Wpis z mikrobloga

Jeśli jesteś taką ciotą, która przy opadach śniegu na głównej, czarnej drodze boi się przekroczyć 30km/h - proszę, zostań w domu albo jedź taksówką czy autobusem (serio, kierowcy autobusów się nie boją śniegu). Serio. Strach przed własnym autem nie jest dobrym prognostykiem. Nie każda droga to oblodzona górka w Szczecinie.

Kilka protipów na zimową jazdę:
1. Załóż opony ZIMOWE - 4 szt. nie dwie i nie starsze niż 8 a najlepiej 6 lat, z bieznikiem +4mm, najlepiej nie chińskie i nie nalewki.
2. Oskrob i odśnież auto - CAŁE. Nie tylko wizjer jak w czołgu. Śnieg na dachu to przekleństwo dla jadących za Tobą. Lepiej się spóźnić 5 minut, niż jechać śnieżnym bałwanem.
3. Wsiądź do samochodu, jeśli czujesz potrzebę to przeżegnaj się, uwierz w siebie i wyjmij ewentualną kupę z gaci - raczej się nie przyda.
4. Ruszaj. Jeśli auto "mieli kołami" lub czujesz poślizg - włącz wyższy bieg. Ruszenie z dwójki na śliskim nie zrobi krzywdy Twojemu autu, bo obciążenia są mniejsze (tarcie, fizyka i te sprawy).
5. Jeśli pada - włącz wycieraczki i nawiew na przednią szybę.
6. Jedź. Ale szybciej niż 30 km/h. Aby to zrobić w bezpieczny sposób, nie jedź poprzedzającemu "na zderzaku" a zwiększ odstęp do 3-4s. (kierowca przed Tobą mija lampe, Ty powinieneś ją minąć w czasie 3-4s. (zimą, latem możesz być trochę bliżej). Zmieniaj biegi wcześniej niż zwykle (mniejsza prędkość obrotowa silnika) - przy 45 km/h możesz mieć już wbitą 5-tkę. Korzystaj też z 6 biegu. Wysoki bieg to nie śmierć.
7. Nie hamuj - Serio. Hamulca używaj tylko w końcowej fazie wytracania prędkości. Widzisz czerwone? Noga z gazu i na spokojnie (tylko nie 20km/h ;p). Ostre hamowanie na skręconych kołach to nagłe przeniesienie masy na przednie koła i odciążenie tyłu, który może zacząć żyć swoim życiem. Hamulec jest dla rozsądnych.
8. Przewiduj - przydatna umiejętność, by wiedzieć co wydarzy się za 2-3 ruchy. Patrz do przodu dalej niż na poprzedzające auto (do tego właśnie potrzebujesz nie jechać na zderzaku). Jak przed Tobą jedzie duże auto, to może warto go wyprzedzić? (Tak w zimę też można bezpiecznie wyprzedzać).
9. Nie zajeżdżaj drogi. Pamiętaj, że kierowca na "lewym" czy na "głównej", gdy wyjeżdżasz z podporządkowanej, może mieć problem z szybkim wytraceniem prędkości, także akcje z małym wymuszeniem czy drobnym zajechaniem mogą skończyć się nieco gorzej. Poza tym nie ma nic gorszego, niż jakiś dzban, który wymusza pierwszeństwo albo zajeżdża drogę, by jechać 20-30km/h.
10. Wierz w siebie. Jeśli nie znalazłeś prawa jazdy w chipsach i nie zdałeś wczoraj egzaminu na prawko za 6-tym podejściem, prawdopodobnie sobie poradzisz. Jeśli się boisz - nie jedź a wiosną skorzystaj z kursu bezpiecznej jazdy w Twoim mieście, lub gdzieś obok.

#samochody #motoryzacja #oswiadczenie #boldupy #gorzkiezale
L.....y - Jeśli jesteś taką ciotą, która przy opadach śniegu na głównej, czarnej drod...

źródło: comment_w53J9ZDfuqegq9wQi3CyU2uDJUJyYszt.jpg

Pobierz
  • 240
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@LodowatyJohny u mnie w mieście jest "ograniczone posypywanie jezdni środkami chemicznymi" czy jakoś tak się to zwie. Na wszystkich wjazdach taki znak wisi. W praktyce oznacza to, że na nawierzchni po opadach bywa taka szklanka, że możesz się skutecznie rozbić przy 15 km/h, a nie 45. Najważniejsze, żeby jeździć rozsądnie, i dostosowywać prędkość do warunków.
  • Odpowiedz
@: Ja bym dodał: nie panikuj, jeśli tylko utracisz przyczepność. Utrata przyczepności wcale nie musi oznaczać utraty panowania, ale panika skutecznie zmieni to pierwsze w drugie.
  • Odpowiedz
@BrakPomysluNaNick
@Freso
Mają więcej plusów niż Ty więc twój argument że masz dużo plusów jest inwalida
@LodowatyJohny nie masz też się czym chwalić bo to nie jest żaden wyznacznik twojej wiedzy, umiejętności czy ogarnięcia życiowego a jeśli sądzisz że jednak jest to współczuję.
Podbudowujesz własne ego "dojebywaniem" innym.
  • Odpowiedz
@Zielony34 ale co sobie przejechał szybciej jak były ekrany to jego. Kpisz że jeździ szybciej jednocześnie wysmiewajac powrót na wolniejszy pas jak warunki dla NIEGO były zbyt złe na lewy pas i wyższa prędkość
Żebyś był zadowolony powinien jechać za Wami prędkością Waszą na dwupasmowej drodze
  • Odpowiedz
ale co sobie przejechał szybciej jak były ekrany to jego. Kpisz że jeździ szybciej jednocześnie wysmiewajac powrót na wolniejszy pas jak warunki dla NIEGO były zbyt złe na lewy pas i wyższa prędkość

Żebyś był zadowolony powinien jechać za Wami prędkością Waszą na dwupasmowej drodze


@Kramar83: Żebym był zadowolony, to ludzie powinni zacząć mysleć i przewidywać, bo we mnie też może się w----ć taki bezmózg. Widzi, że warunki są kiepskie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@pablooooo: Kuuurła dzięki Miras, pokażę w niedzielę zięciowi jak się z--------a w zimie moim ti di aj hajlajnem, nie jak zięć ta p---a jakieś hołm ofis bierze bo mu pedalskie autko sie poslizgnie!!! Cyk plusik leci.
  • Odpowiedz
@John_archer bzdura. Jak już coś to silnik i to w przypadku kiedy masz za niskie obroty. Jak przy 1400 RPM ci trzęsie i się dławi to nie ważne czy to 1, 5 czy 160 bieg to będzie źle. Nie wiem skąd się bierze jakiś mit 5 biegu tylko jak jedziesz 120+ bo inaczej rozwalisz silnik.
  • Odpowiedz
bzdura

@lintfree: xD no to wyobraź sobie że 90% benzyn <200 KM będzie trząść przy 1400 na V biegu. No chyba że się będziesz po prostu toczył.

bzdura. Jak już coś to silnik


Och czyli jednak nie taka bzdura? A dwumasa też nie dostanie w dupę?
  • Odpowiedz
@r50_: Im niższy bieg tym więcej momentu obrotowego będziesz miał na kołach, poza tym silnik trzeba wkręcić na obroty żeby uzyskać maksymalny moment, spróbuj z 2k rpm wkręcić na 5k rpm na 2 biegu i spróbuj tego samego na 5/6.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@LodowatyJohny: obawiam się kolego, że z tym nie wygrasz. Jak w każdej dziedzinie trening czyni mistrza. Niestety większość to niedzieli kierowcy dla których wyprawa do miejscowości obok jest nierzadko eskapadą życia.
Z racji roboty jaką mam robię rocznie blisko 100k kilometrów. Ja się na różne przypadki napatrzę. Często się zastanawiam JAK? Jak można to tak s--------ć?
  • Odpowiedz
@John_archer dwunasta służy do tłumienia drgań. Więc jak ci silnik nie trzęsie to się nic nie dzieje. A jakby się trząsł. To niszczy się silnik i dwunasta jak masz, a nie skrzynia. Skrzynia będzie się miała dobrze. Ja mam benzynę 2.0 115km i 1400rpm jej nie szkodzi więc nie opowiadaj głupot. Znajdź mi jakikolwiek samochód gdzie instrukcja użytkowania lub materiały od producenta wprost mówią, że nie wolno wbijać 5 biegu przed
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@lintfree: chlopie, wiekszego p---------a to ja dawno nie czytalem. Jezeli chcesz sie powymadrzac w internecie to wczesniej chociaz jakis film, k---a nie wiem, Kickstera obejrzyj, dopasowany do twojego poziomu wiedzy. Moze wtedy bedziesz wiedzial jak jest zbudowana dwumasa i co moze sie uszkodzic od zbyt malej predkosci obrotowej. Dowiesz sie tez co jest czesta przyczyna pekania walu korbowego. I wisienka na torcie, dowod anegdotyczny - ja mam, ja jezdze i
  • Odpowiedz
@audiokoks: "zbyt małej" dziękuję. Może po inżyniersku bardziej. Co to znaczy zbyt mała. Bo możemy sobie tutaj rozmawiać stosując dużo, mało, drogo, tanio, bardzo XD zero dowodów. Jedyny "dowód" to taki, że obejrzałeś bloga w internecie XD i kto tu ma usunąć konto.
  • Odpowiedz