Wpis z mikrobloga

Może jest tu jakiś iMirek, który wyjaśni mi magię, która stała się przy przenoszeniu danych do nowego iPhone, który kupiłem.

Jak to działa?

Trzeba było położyć nowego obok starego i on go wykrył. Zastanawia mnie to, bo:
1) Hasła do wifi nowy jeszcze nie znał
2) Nowy nie miał karty SIM, więc nie mogły się połączyć
3) Stary miał wyłączony bluetooth.

Jakaś magia. Ale działa fantastycznie, trzeba obiektywnie przyznać. Dlatego ciekawi mnie, czy ktoś wie, jaka tu technologia jest używana?

#ciekawostki #technologia #iphone #ios #apple
chud - Może jest tu jakiś iMirek, który wyjaśni mi magię, która stała się przy przeno...

źródło: comment_KcvhNn6DpEyRYBMB9lsvTHh2uvTidkLn.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@chud Pewnie przesłało dane przez NFC. Albo kiedy włączyłeś funkcje przesłania danych może automatycznie aktywowało bluetooth w telefonie, tylko nie zauważyłeś.
  • Odpowiedz
@Koziol_91: @chud:
Nie znam się na japkach ale najpewniej telefon-host postawił sieć wifi ad-hoc i tak sobie przesłały. Coś podobnego jest używane np w chromecaście i przełącznikach sonoff. Wrzucasz urządzenie w tryb parowania a apka skanuje czy się sieć o określonej nazwie nie pojawiła po czym łączy się z nią omijając router. Poza tym NFC bez przyłożenia telefonów nie załapie a bluetooth, którego używa NFC po sparowaniu "dotykiem"
  • Odpowiedz
@chud: Też miałem zajawkę gdy kupiłem nowego, odpalam a on chce żeby obok starego położyć.
Fajna sprawa, zostaje przeniesione dosłownie wszystko.
Może to przez AirDrop idzie.
  • Odpowiedz
@chud a strzelasz z łuku w magiczne żelazne ptaki? Rzeczywiście czary i magia w telefonach, które posiadają wbudowane powszechnie znane i używane technologie. Chociaż dla użytkowników iphone'ów rzeczywiście tak trywialne funkcje jak bluetooth i nfc mogą być nowością.
  • Odpowiedz