Wpis z mikrobloga

Czas na moje spóźnione #pokazauto i trochę #chwalesie chociaż lewarek na masce z przodu xD

#renault #megane GT-line EDC FAP. Silnik o zawrotnej pojemności 1.332cm3 i mocy 160KM, benzyna w automacie. Auto odebrane dokładnie 18.11.2019, kiedy to przyjechało z produkcji z Hiszpanii (statek do Holandii i pociągiem do Polski).
Przejechałem autem 3400km od odbioru, głównie trasy ale też sporo miasta. Generalnie z wyposażenia dobrane prawie wszystko, jeśli chodzi o użyteczność:
- aktywny tempomat - polecam wszystkim, super sprawa, działa świetnie. Zakres działania od 30 do 150, 3 stopnie odległości przy czym jak jedzie się 50 a jedzie się 150 to odpowiednio skaluje ten odstęp.
- BLIS w lusterkach też pomocna rzecz
- kamera cofania i czujniki 360 - powodzenia z parkowaniem w oparciu o tylnią szybę - kamerka dobrej jakości, nie zakrzywia obrazu i w dodatku są czujniki.
- asystent automatycznego parkowania - na początku nie ufałem i traktowałem jako bajer, aż do momentu kiedy przetestowałem na mieście w parkowaniu równoległym. Idealnie wymierza miejsce i kończy na samym środku. Odstępy od innych aut mógłby trzymać większe, bo czasami schodzi do 3-4cm przy manewrze i ze środka kabiny wrażenie że już się przetarło auto...
- siedzenia kubełki - miasto super sprawa, w trasie też jest wygodnie, pomaga regulacja lędźwi. Są trochę niskie i czasami ciężko się wsiada/wysiada
- keyless - pierwszy raz mam i nie zamierzam rezygnować ze względu na wygodę. Renault nikt na walizkę kraść nie będzie xD
- jak światła to tylko full LED - trochę żałuje że nie wziąłem opcji automatycznej zmiany z długich na mijania.
- mnogość opcji dostosowania od kierunków, dźwięków i grafiki powitania przez kolory LED, 4 rodzaje wyświetlacza, dźwięk wydechu (głośnikowy ofc xD) skończywszy na wyborze dźwięków czujników parkowania. Oglądałem sporo aut tej klasy i żadne nie miało tak zaawansowanej personalizacji

Na minus to bak 47l - tyle weszło maksymalnie przy 1 tankowaniu. Kolejny minus to komputer mógłby działać szybciej. Tylne prawe drzwi mi krzywo dopasowali i jest szpara xD We wtorek zgłoszę na gwarancji. Mógłby być cichszy na hałas z ulicy. Na trasie przy prędkości jest okej, ale jak stoi się w korku to dziwnie głośno. Chociaż względem innych aut z tego segmentu to i tak jest dobrze.
Z plusów to co poza wyposażeniem dodatkowym to duży bagażnik z 2 dnem. Po złożeniu tylnej kanapy, co robi się 2 przyciskami i zajmuje 3 sekundy, jest płaska płaszczyzna, nie ma żadnego uskoku.

Spalania na ten moment ok. 6,8 w cyklu mieszanym i biorąc pod uwagę że pierwsze 2k km jest podwyższone to lepiej niż oczekiwałem. W trasie 6,7l przy tempo aktywnym na 130 (średnia z trasy 111kmh wyszła z 600km) i pełnym samochodzie. Przy ostrej jeździe 8,5l. Raz zrobiłem trasę Warszawa-Gdynia na tempo aktywnym 120, spalanie 6l, pełne auto, średnia prędkość 91kmh (przez S7).

Do auta od razu dokupiłem pakiet gwarancji, serwis i assistance na 5 lat lub 200.000km z wyłączeniem klocków hamulcowych,tarcz i wycieraczek za 6399. Samo auto kosztowało 95.200.

#motoryzacja #samochody

OptiFinance - Czas na moje spóźnione #pokazauto i trochę #chwalesie chociaż lewarek n...

źródło: comment_GAmxKIZxb7HhV0ryIFTjM3uoAgiYj5MK.jpg

Pobierz
  • 71
  • Odpowiedz
@OptiFinance: z zewnatrz super. Wnetrze kiepskie niestety.
Pozdrawiam - sprzedawca skody :D
Aaa, za 98 to octavi combi z automatem i aktywnym tempomatem bys nie dostal. Ale tak za 110 moze i tak :)
  • Odpowiedz
  • 0
@reroute jeździłem octavia, superb jest klasę wyżej i cenowo też odjeżdża.

@Bintang tyle też kosztowała jak rozważałem, wyszło równe 110k.

@CeZiK_ mi ziomek z renault powiedział że jak chcesz stracić kumpla to sprzedaj mu talismana ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@OptiFinance: Dlaczego uważasz że auto w topowej wersji będzie miało miało mniejszą utratę wartości? Takie 5 letnie Megane w bieda wersji stoi po jakieś 20k przy cenie nowej ok 60k, czyli utrata wartości to jakieś 40k. Uważasz że takie topowe Megane będzie warte po 5 latach 55k?
  • Odpowiedz
@OptiFinance: chodzi ci o wpis z normami emisji spalin? co mnie jako konsumenta obchodzi, że marka ma problem z ich spełnieniem? XD jedynym niefajnym zagraniem jest rezygnacja z niezależnego zawieszenia tylnego w innych wersjach niż active (i chyba jakiejś jednej jeszcze)
  • Odpowiedz
@KutangKlan: Dlatego że takich aut po 3-4-5 latach na rynku wtórnym jest bardzo mało. Znacznie mniej niż basiców i ludzie którzy je kupując są sfocusowani na konkretne modele i są w stanie zapłacić więcej. To nie jest moje widzimisię tylko statystyka i badania rynkowe. Topowe auta tracą mniej procentowo niż basic. Nie wiem ile będzie warte, będę się tym martwił w momencie sprzedaży ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale zawołam Cię jak będę sprzedawał. Dodaj do tego kult elektryków i hybryd i sukcesywne wycofywanie silników. Jak np. wersja 1.6 w GT, czy cały Ford który w gamie obecnie ma 1.0 poza Mondeo. Za 3-4 lata Renault będzie miało max silnik 1.0 lub 0.9 albo wszystko w hybrydzie.

@grap32: Wysłałeś Audi, pomijam już że w ogólnie nie spełnia moich wymagań, to z silnikiem który wytrzymuje do 30k km i jest chyba jedną z najbardziej wadliwych jednostek.

@Shmit:
  • Odpowiedz
@OptiFinance: zrób proszę zdjęcie jak wygląda wnętrze bagażnika ze złożonymi siedzeniami - chodzi mi o płaską podłogę. Jak kojarzę to tam bardzo daleko do osiągnięcia tego efektu.
  • Odpowiedz