Wpis z mikrobloga

• 4
@LipaStraszna włączam lewy kierunek zawsze, gdy nie zjeżdżam w pierwszy zjazd. Gdy zbliżam się do wybranego zjazdu, włączam prawy.
Proste jak budowa cepa.
I pomocne dla innych.
  • Odpowiedz
@mackw: rondo ma dwa pasy, chcesz zjechać na prawy, włączasz kierunkowskaz by mrygał szybciej? wyłączasz w ogóle? to że koła są skręcone nie znaczy że zjeżdżasz ze swojego pasa ruchu, poruszasz się prosto, na takiej zasadzie jak droga zakręca tez powinieneś wbijać kierunkowskaz
  • Odpowiedz
  • 3
Jeśli rondo ma jeden pas, skręcam w trzeci, czwarty zjazd to włączam kierunkowskaz, gdy mijam poprzednie. Gdy jestem przed ostatnim swoim zjazdem przełączam na prawy. Proste. Nie wiem czego nie kumacie.
  • Odpowiedz
jadę wewnętrznym pasem, a obok mnie na zewnętrznym pasie jedzie as z włączonym kierunkiem

@LipaStraszna: Jeżdżę od ponad 10 lat i nigdy nic takiego nie widziałem ¯\_(ツ)_/¯

Jest za to jedno rondo, na którym włączam lewy kierunek, kiedy skręcam w lewo - w Zwoleniu na DK12 jest malutkie rondo, gdzie jakieś 95% ruchu odbywa się wzdłuż właśnie tej drogi, wszyscy po kolei lecą prosto bez zastanowienia. Gdybym chciał skręcić na
  • Odpowiedz
Widać, że sytuacja się zmienia dynamicznie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@piotrlionel: Do tej pory często widzę L-ki z włączonym lewym kierunkiem, więc wciąż wielu instruktorów tak uczy (mnie zresztą też tak uczyli).
Ale wciąż nie ogarniam, w jakiej sytuacji to miałoby wprowadzać kogoś w błąd (poza tą przytoczoną przez OPa, choć to dla mnie mocno hipotetyczna, bo autentycznie nigdy się z taką nie spotkałem ¯\_(ツ)_/¯)
  • Odpowiedz
@aksal89: @piotrlionel: Ja jak zdawałem w tym roku to mówili żeby lewego nie włączać, tylko prawy przed tym jak się zjeżdża z ronda. Nie wiem czy robiłem prawko w Polsce B ale mnie uczyli bez lewego.
  • Odpowiedz