Wpis z mikrobloga

@Student_AWAS: W takim razie jestem bardzo mocno przekonany o tym, że będzie znacznie lepiej. Już teraz pokazany powyżej Tesla Roadster 2 ma 1000 km zasięgu, w ciągu 10 lat większość nowych elektryków będzie to umiało, skala produkcji sprawi, że będą tańsze i już wtedy będzie to połowa rynku. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pogop: przykro mi kolego, ale należysz do gatunku szalonych optymistów. Napędy alternatywne to także hybrydy, które są defacto silnikami ICE o podwyższonej sprawności. Poza tym tu nie chodzi tylko o produkcje aut, a o infrastrukturę - zdajesz sobie sprawę, że znaczna ilość aut EV = praktycznie każde miejsce parkingowe to stacja ładowania ? Potrzeba infrastrutktury, której nie wybudujesz tak szybko jak aut - prócz infrastruktury potrzeba także sieci przesyłowych do obsługi
@Student_AWAS: Tymczasem nawet Skoda do 2025 skoda będzie miała w sprzedaży 5 w pełni elektrycznych modeli. Aha, dla ścisłości, mówiąc połowa rynku mam na myśli sprzedaż nowych aut.

Co do stacji ładowania, no cóż, ma ją każda osoba mieszkająca w domu jednorodzinnym, zasięg około 400-500 km wystarczy absolutnej większości kierowców do codziennego użytkowania. Darmowe ładowarki będą zresztą znikać z przestrzeni publicznej, nawet.

Co do hybryd, to przewiduję, że faktycznie wzrośnie znacznie
@Student_AWAS: Tymczasem nawet Skoda do 2025 skoda będzie miała w sprzedaży 5 w pełni elektrycznych modeli. Aha, dla ścisłości, mówiąc połowa rynku mam na myśli sprzedaż nowych aut.


@pogop: tak, będzie miała też dlatego, że normy spalin tego wymagają i chodzi o obniżenie CO2 w gamie modeli - poza tym, jak mówię - hype. No i do 2025 zostało jeszcze trochę czasu, więc spokojnie - no i często nie będą
S.....S - > @Student_AWAS: Tymczasem nawet Skoda do 2025 skoda będzie miała w sprzeda...

źródło: comment_C34icxenBAqs5l2guh3eIdGkXHOC3PHX.jpg

Pobierz
@nikifor: MIT czyli Massachusetts Institute of Technology - jedna z ważniejszych uczelni technicznych na świecie, kuźnia ludzi, którzy będą tworzyć te rozwiązania - i oni są dość chłodni w stosunku do EV jak i AV (autonomous vehicle).
@pogop: przy aucie z V8 koszt zakupu to dopiero poczatek zabawy, a przy tak starym aucie to juz chyba trzeba byc fanem konkretnego modelu zeby sie w niego pakowac ;)
#1 paliwo
#2 przewaznie to auta mniej popularne i wyzszej klasy wiec nawet jesli silnik jest bezawaryjny(a czesto nie jest) to koszty czesci i napraw nadal sa wysokie
@pogop: @Student_AWAS: Zanim zbudowaliby sensowną infrastrukturę to do produkcji wejdą reaktory fuzyjne o kompaktowych rozmiarach, które da się zmieścić np. w aucie i się okaże, że wszystkie te inwestycje to o kant dupy xDDDDDD Elektryki mają sens ale nie z akumulatorami jako głównym źródłem energii w pojeździe. A no i jeszcze pytanie ile by taki reaktorek kosztował i czy będzie to opłacalne.
@Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany: to raz - do tego dochodzą nieprzewidywalne sytuacje jak korki, czy potrzeba wyjazdu gdzieś nagle - zrozumcie ból dyrektora oddziału, gdy PH mówi - dopiero za 15 godzin, jak Fabia się skończy ładować ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°) - za 15 godzin, to kontrahenta obsłuży cała gama innych PH :>.

Ogólnie np Kia Niro EV ma zasięg ok. 450km i
@Student_AWAS: A takie serio pytanie. Skoro potrzeba ogromnej sieci przesyłowej do dostarczenia prądu dla aut elektrycznych to dlaczego budowa stacji ladowania nie zajmie się kolej? Mają ogromną sieć przesyłową mogącą udźwignąć duże obciążenie, mają dworce i parkingi na których mogą sobie stawiać ładowarki jak chcą w dodatku bardzo często w bardzo dobrych miejscach w mieście. Jeżeli istniejąca sieć trakcyjna nie nadaje się do tego "z marszu" to i tak modernizacja istniejącej