Wpis z mikrobloga

Czy #factorio wymaga jakiegoś potężnego procesora do komfortowej gry w późniejszych etapach? Zastanawiam się nad zakupem, ale nie wiem czy nie będę miał lagów jak już mocno rozbuduję swoją fabrykę. Cztery rdzenie od Intela (np. I5-7500) dadzą radę?
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Rajtuz: Kwestia jest nieco bardziej skomplikowana, bo sporo zależy od samej fabryki. Czy jest oparta na robotach czy może na taśmach, czy są długie bufory z skrzyń, czy i jak skonstruowane są sieci rur (chyba najbardziej niedopracowany element pod kątem optymalizacji). Podobnie np. panele solarne są znacznie bardziej przyjazne CPU niż elektrownie atomowe. Mam bardzo stary procesor i5-760 i bez problemu osiągnąłem 1000 SPM przy 50FPS. Czy to późny etap?
  • Odpowiedz
@Rajtuz: nie ma odpowiedzi na tak zadane pytanie. Do "zwyczajnej" gry nada się każdy komp. Do "megabazy" w zasadzie także, ale tu już granicę wielkości bazy stawia procesor. Jak już @zwierzak40 napisał. Boty drenują mocno fpsy. Każdy 1000spm to mocne obciążenie.
Z własnego doświadczenia: 20.000 botów i fabryka 3k spm na procku i3 to 20fps ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Koliat: GTX 680. Ona trochę nadrabia w moim zestawie bo mimo że ma 7 lat, to jej wydajność to coś między GTX 1050ti a GTX 1060, przy czym odrobinę bliżej do tej pierwszej. Dodam że przy moim 1000SPM praktycznie nie używam robotów logistycznych. Jak dla mnie psują całą zabawę z gry.
  • Odpowiedz
@Rajtuz: Widzę, żę tu niektóry p------ą głupoty.

jeśli GPU nie jest zaspokojone to obliczenia są przerzucane na CPU.


Co to za pomysł xD Nic nie jest
  • Odpowiedz
@zakopiak: Może źle się wyraziłem, ale to co miałem na myśli, to że "zintegrowana" grafika jest nigdzie indziej jak w procesorze, więc dużo roboty graficznej przy zintegrowanych wpływa źle na CPU które nie robi updateów - bliżej temu do sensu Twoim zdaniem?
  • Odpowiedz
@Koliat: Nie bardzo. Zintegrowany GPU nie ma zbytniego wpływu na CPU w sensie wykonywanych operacji.

Brak wydajności przy użyciu zintegrowanej karty graficznej może wynikać raczej z zarządzania chłodzeniem. GPU jak wiadomo generuje dużo ciepła, gdy jest obciążony. Przy jednoczesnym dużym obciążeniu zintegrowanego GPU i CPU (czyli układy umieszczone w tym samym miejscu "na procesorze") ilość ciepła jest zbyt duża żeby na bieżąco to chłodzić, więc może dochodzić do ograniczania częstotliwości
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@zakopiak: to pewnie to - korzystałem z laptopa z pasywnym chłodzeniem więc dostałem po throttle. Usuwam poprzedni wpis żeby nie mylił, dzięki za wyjaśnienie
  • Odpowiedz
@zakopiak: Czyli zintegrowana grafika w tym procesorze wystarczy do ukończenia kampanii lub wystrzelania rakiety? Przy założeniu, że fabryka będzie rozbudowana tylko na tyle, na ile będzie to konieczne.

Mam kartę graficzną, ale za jakiś czas chcę ją sprzedać. Jeżeli jednak byłaby potrzebna do Factorio, to jeszcze bym się wstrzymał.
  • Odpowiedz
@Rajtuz: Ciężko mi powiedzieć na 100%.

Według wymagań zalecają dedykowaną kartę. Być może właśnie ze względu na to, że obciążenie jednocześnie CPU i iGPU powoduje, że żaden nie może pracować na pełnej wydajności. Ale jak masz w miarę nowy procek, to może uciągnie.

Z drugiej strony jak sprawdzam na https://www.game-debate.com to twierdzą, że te zintegrowane mają wystarczającą wydajność na minimalne wymagania.

Jak masz możliwość sprawdzenia, to możesz spróbować ściągnąć czyjegoś
  • Odpowiedz