W tym odcinku najpierw ciekawostki, później fakty z kronikarskiego obowiązku.
- znalazł się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz się przejechać przed śmiercią" magazynu Car - Spoiler, który powyżej 120 km/h wysuwał się automatycznie, a poniżej 20 km/h wsuwał ponownie - spiralna sprężarka mechaniczna powietrza (kompresor) G-Lader w modelu G60, która ostatecznie w życiu przegrała ze zwykłą turbosprężarką - VW nazywa autka od nazw wiatrów (Golf, Passat, Scirocco). Corrado wzięło się od hiszpańskiego correr, co oznacza "biec, pędzić". Początkowo planowano nazwę Tajfun, ale szefostwo stwierdziło, że zbytnio kojarzyłoby się ze zniszczeniem, które niesie za sobą ten wiatr. - Miał być następcą VW Scirocco II, ale z powodu o wiele wyższej ceny zdecydowano się na wprowadzenie nowego modelu - płytę podłogową ma z Passata B3, przód wspólny z Jettą. Wiele części mechanicznych wspólnych z innymi Volkswagenami.
Produkowany przez Karmanna w Osnabrück w latach 1988-1995 w liczbie 97 521 sztuk. Gama silników: od 1.8 R4 107 KM do 2.9 VR6 190 KM, 6,9 sekund do setki. Oczywiście wszystkie silniki na benzynkę.
Osobiście uważam to auto za jedno z lepszych niemieckich projektów w historii motoryzacji. Ma kształt klina, fajne długie przetłoczenie ciągnące się przez całą długość, nienachalny wygląd, nisko zawieszone nadwozie na srebrnych BBSach. Niepowtarzalny teutoński sznyt typowy dla starych aut z RFNu. Mój silny kandydat do wygrania konkursu na najlepsze coupe lat 90.
@DerMirker: Kurna, jak ja kochałem to auto w latach 90. Niestety, miałem "tylko" Golfa II GTI i Corrado było poza moją sferą marzeń. Potem już miałem dużo lepsze auto, ale zawsze będę miał sentyment do Corrado. Piękne auto.
@DerMirker z "wietrznych" nazw VW jest jeszcze Polo (od wiru polarnego) i Vento (hiszp. Wiatr), Bora (gr. Wiatr północny), Jetta (wiatry stratosferyczne jetstream)
@DerMirker: Najgorzej że wiele egzemplarzy skończyło jak Calibra - wieśtuningi i zamęczone przez młodych szybkich i wściekłych. Pamiętam jak początkiem lat 90' Corrado to był jakiś kosmos, poza zasięgiem finansowym. Przygarnąłbym takiego z kompresorem albo VR6 w oryginale.
60zl za brak reklam na Instagramie - kogoś #!$%@? xD Ja rozumiem te wszystkie opłaty za serwisy streamingowe itd, ale #!$%@? 60zl za jakiegos Instagrama, żeby sobie bez reklam posty i story oglądać? #instagram #facebook
Odcinek 4: █▬█ █ ▀█▀
W tym odcinku najpierw ciekawostki, później fakty z kronikarskiego obowiązku.
- znalazł się na prestiżowej liście "25 samochodów, którymi musisz się przejechać przed śmiercią" magazynu Car
- Spoiler, który powyżej 120 km/h wysuwał się automatycznie, a poniżej 20 km/h wsuwał ponownie
- spiralna sprężarka mechaniczna powietrza (kompresor) G-Lader w modelu G60, która ostatecznie w życiu przegrała ze zwykłą turbosprężarką
- VW nazywa autka od nazw wiatrów (Golf, Passat, Scirocco). Corrado wzięło się od hiszpańskiego correr, co oznacza "biec, pędzić". Początkowo planowano nazwę Tajfun, ale szefostwo stwierdziło, że zbytnio kojarzyłoby się ze zniszczeniem, które niesie za sobą ten wiatr.
- Miał być następcą VW Scirocco II, ale z powodu o wiele wyższej ceny zdecydowano się na wprowadzenie nowego modelu
- płytę podłogową ma z Passata B3, przód wspólny z Jettą. Wiele części mechanicznych wspólnych z innymi Volkswagenami.
Produkowany przez Karmanna w Osnabrück w latach 1988-1995 w liczbie 97 521 sztuk. Gama silników: od 1.8 R4 107 KM do 2.9 VR6 190 KM, 6,9 sekund do setki. Oczywiście wszystkie silniki na benzynkę.
Osobiście uważam to auto za jedno z lepszych niemieckich projektów w historii motoryzacji. Ma kształt klina, fajne długie przetłoczenie ciągnące się przez całą długość, nienachalny wygląd, nisko zawieszone nadwozie na srebrnych BBSach. Niepowtarzalny teutoński sznyt typowy dla starych aut z RFNu. Mój silny kandydat do wygrania konkursu na najlepsze coupe lat 90.
#rzetelnafura <- cotygodniowa dawka wysokooktanowych treści
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #volkswagen #czarneblachy
Komentarz usunięty przez autora
Nigdy nie zrozumiem tego jarania się takimi starymi struclami xD. Ani wygląda ani osiągów, no #!$%@?.
@DerMirker: Golf i Polo to od gier, Passat, Bora, Scirocco wiatry