Wpis z mikrobloga

@elgrecqo: To by działało na niekorzyść właśnie, średnią prędkość najlepiej podbić na dłuższej trasie, wtedy niższa prędkość przy wyjeździe i wjeździe do miasta ma mniejsze znaczenie.
@piwniczak: Trochę przesadzasz, po ostatnich modernizacjach pojawiło się trochę odcinków z vmax 120 - 160 km/h, więc CMK nie jest jedyną "szybką" linią ( https://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/warunki-udostepniania-infrastruktury-i-regulaminy/regulamin-sieci/regulamin-sieci-20192020 ). Patrząc na wartości średnich prędkości na mapie, na pewno nie jest to chyba prędkość handlowa, która uwzględnia postoje, więc przystanki nie mają tutaj nic do rzeczy.
@deafpool: bo to trzeba taktycznie do tego podejść. Skoro Warszawa ma najlepsze połączenia do dużych miast, to trzeba jechać z Katowic do Warszawy a później z Warszawy do Krakowa. Tym sposobem jedziesz średnio 100 km/h. Nawet jak trasa jest 4x dłuższa to będziesz szybciej niż bezpośrednio, gdzie średnia prędkość wynosi 5 km/h xD
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SebaD86: Skąd te dane? Trochę Holandii zwiedziłem pociągami z Amsterdamu, odjazdy co 10 minut w każdą stronę, brak opóźnień, nowoczesne pociągi z wifi, często dwupiętrowe, na ekranach wyświetla się prędkość i niemal non stop powyżej 120 kmh.