Wpis z mikrobloga

Siemanko, co myślicie o skrzyniach półautomatycznych montowanych w peugotach i citroenach (nie wiem od kiedy do kiedy, ale autko którym konkretnie się interesuję jest z roku 2012)? Nigdy nie miałem do czynienia ze skrzynią półautomatyczną, stąd te rozważania, czym to się różni w praktyce, czy nie jest jakieś awaryjne, czy nie trzeba jakoś przełączać tych biegów, jedzie "samo" po puszczeniu hamulca itd. ;) #automatycznaskrzynia #peugot #citroen #motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 11
@vivanat: Mam takiego 508.

I moje spostrzezenia.

Po przesiadce z klasycznego automatu jest mocno #!$%@?. Po przejechaniu ktoregos tysiaca idzie sie przyzwyczaic, ale to nie jest auto do #!$%@?.Trzeba nauczyc sie tym jezdzic mi. odpuszczac gaz,zeby przerzucil bieg. Przed dynamicznym wyprzedzaniem lepiej sobie pomoc i recznie zrzucic bieg. Wszystkie znane mi egzemplarze lubily tez sie gubic przy predkosciach bliskich zero i toczeniu sie. Generalnie latwo ta skrzynie wprawic w zaklopotanie jakims
@vivanat Generalnie skrzynie polatomatyczne (zautomatyzowane ) uchodzą za mniej trwałe niż klasyczna skrzynia automatyczna hydro -kinetyczna.
Różnią się tym, że w klasycznej masz całą wielka skrzynie itp. W zautomatyzowanej masz sprzęgło jak w manualu wiec koszt części tu jest taki sam. Różnią jest taka, że jest dodany sterownik z automatyka, który wciska sprzęgło i zmienia biegi. Sterownik hydro elektryczny posiada własny olej (inny niż okej w skrzyni biegów ). Podczas jazdy można
@Variv
@bigger (dzieki Kolego za zaproszenie ;)) )
Auto ma byc jako maszyna dla mlodego stazem kierowcy (kierowczyni :p) dla której problemem jest manual i po probach automatem "prawdziwym" zakochała się w automacie. Czy dla takiej osoby te różnice automat/pólautomat beda jakims problemem czy "nieskażona" zacjowaniami automatycznej skrzyni biegów nie zauwazy dziwnych zachowan skrzyni? Jesli chodzi o dynamike to dom-sklep-dom-cos zalatwic wiec watpie zeby to bylo dynamiczne xD
@bigger Mogę powiedzieć, że Alfach jakimi jeździłem 147 i 156 nie miałem problemu z toczeniem. Przy wyprzedzaniu jak nacisniesz gaz sterownik powinien sam Ci zrzucić bieg o jeden albo nawet o 2 biegi aby lepiej wyprzedzać.
Miałem droga awarie komponenty w alfie 147 (układ nie trzymał ciśnienia )ale dało się to naprawić niskim kosztem.
@Variv: Ja akuart mam z selespeedami bardzo zle doswiadczenia. Konstrukcja francuska jest duzo nowoczensiajsza i 10x bardziej bezawaryjna. Selespeed jest szybszy od francuzow (ale i tak bardzo wolny) i tu sie jego zalety koncza dla mnie.
@vivanat Realna różnica jest taka, że w klasycznym automacie auto zawsze się lekko toczy nawet jak nie naciskasz gazu (chyba że ma system który sam zaciska hamulce jak nie dotykasz gazu w nowych autach tak jest ). I w klasycznym nigdy się nie stoczy do tylu na wzniesieniu .
W zautomatyzowanej obsługa jazdy jest taka jak w manualu tylko nie dotykasz biegów (chyva ze sam chcesz zmienić bieg )
@bigger Dodam, że Selespeed w alfie 156 działa imho lepiej niż w 147. Trochę ciszej (jakby płynniej) i szybciej. Jak juz tak się wymieniamy doświadczeniami.
co myślicie o skrzyniach półautomatycznych montowanych w peugotach i citroenach

@vivanat: gówno jakich mało. To jest tania proteza pomiędzy automatem i manualem. Dodatkowo MOCNO awaryjna. Znacznie mniej wytrzymała od hydrokinetyków, czy nawet dwusprzęgłowych skrzyń. Wolna, gubiąca się, nie przewidująca i wkurzająca skrzynia jeśli chcesz nie jeździć jak typowy niedzielny kierowca francuza 70km/h...
Czy dla takiej osoby te różnice automat/pólautomat beda jakims problemem czy "nieskażona" zacjowaniami automatycznej skrzyni biegów nie zauwazy dziwnych zachowan skrzyni?


@vivanat: Niestety to może być aż tak uciążliwe, zależy na ile jest to wyrozumiała osoba. Koleżanka miała Citroena C3 Pluriel i tam też był taki wynalazek - z samochodu zachwycona ale na samą skrzynie narzekała strasznie. To był jedyny powód zmiany samochodu. Sam jeżdżę z automatem ale pełnoprawnym w Volvo