Wpis z mikrobloga

Czas na moje spóźnione #pokazauto i trochę #chwalesie chociaż lewarek na masce z przodu xD

#renault #megane GT-line EDC FAP. Silnik o zawrotnej pojemności 1.332cm3 i mocy 160KM, benzyna w automacie. Auto odebrane dokładnie 18.11.2019, kiedy to przyjechało z produkcji z Hiszpanii (statek do Holandii i pociągiem do Polski).
Przejechałem autem 3400km od odbioru, głównie trasy ale też sporo miasta. Generalnie z wyposażenia dobrane prawie wszystko, jeśli chodzi o użyteczność:
- aktywny tempomat - polecam wszystkim, super sprawa, działa świetnie. Zakres działania od 30 do 150, 3 stopnie odległości przy czym jak jedzie się 50 a jedzie się 150 to odpowiednio skaluje ten odstęp.
- BLIS w lusterkach też pomocna rzecz
- kamera cofania i czujniki 360 - powodzenia z parkowaniem w oparciu o tylnią szybę - kamerka dobrej jakości, nie zakrzywia obrazu i w dodatku są czujniki.
- asystent automatycznego parkowania - na początku nie ufałem i traktowałem jako bajer, aż do momentu kiedy przetestowałem na mieście w parkowaniu równoległym. Idealnie wymierza miejsce i kończy na samym środku. Odstępy od innych aut mógłby trzymać większe, bo czasami schodzi do 3-4cm przy manewrze i ze środka kabiny wrażenie że już się przetarło auto...
- siedzenia kubełki - miasto super sprawa, w trasie też jest wygodnie, pomaga regulacja lędźwi. Są trochę niskie i czasami ciężko się wsiada/wysiada
- keyless - pierwszy raz mam i nie zamierzam rezygnować ze względu na wygodę. Renault nikt na walizkę kraść nie będzie xD
- jak światła to tylko full LED - trochę żałuje że nie wziąłem opcji automatycznej zmiany z długich na mijania.
- mnogość opcji dostosowania od kierunków, dźwięków i grafiki powitania przez kolory LED, 4 rodzaje wyświetlacza, dźwięk wydechu (głośnikowy ofc xD) skończywszy na wyborze dźwięków czujników parkowania. Oglądałem sporo aut tej klasy i żadne nie miało tak zaawansowanej personalizacji

Na minus to bak 47l - tyle weszło maksymalnie przy 1 tankowaniu. Kolejny minus to komputer mógłby działać szybciej. Tylne prawe drzwi mi krzywo dopasowali i jest szpara xD We wtorek zgłoszę na gwarancji. Mógłby być cichszy na hałas z ulicy. Na trasie przy prędkości jest okej, ale jak stoi się w korku to dziwnie głośno. Chociaż względem innych aut z tego segmentu to i tak jest dobrze.
Z plusów to co poza wyposażeniem dodatkowym to duży bagażnik z 2 dnem. Po złożeniu tylnej kanapy, co robi się 2 przyciskami i zajmuje 3 sekundy, jest płaska płaszczyzna, nie ma żadnego uskoku.

Spalania na ten moment ok. 6,8 w cyklu mieszanym i biorąc pod uwagę że pierwsze 2k km jest podwyższone to lepiej niż oczekiwałem. W trasie 6,7l przy tempo aktywnym na 130 (średnia z trasy 111kmh wyszła z 600km) i pełnym samochodzie. Przy ostrej jeździe 8,5l. Raz zrobiłem trasę Warszawa-Gdynia na tempo aktywnym 120, spalanie 6l, pełne auto, średnia prędkość 91kmh (przez S7).

Do auta od razu dokupiłem pakiet gwarancji, serwis i assistance na 5 lat lub 200.000km z wyłączeniem klocków hamulcowych,tarcz i wycieraczek za 6399. Samo auto kosztowało 95.200.

#motoryzacja #samochody

źródło: comment_GAmxKIZxb7HhV0ryIFTjM3uoAgiYj5MK.jpg
  • 71
@OptiFinance: Dlaczego uważasz że auto w topowej wersji będzie miało miało mniejszą utratę wartości? Takie 5 letnie Megane w bieda wersji stoi po jakieś 20k przy cenie nowej ok 60k, czyli utrata wartości to jakieś 40k. Uważasz że takie topowe Megane będzie warte po 5 latach 55k?
@OptiFinance: chodzi ci o wpis z normami emisji spalin? co mnie jako konsumenta obchodzi, że marka ma problem z ich spełnieniem? XD jedynym niefajnym zagraniem jest rezygnacja z niezależnego zawieszenia tylnego w innych wersjach niż active (i chyba jakiejś jednej jeszcze)
@KutangKlan: Dlatego że takich aut po 3-4-5 latach na rynku wtórnym jest bardzo mało. Znacznie mniej niż basiców i ludzie którzy je kupując są sfocusowani na konkretne modele i są w stanie zapłacić więcej. To nie jest moje widzimisię tylko statystyka i badania rynkowe. Topowe auta tracą mniej procentowo niż basic. Nie wiem ile będzie warte, będę się tym martwił w momencie sprzedaży ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@OptiFinance: zrób proszę zdjęcie jak wygląda wnętrze bagażnika ze złożonymi siedzeniami - chodzi mi o płaską podłogę. Jak kojarzę to tam bardzo daleko do osiągnięcia tego efektu.
@OptiFinance: wtf, to da sie tak zejść z ceny? Chyba nigdy nie kupiłbym nowego auta z salonu właśnie dlatego że nie umiem się targować, a nie chcę być ruchany już od początku płacąc prawie 15% więcej niż inni klienci
@Lucider5: Pracuje w tej branży i często handlowcy to moi kontrahenci, więc potrafią się odwdzięczyć :) Właściwie to sam w CRM Renault klikałem wyposażenie i patrzyłem na wszystkie parametry marżowe. W fordzie było podobnie, ale tam to już po bandzie, bo auto było pod wodą (na stracie) 300zł. Inna sprawa, że za liczbę klientów, których ściągnąłem do salonu to powinni mi auto dać za darmo...

Napiszę w końcu jakiegoś posta pod
@Drmscp no niestety nie działa do 0, a szkoda wielka. Co śmiesznego w tym zauważyłem że w trybie Eco jak wyjeżdżam zza auta które jechało 70, a na tempo jest 120, to on redukuje 2 biegi i prawie odcina byle dogonić prędkość. Efekt jest taki, że przyspiesza jak rakieta. Podobnie jest na trybie comfort. Na trybie neutral I sport przyspieszenie jest łagodne.

Z tego co wiem to focus ma od 0 do
@OptiFinance: w VAGu od 0 do 210 przy automacie. Nówce nie pozwalaj do odcinki, trzeba poszanować trochę silnik przez pierwsze kilometry. Jak swoje wozidło odebrałem to 200 km jechałem po drogach krajowych bo ponoć jednostajna prędkość na autostradach nie jest optymalna na okresie dotarcia. No i olej mu wymień po 1500-2000 km, szerokości. :)

No i napisz o tych negocjacjach. Ja kupiłem nowe Polo, to dość symbolicznie zeszli z ceny. No
@lucider5, @drmscp da się nawet więcej zejść tylko nie w tym segmencie. Im droższy samochód tym zazwyczaj można bardziej ugryźć ale nie działa to w każdej marce, na przykład Mazda nie negocjuje praktycznie.