Wpis z mikrobloga

Ale się japończykom popieprzyło z coupe

Kiedyś to było kuuuuuuuuuuuuuurła, lata 90'te - Supra, Skyline, RX7, 3000GT, NSX, 300ZX, Eclipse, Integra, S2000 no i może nie coupe - ale EVO czy STI

Później ciach, kasujemy większość sportowych linii modelowych bo nie sprzedają się tak dobrze jak Camry, a to co zostało zamieniamy w potworki w stylu Eclipse Cross

Ostatnie lata, nostalgiczne powroty starych marek i legend, skośnoocy zauważyli że niemieckie coupe jednak się sprzedają

I jaki mamy stan na dziś?:
- powstał świetny nowy NSX - z tak zaporową ceną że sprzedali ich może 4 sztuki
- powstał GT86 będący współczesnym RX8 (świetnie skręca i nie jedzie) który na autostradzie dostaje od typowej Skody w dieslu
- powstała BMW Supra Z4 (?)
- 370Z jest już dekadę na rynku i to widać (szczególnie w środku), a można go nawet traktować za bardzo głęboki lift 350Z i już naprawdę mało kto to kupuje
- GTR też na ponad 10 lat
- Honda już nie robi coupet, ale ostał się CTR
- Mitshu nie istnieje, klepią już tylko nudne suvy dla dziadów, modele takie jak Eclipse, Evo, 3000GT, Galant VR4 - nie wrócą
- Subaru WRX STI nie kupicie w Europie (normy)
- Mazda klepie swoją pocieszną MX5 ale to zupełnie inna liga

Niby mazda ma coś jeszcze sklecić kiedyś z wanklem i elektrykiem, niby miał być następca evo (też hybryda), gdzieś w planach jest następca GTR'a - ale na A.D 2019 - jest lipa. A M240i na drogach tylko przybywa, a chyba sam MB ma w gamie więcej coupe niż wszystkie japońskie i koreańskie marki razem wzięte

#zalesie #samochody #motoryzacja #carboners #takaprawda #honda #mazda #toyota #nissan #bmw #mercedes
Atreyu - Ale się japończykom popieprzyło z coupe

Kiedyś to było kuuuuuuuuuuuuuurła...

źródło: comment_lof10s7M8SQMxaE1cZtQv3FqsEKvD0CP.jpg

Pobierz
  • 41
  • Odpowiedz
@Atreyu: Japończycy robią auta na miarę rynku. Powstał LFA jako wizytówka Lexuda i Toyoty, nie zarobił ale zrobił markę. Teraz takie coś nie ma nawet sensu, bo rynek się przesunal w stronę eko i suvow. Zamiast płuc na toyotę za nową supre ja cieszę się że wogole wyszło. Ciekawe auto że świetnym silnikiem, szkoda że cenowo to bardziej poziom Lexusa. Wątpię by Nissan wydał nowego gtr czy 370z. Oba są
  • Odpowiedz
świat #!$%@?ło z suvami i całym tym słabo prowadzącym się i brzydko wyglądającym gównem,


@mjkkl: mnie bardziej boli że nawet subaru impreza ma jakiś pocieszny silnik 120 koni jako jedyną opcję. Coraz trudniej kupić samochód z mocnym silnikiem bo prawie wszystkie modele kończą się koło 150 koni.

Kiedyś było Mondeo z V6 i 240 koni, dzisiaj max 165 lub 180 w hybrydzie.

Ale świat chce kupować dacie duster z 95
  • Odpowiedz
@Atreyu: @doskonale_sobie_radzisz: Załóżcie własne koncerny i produkujcie tylko sportowe coupe w stylu lat 90., zobaczymy jak długo pociągniecie wykopowi wolnorynkowcy XD Mało osób kupowało to po #!$%@? mieli to dalej ciągnąć, do interesu mieli dokładać bo jakieś marudy internetowe tego sobie życzą? A te marudy internetowe i tak by takich samochodów nie kupiły, bo:
a) nie stać ich na ŻADNE auto z salonu, a co dopiero sportowe XD
  • Odpowiedz
@Yokoshko: no tak, jest też niby seat cupra i kia stinger. Audi, merc bmw spoko ale za 400 koni zapłacisz min. 400 tysięcy. Co nie zmienia faktu że modele z sensownym silnikiem policzysz na palcach, a producenci dają coraz słabsze.

Tesla zamówiona :D
  • Odpowiedz
@diogene: e tam coraz słabsze, gadasz pan głupoty, kiedyś modele miejskie czy okołomiejskie miały 1.4 16V wolnossące którym był strach wyprzedzać ciężarówkę, teraz nawet głupie 1.0 turbo jakiś konkretny moment ma i w miare to "idzie", znowu 180 konne turbosilniki można kabelkiem uzdrowić na spokojnie +40KM, wtedy to już nawet jedzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
no tak ale kiedyś miałeś do wyboru 5 wersji silnika, od 1.4 wolnossące do kilkuset konnego V6. Ciągle to mondeo za przykład daję :P


@diogene: to raczej zasługa unii europejskiej niż mody na suvy, w USA wciąż możesz kupić 325 konnego Mondeo V6... Moda na suvy spowodowała za to, że Mondeo niedługo zniknie z rynku bez następcy;/
  • Odpowiedz
@Lenrok572: Przecież większość nie zna bolączek tych silników, swoje ckliwe posty o śmierci prawdziwej motoryzacji opierają głównie na wspomnieniach o gumach turbo i graniu w NFS Undergrand 2.

To samo jest z wielkimi fanami Mustangów z lat 70. Wujek nakręcał się na Mustanga parę lat temu, bo miał odłożone trochę kasy i chciał weekendową furę. Oczywiście cały czas leciały teksty o prawdziwej motoryzacji, o braku zbędnej elektroniki, o plakacie nad
  • Odpowiedz
To samo jest z wielkimi fanami Mustangów z lat 70.


@WezniePrzestrzeleCiKolano: przecież jakby kupił nowego Mustanga, to byłby zadowolony.

W latach 70tych mustang z lat 70tych robił robotę.
W latch 90tych japońskie coupe
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Karbostyryl: ty, ale na #!$%@? mnie atakujesz tępy dzbanie? Kolega @Atreyu luźno tylko zauważył w jakim kierunku podążyła motoryzacja i że szkoda pewnych fajnych samochodów z wcześniejszych lat, a ty się ponapinałeś jak plandeka na żuku. Skąd wiesz na co mnie stać? Sfrustrowany jesteś bo żona wczoraj nie dała i musiałeś się wyżyć? Choć po tej frustracji wylewającej się z posta jestem pewien, że ty nagą kobietę widziałeś tylko
  • Odpowiedz