Wpis z mikrobloga

@sas1906: a co to wlasciwie sa "sygnaly konca pociagu"???
podpowiem Ci ze chodzi tam o wlacznik wlaczajacy oswietlenie konca pociagu - wywnioskowalbys to z "sygnaly konca pociagu"?
a z niemieckiego:
Zugschluss - koniec pociagu
leuchten - oswietlenie
schalter - przelacznik
czyli "przelacznik oswietlenia konca pociagu"

sygnaly konca pociagu....jakby nie schemat elektryczny nie wpadlbym na to ze sygnaly znacza oswietlenie.... (ale nie kazdy musi znac symbole elektryczne)

tak wiec sam zdecyduj w
@gorzki99 W tych nowszych typach wagonów- modernizowanych przez pesel i fps masz rację, ale już tych starszych mniej- ponieważ tak w skrzynkach prócz przełączników znajdowały się całe lampy, czyli nasze sygnały końca pociągu. Trochę archaizm, ale by nie komplikować życia obsłudze pociągu.
@sas1906: aha czyli (o ile dobrze rozumie) kiedys tam byly lampy ktorych obsluga pociagu uzywala jako oznaczenie konca (czyli brala i wieszala z tylu jak akurat ten wagon byl ostatni ze skladu)
teraz tam jest przelacznik ktory zalacza lampy (ktore jak rozumie sa na koncu kazdego wagonu i starczy je zalaczyc jak wagon staje sie ostatnim) - lub cos w ten desen
schemata zrobili nowego ale opis polski zostawili.... nosz genialne
@Shishu: ok nie twierdze ze nie tylko tak z innej beczki... mozesz zdradzic dlaczego w tylu jezykach - serio pkp ma tak miedzynarodowa obsluge?
niemniej smieszy mnie to ze nawet "wewnetrzne" jak to nazwac (rozporzadzenia, ustalenia informacje) sa pisane tak nielogicznie (ok obsluga zrozumie bo jest tego nauczona ale imho dziwne toto)
@Shishu: jasne ze wagony jezdza za granice a ja pytalem czy pkp zatrudnia do obslugi wagonow ludzi z zagranicy bo dostalem odpowiedz ze ta tabliczka nie jest dla podroznych tylko dla obslugi
wiec zapytalem czy rzeczywiscie pkp zatrudnia ludzi z tak roznych krajow
@gorzki99 a czy za granicą już nie muszą zapalac sygnałów? pkp nikogo nie zatrudnia, robi to DB na przyklad dla ktorych taka informacja tez jest wystarczajaca i dla ktorych tez potrzeba jest zapisania tego w ichniejszym jezyku
@Shishu: czekaj bo nie rozumie do konca
info jest w wagonie- tak?
tym wagonem jedzie obsluga pociagu - tak?
ta informacja jest skierowana do obslugi pociagu?
jesli ta obsluga jest zatrudniona przez pkp (wiec raczej w pl) to raczej jest polskojezyczna no chyba ze pkp zatrudnia taka ilosc obcokrajowcow ze musza miec napisy w tylu jezykach
co ma do tego DB?
to raczej nie jest fotka z oob czy dd tylko
@gorzki99 typie, #!$%@?, jak wagon jedzie w niemczech od frankfurtu do berlina to kto go obsluguje? niemcy. jak wagon jedzie do Pragi to kto go obsluguje? czesi.

obsluga każdego wagonu miedzynarodowego jest miedzynarodowa, a wiekszosc wagonow polskich jest przystosowana do ruchu miedzynarodowego. proste jak budowa cepa i nie wiem czego tu nie rozumiesz.
@Shishu: chlopie wyluzuj bo Ci zylka peknie dzisas nawet nie wiedzialem ze moge kogos doprowadzic do takiej nerwicy....
raz...dwa.....trzy...juz?
musze przyznac ze pociagiem jeszcze za granice nie jechalem wiec nie wiem jak to jest z obsluga wiec moze ta fotka byla zrobiona w pociagu miedzynarodowym gdzie konduktorzy sa miedzynarodowi a nie w pkp kursujacym po PL...)

"typie, #!$%@?, jak wagon jedzie w niemczech od frankfurtu do berlina to kto go obsluguje?
@gorzki99 to ze polskie wagony jezdza w niemczech tlumacze od czterech komentarzy, ewidentnie jestes wczorajszy skoro dopiero teraz to zrozumiales. to Cie teraz zaszokuje - polskie wagony jezdza tez na trasach czeskich, wegierskich, austriackich i nawet rosyjskich.

i co tez moze Cie zaszokowac - naklejki nie sa jednorazowe, kazdy wagon przystosowany do ruchu miedzynarodowego moze jechac za granice ale nie musi, zdjecie mozesz sobie zrobic na trasie polskiej, a jutro ten sam