Wpis z mikrobloga

RAPTOR 170 TON

https://florydziak.com/blogger/2019/02/raptor-170-ton.html

Raptor na stanowisku testowym osiągnął ciąg 172 ton – tyle ile SpaceX planował do SuperHeavy i Starship. Musk zauważa że to było na „ciepłym” tlenie i metanie i jak się je porządnie schłodzi to uda się następne 10-20% więcej wycisnąć z silnika. Ciśnienie w komorze spalania to 257 atmosfer.

Zielony kolor w czasie poprzedniego testu był jednak miedzią której troszkę wyparowało z komory spalania ale jak widać nie spowodowało to żadnych trwałych uszkodzeń silnika (chyba ze spowodowało i zmienili na stanowisku na następny ale to mało prawdopodobne biorąc pod uwagę dzisiejszy tweet). To następna różnica między SpaceX a NASA. W NASA ten zielony kolor by spowodował dwa lata opóźnienia podczas których szukano by przyczyny, zrobiono kilka doktoratów i wydano miliard dolarów. A tu kilka dni później mamy pełen ciąg silnika. Kto by się przejmował jakimś drobnym parowaniem miedzi skoro silnik się nie rozleciał?

#spacex #nasa #florydziak #kosmos #kosmicznapropaganda #eksploracjakomosu #ciekawostki
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kto by się przejmował jakimś drobnym parowaniem miedzi skoro silnik się nie rozleciał?


@nawon: w kosmosie takie przejmowanie może mieć decydujące znaczenie. na razie spacex to gigant na glinianych nogach i jedno potknięcie z marsem niszczy całą firmę.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 24
@Croudflup: Takie podejście drastycznie obniża koszty i można konstruować, testować i ulepszać sprzęt szybciej. Lepiej rozwalić kilka tanich rakiet niż w nieskończoność budować jedną doskonałą która i tak zawsze może się rozwalić.
Procedury NASA są tak dobre że ich astronauci latają dziurawymi Sojuzami.
  • Odpowiedz
@KurzeJajko: no jakby folorydziak nie mial dostepu do informacji i nie mieszkał na miejscu to jego blog raczej bylby srednio warty. Ma dziwne wnioski ktorych nie ogarnia logika. Uznał, ze FH jest porażką. No sory ale przy inwestycji w FH sporo sie nauczyli na temat wytrzymałości materiałów co spokojnie mogą wykorzystac w innych projektach, mają najwiekszą rakiete swiata i mogą spokojnie realizowac bezposrednie misje miedzyplanetarne i odzyskać wszystko. Jest koncepcja
  • Odpowiedz
Hej tutaj jest lista skrótów, które pojawiły się do tej pory w tym wpisie i jego komentarzach.

FH - Falcon Heavy – Wylądowana (w 2/3) rakieta, składająca się z trzech członów Falcona 9.
Raptor - [Methane-fueled rocket engine](https://en.wikipedia.org/wiki/Raptor_\(rocketenginefamily\)) under development by SpaceX,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@monarchista: Miałem na myśli to że NASA nie potrafi od kilku dekad stworzyć rakiety którą mogłaby wysłać astronautów na ISS.
Między innymi przez takie podejście, że wszystko musi być drogie i przetestowane sto razy. Efekt jest taki że nie mają czym latać i liczą na Muska, który patrzy na efektywność a nie drętwe procedury.
  • Odpowiedz
@Corranh: yy. Wahadłowce latały do 2011 roku co daje 8 lat. Dodatkowo wahadłowce co by o nich nie mówić mogły brać ponad 7 osobową załoge na wielodniowe misje i mialy tyle przestrzeni dla ludzi ile zaden poprzedni i kolejny statek na swiecie nie miał. Równoczesnie braly ze sobą ładunek co bylo z jednej strony zaletą ale z drugiej wadą bo z kazdą misją musieli lecieć ludzie. Wiec troche cie poniosło
  • Odpowiedz