Wpis z mikrobloga

Jakie jest podejście do designerskich toolsów na game jamach? Takie TopDown Engine lub Adventure Creator dla Unity przykładowo? Jestem ciekaw, czy można z nich korzystać, czy raczej clue zabawy polega na tym, by się napocić pisząc za każdym razem wszystko od nowa :P

#gamedev
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jakie jest podejście do designerskich toolsów na game jamach


@Finsky: z tego co czytałem/widziałem to nie ma z tym problemów. Generalnie chodzi o pomysł na grę a nie sam kod który piszesz. Game jamy są ograniczone czasowo. Głupio by było, gdyby 90% uczestników event zakończyło wyświetleniem sprajta, bo pisza silnik od zera XD
  • Odpowiedz
@asdfghjkl: No właśnie zerknąłem na Game Jam Marka Browna (tego od Gamemakers Toolkit) i tam niebardzo można używać takich rzeczy. W sensie, silnik silnikiem, ale korzystam sobie z wielu narzędzi ułatwiających mi robotę, z czego część jest płatna, właśnie jak np. Adventure Creator. Jestem ciekaw zwyczajnie czy nie podchodzą do tego w stylu - wydałeś pieniądze więc masz przewagę nad innymi.
  • Odpowiedz
@Finsky: wątpię aby tak było. Generalnie chodzi o pomysł na produkcję i jakiś proof concept. Jak to zrobiłeś chyba nie ma znaczenia. Z mojej perspektywy to żadna przewaga, bo liczy się pomysł a czy napiszesz wszystko od zera czy użyjesz rpg makera to bez znaczenia, bo na koniec oceniony jest koncept a nie kod który napisałeś. Zwyczajnie nie ma tez czasu na takie zabawy. Może są jakieś game jamy które
  • Odpowiedz
@Finsky: o dobrą zabawe głównie chodzi. Szczególnie w takich stacjonarnych wydarzeniach. Najczęściej trwają dwa dni w weekend (piatek wieczór do niedzieli wieczór). Gry to tylko pretekst, żeby sie spotkać, wymienić doświadczeniami i zainspirować czymś. Wielu ludzi kończy event nawet nie mając co pokazać ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale nadal to nie jest stracony czas, bo poznałeś ludzi z którymi kiedyś coś zrobisz. Czy zwyczajnie znalazłeś inspirację
  • Odpowiedz