Aktywne Wpisy

dr_Batman +241
Ponad 150 wykopków uważa że żeby dostać się na medycynę trzeba było mieć znajomości lub rodzinę lekarską.
Jak w tym kraju ma być dobrze jak ludzie wierzą w takie rzeczy?
Czujecie się lepiej ze soba jak wmawiacie sobie że inni którzy osiągnęli sukces mieli to “załatwione”?
Jak wyglądała rekrutacja na studia medyczne w tamtym czasie?
Jak w tym kraju ma być dobrze jak ludzie wierzą w takie rzeczy?
Czujecie się lepiej ze soba jak wmawiacie sobie że inni którzy osiągnęli sukces mieli to “załatwione”?
Jak wyglądała rekrutacja na studia medyczne w tamtym czasie?
źródło: IMG_6642
Pobierz
LamajHarma +378





Mireczki drogie, dłubie sobie trochę hobbystycznie w unity3d i ostatnio utknąłem trochę w jednym temacie.
Próbuję zaprojektować sieć przesyłu prądu z wytwórcami energii, przekaźnikami i odbiorcami (Coś jak w Factorio i Cities Skylines). Jakiś wstępny pomysł jest tzn. każdy element posiada informacje o elemencie z którym jest połączony i na podstawie tego jest kalkulowany stan sieci, przy czym rekalkulacja odbywa się w momencie gdy ulega modyfikacji którykolwiek element sieci. O ile pewnie to zadziała dla małych sieci.. o tyle dla większych to będzie na bank killer wydajności i pewnie da się to zrobić 1000x lepiej... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ogólnie podejrzewam że ktoś już miał ten problem i go rozkminił a fajnie było by nie wynajdywać koła na nowo.
Zrobiłem spory research i przekopałem googla wzdłuż i wszerz.. ale podejrzewam że albo "cannot into google" albo mam pecha bo nie potrafię poprawnie sformułować nazwy problemu.
Do tej pory natrafiłem tylko na ten wątek na forum (https://forum.unity.com/threads/cables-to-pass-eletricity-between-objects.203853/) z jeden wątek o budowie maszyny stanów i pojedyncze tutoriale na yt nt. wykonywania grafów.
Może ktoś z was natrafił kiedyś na jakieś ciekawe materiały na ten temat albo jakąś przykładową implementację na githubie / gdziekolwiek. Albo może podpowiedzieć jak nazwać ten problem i pod jakimi frazami szukać. (Jak znacie jakiś płatny kurs / materiały gdzie jest omawiany ten temat to też styknie).
Z góry dziękuję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
używam do tego nested lists. Każdy obiekt dostaję swoją listę gdzie na pozycji 0 jest on sam a na pozostałych mogą być przylegające do niego. Po dodaniu nowego obiektu do łańcucha można zmodyfikować zawartość list obiektów przylegających do niego dodając nowe obiekty do listy albo zastępując stare.
1. Dodaje 2 łączniki i jednego odbiorcę, dodatkowy odbiorca przeciąża sieć która przestaje działać.
2. Usuwam tego nowego odbiorcę (Albo 1 z łączników do tego odbiorcy) i cała sieć zaczyna działać.
Raczej w obu przypadkach muszę przeliczyć / przebudować całą sieć żeby określić co się w niej znajduje po zmianach i czy sieć będzie działać czy
Ale jakbyś po prostu zrobił jakiegoś managera sieci, który by przechowywał informacje o ilości elementów w sieci, czyli:
- Dodajesz nowy element sieci (łącznik/odbiorcę) to ten dodawany element musi sam się zgłosić do managera, że został podpięty. Wtedy Manager sobie go dodaje do puli i przelicza wydajność sieci (<
Podstawowy scenariusz:
1. Mamy elektrownię która produkuje x energii, mamy również słupy pomiędzy którymi są kable które "przenoszą energię" i mamy odbiornik który zużywa energię.
Teraz mogą następować różne modyfikacje sieci, dodanie nowego odbiornika, dodanie nowej kolejnej elektrowni itd. usunięcie kabla który łączy słupy,
Zmierzyłeś, że faktycznie to jest problem? :) Zaczalbym od najprostszej opcji, a jak faktycznie wyjdzie że to jest za wolne to wtedy bym się bawił w optymalizacje. Ale wszystko zależy od rodzaju obliczeń. Jeżeli są proste, to powinno działać nawet co klatkę dla tysięcy obiektów.
Zrobiłem zgodnie z konkluzją z wcześniejszego komentarza no i jestem super dumny.
Dobrze działa dodawanie obiektów do sieci, łączenie sieci, usuwanie sieci.
Teraz kolejny krok, ogarnąć jak dodać krzywe do linii aby wyglądały realistycznie i jak poprawić obsługę kamery i stawiania obiektów na "terrain". Jaram się.
Dzięki pany kaczki za pomoc
źródło: comment_fW6ZOLLJV5rQzNXPc2mGL25C5rvGTEuI.jpg
Pobierz