Wpis z mikrobloga

#warszawa #tramwaje #autobusy #transportmiejski #dzieci #niepelnosprawni #polityka #bekazlewakow #500plus #spoleczenstwo #korki #pieniadze #ekonomia #motoryzacja #urzedy #polska #trzaskowski #praca #kierowcaautobusu #motorniczy
Warszawa chwali się tramwajami dla niepełnosprawnych
https://www.youtube.com/watch?v=cAbz6Xh2vxA
Ale ci niepełnosprawni w wielu wypadkach są z winy właśnie tramwajów ¯\_(ツ)_/¯ gdy nie umrą
https://www.wykop.pl/wpis/45902223/nadciaga-tramwaj-czaszkoskiego-warszawa-tramwaje-p/
Niskopodłogowe tramwaje zawodzą niepełnosprawnych
https://katowice.naszemiasto.pl/niskopodlogowe-tramwaje-zawodza-niepelnosprawnych/ar/c4-6417977
Jak będzie wyglądać ewakuacja niepełnosprawnych ze stojących w korku tramwajów
https://www.wykop.pl/wpis/38749435/mirki-uwazajcie-na-tramwaje-w-drodze-do-mordoru-co/
Przystanki nie są przystosowane dla wózków dzięcięcych i osób niepełnosprawnych
http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/75269/Wroclaw-Czy-nowe-tramwaje-sa-przystosowane-dla-osob-niepelnosprawnych
Tramwaje niskopodłogowe są dwukrotnie droższe od tradycyjnych. Dlatego wydatki na tramwaj niskopodłogowy są bardzo wysokie.
Tylko 60% tramwajów w Warszawie jest dostosowanych dla niepełnosprawnych , na kolejne trzeba czekać conajmniej 4 lata . W Warszawie wszystkie autobusy miejskie są niskopodłogowe czyli 100%.
https://blog.tw.waw.pl/niskopodlogowce/
Autobusy można sprzedać ale tramwaje trafią do muzeum albo na złom
https://kurierlubelski.pl/mpk-lublin-pilnie-kupilo-uzywane-autobusy-z-warszawy-warbus-rezygnuje-z-wozenia-lublinian/ar/c4-14182463
Tramwaj jest ponad dwukrotnie droższy od autobusu
https://plus.dziennikzachodni.pl/gliwice-10-lat-bez-tramwaju-prezydent-do-dzis-mowi-ze-to-byla-dobra-decyzja/
Po wprowadzeniu strefy tempo 30 km/h praca dla kierowców autobusów będzie mniej wypadkowa i mniej stresująca
https://warszawa.naszemiasto.pl/tag/strefa-tempo-30-warszawa
Prędkości tramwajów przyśpieszą powodując zapewne więcej wypadków niż obecnie i większy tłok pasażerów.
https://www.youtube.com/watch?v=57rEpW_mVww
https://www.youtube.com/watch?v=lALqS40fCwc
Urzędnicy sami nie wiedzą jak poprowadzić linie tramwajowe,trasy autobusowe można na bieżąco zmieniać
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ktoredy-pojedzie-tramwaj-na-goclaw-211786
szkorbutny - #warszawa #tramwaje #autobusy #transportmiejski #dzieci #niepełnosprawni...

źródło: comment_nuT9EDwKXARNCQOOYML4a5MRV5aQLX3t.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
Tramwaje niskopodłogowe są dwukrotnie droższe od tradycyjnych. Dlatego wydatki na tramwaj niskopodłogowy są bardzo wysokie.

Tylko 60% tramwajów w Warszawie jest dostosowanych dla niepełnosprawnych , na kolejne trzeba czekać conajmniej 4 lata . W Warszawie wszystkie autobusy miejskie są niskopodłogowe czyli 100%.


@szkorbutny: Wynika to z tego, że tramwaj ma określoną żywotność na poziomie 30 lat, a autobus na poziomie 12. Dzięki temu w czasie żywotu pojazdu lepiej się on amortyzuje.
  • Odpowiedz
@Tr8025: Przecież w Lublinie autobusy jeżdżą po 30 lat ¯\_(ツ)_/¯ Co ty bredzisz ( ͡º ͜ʖ͡º) Przynajmniej #lublin oszczędza na transporcie. W Warszawie szasta się kasą i potem płacze (,)
  • Odpowiedz
@szkorbutny: Jeżdżą to jeżdżą, a na ile są zaprojektowane? Po jakim czasie koszta eksploatacji zaczynają gwałtownie rosnąć? Po około 15 latach. Niby dlaczego na zachodzie już się wymienia wozy z 2007 roku? Właśnie dlatego. Lublin to nie jest przykład dobrze zarządzanej komunikacji i tym bardziej używanie 30-letnich autobusów jest tylko tego dowodem. W Warszawie też używano jakoś 50-letnich tramwajów ale to nie jest żaden argument, tylko wyniki zaniedbań
  • Odpowiedz
@Tr8025: Polacy wolą siedzieć w 20 letnim aucie niż stać w nowym tramwaju. Dlatego są korki ¯\_(ツ)_/¯ Nie opłaca się jeździć starym autem to napewno opłaca się nowym elektykiem do którego dopłacają z budżetu żeby ludzie kupili i tak samo jak tramwaje jest zasilany prądem z węgla. Bardzo to ekologiczne ( ͡º ͜ʖ͡º)
https://www.wykop.pl/wpis/45901713/prad-nie-ropa-naftowa-jesli-spelnia-sie-plany-i-ma/
Szykują się podwyżki cen biletów
https://www.wykop.pl/link/5220931/duze-podwyzki-cen-pradu-od-2020/
Jak widać mechanicy potrafią zainwestować w
  • Odpowiedz
@szkorbutny: Ale wiesz, że stary samochód to zupełnie co innego niż stary autobus czy tramwaj, co nie? Zupełnie inna charakterystyka pracy, zupełnie inny przebieg serwisowania. A elektryczność pozwala przynajmniej wyprowadzić część zanieczyszczeń poza miasto, gdzie łatwiej się rozprasza. To, że już dawno powinno w Polsce powstać elektronie atomowe to inna kwestia. Polityka naszego rządu prowadząca do podwyżek cen energii też ma niewiele wspólnego z oceną tramwaju jako środka transportu.
  • Odpowiedz
@szkorbutny: Ale skoro możemy wybudować tramwaje to czemu nie? Co to za argumenty "bo są tiry"? Nie ma związku z dyskusją. Transport kolejowy to ledwie kilka nitek przecinających miasto w kilku miejscach. Jak niby ma to zastąpić tramwaje? Naturalnym kierunkiem dobrego rozwoju jest tworzenie siatki linii tramwajowych które pozwolą szybko dojechać do wielkiej szyny. No i autobusowych, które pozwolą na dojazd do tramwajów pełniących funkcje magistralne.
  • Odpowiedz
@Tr8025: Zagraniczna firma będzie budować tramwaje więc to nie my możemy tylko oni mogą. Tramwaje nie są potrzebne w ogóle nikomu chyba że deweloperom żeby Trzaskowski podwyższył im zarobki.
https://natemat.pl/242899,ile-bylo-samobojstw-w-metrze-w-warszawie-za-kazdym-razem-to-trauma-wielu
Warszawa wita samobójców ¯\_(ツ)_/¯ Samochody odporne są na strajki w komunikacji gdy brakuje maszynistów
szkorbutny - @Tr8025: Zagraniczna firma będzie budować tramwaje więc to nie my możemy...

źródło: comment_ONGjhgUqcdSDIC4LiwSsA4vmFpnyrQyE.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@szkorbutny: Co ma do tematu skąd jest firma budująca tramwaje? To, że ludzie rzucają się pod metro nie jest żadnym argumentem, bo równie dobrze mogą rzucać się z wiaduktów, balkonów, więc nie powinniśmy ich budować? I podaj chociaż jeden argument za tym, że tramwaje nie są potrzebne. Bo jak na razie nie napisałeś ani jednego, a jedynie rzucasz tym hasłem. Prognozy potoków pasażerskich mówią wręcz przeciwnie. Pasażerowie lgną do tramwaju nawet
  • Odpowiedz
@szkorbutny: Autobusy też mogą kogoś potrącić no i co z tego? To, że ktoś wszedł pod tramwaj kiedy nie miał takiego prawa to żaden argument by wysnuwać teorię, że tory tramwajowe są niebezpieczne
  • Odpowiedz