Wpis z mikrobloga

#pracait #programowanie

Jak wygląda rynek pracy dla #cpp? Jest sens poświęcić czas na naukę z nadzieją na znalezienie pracy w dużym mieście, czy raczej lepiej olać i iść jak wszyscy w webdev? Nie ukrywam, że webdev nie interesuje mnie aż tak, mimo że lubię programować. Za to z c++ chciałbym się wkręcić w gamedev, niezależnie czy sam (bardzo ambitny plan), czy w jakimś mniejszym studiu. Jeśli gamedev nie pójdzie po mojej myśli to czy mam w razie co szansę dostać pracę w jakiejś innej branży z c++?
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@niechcemisie_: jak masz dylemat to zawsze idź w kasę, z c++ najłatwiej Ci będzie przeskoczyć na Javę, w dwa miechy ogarniesz Springa. Gierki możesz sobie pykać w domu po pracy, ale jak dostaniesz ładny przelew to śmiem wątpić czy Ci się jeszcze będzie chciało
  • Odpowiedz
@Khaine: Malutko. Wiem, bo już wstępnie to obadałem te stronki, ale ciekawiło mnie jak wyglądają realia. Wydawało mi się, że ostatnio wysypało strasznie dużo programistów pod webdev, więc jako junior tak czy inaczej miałbym przewalone.

Doświadczenie w webdev mam. Co prawda malutkie i nietypowe, ale pracowałem już jako programista. Co najbardziej mnie odrzuca to frameworki, a raczej ich struktura. Znam podstawy .NET Core i trochę Symfony, bo pisałem też w
  • Odpowiedz
@carver: Teraz jeszcze dosyć daleko, ale jest nowy sezon ofertowy więc może już wkrótce będzie stosunkowo blisko ( ͡º ͜ʖ͡º) W sumie to już byłem zaproszony na rozmowę za 13,5k brutto UOP, ale nie przepadam za UOP + miałbym kiepski dojazd + jak Maowiecki zniesie ten limit 30 krotności to tym bardziej na UOPach zarobki p-------ą w podłogę i nie będzie sensu.

ciekawiło mnie jak
  • Odpowiedz
a dlaczego ma nie iść? Jeśli jesteś konsekwentny to prędzej czy później się uda.

@ktos12356: Z tym bywa u mnie różnie. Znam c++ i wiem jaki jest trudny, wiem też że przede mną jeszcze sporo nauki, nie biorąc już nawet pod uwagę, że chcę się też nauczyć OpenGL, DirectX, a potem jeszcze ruszyć coś w Unreal Engine. Ogólnie do nauki c++ mam większą motywację niż do dalszego męczenia .NET. Ale
  • Odpowiedz
@niechcemisie_: ja wiem że pisanie gier jest zajebiste, dlatego nauczyłem się programować (też c++) mając 13 lat. Dzisiaj zawodowo Java/.Net/Angular, a gierki jak mam wenę piszę sobie na przeglądarkę. Ale zgadzam się, że nic nie daje takiej satysfakcji jak pisanie gier, dla mnie ci senior korpo kruderzy którzy z wypiekami na twarzy p------ą kocopoły o wstrzykiwaniu zależności a w życiu snejka nie napisali to trochę lamusy
  • Odpowiedz
@niechcemisie_: Jak kolesie na rozmowach pytają się o to czy wskaźniki mogą same na siebie pokazywać, wymagają aby debugować undefined behavior kompilatora oczami i zadają inne pytania wyjęte z jakiegoś quizu dla nerdów C++, to na pewno nie są normalni - a ktoś jeszcze w dodatku takich zakompleksionych ludzi dopuścił do prowadzenia rozmów.

Na C# mnie np. pytali o to czy umiem program dobrze architektonicznie rozłożyć żeby kilka osób mogło
  • Odpowiedz
@nunczako: Już nawet nie chodzi o tworzenie gier samemu, bo to wiadomo - jest świetne. Jak najbardziej mógłbym być zwykłym programistą w jakimś małym studiu growym.
Bardziej zależy mi na spokoju w pracy i tym, żebym zajmował się jednak głównie planowaniem i programowaniem. W webdevie niestety czasem trzeba się użerać z klientami, szczególnie w firmach, w których nie ma analityków. Wiadomo, że i tu znalazłbym coś dla siebie, ale dochodzą
  • Odpowiedz
to sobie daruj. Szkoda czasu na obecnym etapie.

@ktos12356: Dlaczego? Nie powinienem wiedzieć w jaki sposób to wszystko działa? Problem jest w tym, że nie wszystkie studia tworzą gry w UE, co więcej niektóre mają swoje silniki, więc z samą znajomością UE za wiele bym raczej nie zdziałał. Mylę się?
  • Odpowiedz
Dlaczego? Nie powinienem wiedzieć w jaki sposób to wszystko działa?


@niechcemisie_: pracując na gotowym silniku jako programista C++ nie jest to Ci w niczym potrzebne. Chyba że pójdziesz do jakiegoś studia rozwijać ich silnik co jest już dużo mniej prawdopodobne szczególnie na początku kariery. Zawsze można się tego douczyć.

Problem jest w tym, że nie wszystkie studia tworzą gry w
  • Odpowiedz
@niechcemisie_: tak na prawdę to wszystkiego ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nikt nie będzie wymagał od Ciebie tworzenia ładnych materiałów ale już podstawy ich tworzenia i edycji z poziomu kodu musisz znać. Przeglądnij sobie dokumentacje + kursy na stronie producenta. Potem możesz pomyśleć o innych kursach lub od razu przejść do tworzenia jakiejś swojej gry. Przyda się w CV i to najlepszy sposób uczenia się.
  • Odpowiedz