkiej kolei w czasach kiedy TGV nie było jeszcze modne ;)

https://www.wykop.pl/link/5309225/5-24-bytom-9-54-berlin-czyli-w-tylko-4-5-godziny/

W początkowej fazie "Fliegender Schlesier" rozpoczynał swój bieg na Dworcu Śląskim w Berlinie (niem. Schlesischer Bahnhof - dzisiejszy Ostbahnhof), a od roku 1937 ze stacji Charlottenburg codziennie o godzinie 19:37, do Bytomia zaś dojeżdżał o 00:31. W drogę powrotną wyruszał wpół do szóstej rano, zatrzymującł się na dworcach we Gliwicach Kędzierzynie, Opolu i Wrocławiu.

Połączenie było ofertą skierowaną głównie do klasy średniej. Rozkład jazdy umożliwiał podróżnym dotarcie do Berlina na czas otwarcia placówek urzędowych i powrócić wieczornym pociągiem po załatwieniu wszystkich spraw. Ze względów ekonomicznych zrezygnowano z wagonu restauracyjnego na rzecz małego bufetu oraz przedziałów 1 klasy. Tak zoptymalizowana przestrzeń, dostosowana do potrzeb masowego odbiorcy, pozwała na wygodną i szybką podróż w wagonach 2 i 3 klasy.

#bytom #gliwice #kedzierzynkozle #opole #wroclaw #berlin #slask #niemcy #technika #technologia #transport #komunikacyjneciekawostki #europa #mikroreklama #gruparatowaniapoziomu #contentnadzis #pendolino #luxtorpeda #historiajednejfotografii #historiaslaska #historiatechniki #design
travelove - "Latający Ślązak" - historia superszybkiej kolei w czasach kiedy TGV nie ...

źródło: comment_jzyHwKQwlPSyhpxDYI10gqB1sz8nNOdg.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz