Wpis z mikrobloga

Witam po przerwie urlopowej w tagu #codziennymlodytechnik

Dzisiaj zobaczymy co było nowością 47 lat temu. Można zobaczyć np. 20-metrowy autobus-przyczepę z USA :)

#codziennymlodytechnik 16/100
Młody Technik 8/1972 - "Nowe i najnowsze"

#technika #motoryzacja #fiat #gdynia #dania #autobusy #ciekawostki #skany #czasopisma #mlodytechnik #nowinkitechniczne
SebaD86 - Witam po przerwie urlopowej w tagu #codziennymlodytechnik

Dzisiaj zobacz...

źródło: comment_C3eIxfnZnPJlIonRs1eGUViab3F4pSLl.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@twitchbot: Coś tam kótko po roku 2000 czas zatrzymał się po prostu i wszystko zlało się w jedną bezpostaciową czasoprzestrzeń, w której czy to jest rok 2012, czy 2019, czy 2007 to nie ma znaczenia. Cas to leciał dawniej, między 1966 a 1984 itd. Teraz czas nie leci ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Jaki był sens produkowania dwóch silników: 1.6 i 1.8 skoro różniło je tylko 7KM mocy?


@serczi: zadaj to pytanie Volkswagenowi, ktory ponad 25 lat temu (Golf III) robil 2 silniki (1.6 i 1.8) o identycznej mocy (75KM) na ten sam rynek w tym samym czasie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Jaki był sens produkowania dwóch silników: 1.6 i 1.8 skoro różniło je tylko 7KM mocy?


@serczi: To byly jeszcze czasy przed pierwszym powaznym kryzysem naftowym (1973). Ropa kosztowala 2 dolary za barylke co nawet po uwzglednieniu inflacji daje kilkadziesiat razy mniej niz teraz. Samochody produkowano przedewszystkim tak zeby jezdzily i nikt nie patrzyl jeszcze na spalanie, emisje czy nawet bezpieczenstwo.
  • Odpowiedz
@sierzchula: 20 i parę lat temu ludzie byli gotowi się pobić dla 7KM więcej w "zmodernizowanym" silniku poloneza. A z praktycznego punktu widzenia dużo większe znaczenie ma moment obrotowy niż moc.
  • Odpowiedz
@SebaD86: nie wiem czy pamiętacie ale na brzegu młodego technika były literki jak się uzbierało je pokolei to Z tych grzbietów można było ułożyć sobie napis młody technik :)
  • Odpowiedz