Mam 19 lat, jestem w 4 klasie technikum, kierunek informatyka, wybrałem technikum głównie ze względu na to, że liceum w okolicy jest na niskim poziomie, poza tym po prostu lubię informatykę i w sumie cieszę się z tego wyboru. Niedługo matura i zastanawiam się co potem. Uczę się przeciętnie/dobrze, ale ogarniam angielski i w sumie trochę informatykę po tych 4 latach, zdałem egzaminy zawodowe, co do matury to piszę rozszerzony angielski i informatykę, matematykę w technikum miałem rozszerzoną, ale na maturze piszę podstawową, bo nie jestem najlepszy i jechałem na dwójkach i trójkach przez te 4 lata. Pół roku temu wciągnąłem się w grafikę 3d, ale nie jestem jeszcze na takim poziomie, żeby na tym zarabiać. Nie chcę raczej iść na studia stacjonarne, mimo, że miałbym pomoc finansową od rodziny to pewnie i tak musiałbym trochę dorabiać, żeby normalnie funkcjonować, a nie żyć przez kilka lat na zupkach chińskich. Oprócz tego mam już trochę dosyć siedzenia na lekcjach, z większości nic nie zapamiętuję i mam wrażenie że marnuję czas, bo o wiele efektywniej uczę się sam w domu, z drugiej strony przydałoby się wykształcenie wyższe, więc od kilku miesięcy poważnie myślę o studiach zaocznych we Wrocławiu, znalezieniu jakiejś pracy i wynajęciu mieszkania. Zdaje sobie sprawę, że może nie być łatwo, w tym wieku i bez doświadczenia na pewno wymarzonej pracy nie znajdę i będzie trudno ogarniać pracę i studia zaoczne jednocześnie, ale to wydaje się dla mnie najlepszą opcją, na pewno nie zamierzam zostać na tym zadupiu i pracować całe życie jako tapicer, albo pseudoinformatyk w jakimś urzędzie za 2k. Na pewno wiele osób było w podobnej sytuacji i może ktoś ma dla mnie jakieś rady życiowe co do studiów, albo szukania pracy/mieszkania w nowym mieście, bo mało wiem, a przydałoby się przemyśleć pierwsze poważne decyzje życiowe. #praca #matura #studbaza #informatyka #edukacja