Wpis z mikrobloga

Po długiej przerwie wracam ze sprawozdaniem z #projektowanie i budowy własnego #ebike #kcrmonsterbike

Ogólnie rzecz biorąc to nie spodziewałem się że proces projektowania będzie tak zlożony dla potencjalnie prostego moto/roweru. Ilosć problemów, błędów, kolizji i zmian spowowdowała że zaczynałem całość od zera kilkukrotnie.
Dodatkowym utrudnieniem był fakt że pracuję do późna a w domu mam małe dziecko i niespecjalnie mam czas żeby na dobre przy tym projekcie posiedzieć.
No ale w końcu mam projekt finalny (mam nadzieję) i zaczynam produkcję detali.

Po krótce postaram się streścić każdy pomysł, problemy jakie po drodze wyszły i dlaczego zrezygnowałem z danego pomysłu. Kolejne etapy w komentarzach.

No więc tak:
- V1

Silnik, a raczej jego oś miała być za razem osią wahacza przez co całość zrobiła mi się dość szeroka.
Dodatkowo wahacz miał być zrobiony z rurek fi25 co spowodowało konieczność odsadzenia płyt mocujących silnik.
Koniec końców w miejscu silnika całość zrobiła mi się szeroka na 240-250mm.
Postanowiłem to przerobić żeby uzyskać kilka mm bo ta wersja była zdecydowanie zbyt szeroka.
swecymjeplendzo - Po długiej przerwie wracam ze sprawozdaniem z #projektowanie i budo...

źródło: comment_F4wtAAVRuV09Obu2nBI9M1f6ILTuGxla.jpg

Pobierz
  • 11
@swecy_mje_plendzo:

- V2

Postanowiłem dać mocowanie wahacza na zewnątrz płyty mocującej silnik co miało wizualnie odchudzić sprzęt.
Dodatkowo postanowiełm dokończyć skrzynkę na baterię i sterownik, mocowanie siodła i kilka innych szczegółów.
Jednak nadal było zbyt szeroko. W tym momencie postanowiłm całkowicie przemodelować projek i zacząłem od 0

Płyta mocująca silnik miała przypominać Panterę bo tak chciałem pojazd nazwać, wszyłko jak wyszło - to też postanowiłem zmieić ;)
swecymjeplendzo - @swecymjeplendzo: 

- V2

Postanowiłem dać mocowanie wahacza na...

źródło: comment_xTHE1vEqi816UAIxCoUf55EvuEh747nr.jpg

Pobierz
@swecy_mje_plendzo:

- V3

Skrzynia bigów którą zrobiłem wcześniej również poszła w odstawkę. Okazała się zbyt duża, ciężka i nie bardzo miałem gdzie ją wsadzić. Zostanie na poczet większego projektu na przyszłość.

W przypadku tej wersji postanowiłem dać silnik na wahaczu, pozwoliło to na pominięcie napinacza łańcucha, niestety zwiększyło ciężar całego ramienia i spowodowało że damper mógł by tego nie znieść na dłuższą metę.

Dodatkowym utrudnieniem okazała się budowa kratownicy. Pocięcie rurek
swecymjeplendzo - @swecymjeplendzo: 

- V3

Skrzynia bigów którą zrobiłem wcześni...

źródło: comment_qwg1Uikr6Ax6J8L68EaylZFMl6L3d76E.jpg

Pobierz
@swecy_mje_plendzo:

- V4

Ta wersja również miała kilka pomysłów na ramę, miała być kratownica z rur tylko żę zupełnie inaczej wyglądająca, później kilka skrzynek i na tym rozwiązaniu się skupiłem ponieważ okazało się najłatwiejsze.
Przerobiłem także wahacz żeby pasował do całości.

Ten projekt zacząłem realizować, aktualnie przygotowuję rysunki wykonawce na detale
swecymjeplendzo - @swecymjeplendzo: 

- V4

Ta wersja również miała kilka pomysłó...

źródło: comment_XOGBzWyKNPYVlNLe4uKKUfZascu6TpeI.jpg

Pobierz
@swecy_mje_plendzo dasz jeszcze widok z lewej? Zastanawia mnie przeniesienie napędu. Bo wygląda, że jest bezpośrednio z silnika, a nie korby. I czemu po lewej?
Rozumiem, że czysto hobbistycznie projektujesz i nie ma to żadnego związku z Twoim zawodem?
@rzynier skoro jesteś zainteresowany to wrzucę jutro screena. Jest tak jak piszesz - silnik jest bezpośrednio połączony z kołem. Mam problem z zapięciem w to korby (w sensie mechanicznym) więc wymyśliłem że zrobię wirtualną przekladnie. Obroty korby będą sterować manetką przy pomocy arduino. Muszę tylko korbe z jakimś enkoderem połączyć.
Co do łańcucha to jest po tej stronie bo pierwotnie chciałem korbe połączyć i tak mi wonloobieg pasował na silniku. Aktualnie może