Wpis z mikrobloga

Będę od dzisiaj pisał co jakiś czas w sprawie oznakowania dróg w Polsce. Na Wykopie jest dużo mirków zainteresowanych motoryzacją więc może moje wpisy się komuś przydadzą. W Polsce mamy już bardzo dobrze rozwiniętą sieć dróg. Niestety ale długość dróg jak i ich jakość ma się nijak do oznakowania dróg które mogę napisać bez żadnych oporów jest jednym z najgorszych jakie spotkałem podczas zwiedzania świata (a trochę już widziałem). Znaki w Polsce mają kilka błędów które są na obecną chwile nieuleczalne. GDDKiA oraz MI nie widzi problemu. Od ponad 10 lat próbuję ich namówić na zmiany w oznakowaniu. Przyznają mi rację ale ….. mówią że to co im pokazuje jest zbyt nowoczesne. Ręce opadają. W Polsce nie ma konsekwencji w oznakowywaniu dróg. Jadąc z #warszawa stronę zachodnią raz na znaku mamy #poznan , raz #lodz i Poznan itp. Jadąc z Lodzi do #gdansk nie ma wzmianki o tym że po drodze jest #torun . Inna sprawa to brak konsekwencji w ilości strzałek nad pasami. W Poznaniu na węźle Poznań Zachód mamy 2 pasy w prawo i jeden na wprost. A co pokazuje znak ? 1 strzałkę w prawo a 2 na wprost (znak w załączeniu - Pod samochodem na zdjęciu jest pas do skrętu w prawo). Kolejna sprawa. Wyjeżdżając drogą ekspresową S8 z #wroclaw w stronę Warszawy mamy na znaku z odległościami tylko Warszawę i … Budzisko na granicy z Litwą. Nie ma #sieradz Łodzi czy #bialystok Wstawiam jedno zdjęcia na zachętę jak wygląda obecne oznakowanie a ja mogło by wyglądać jak by komuś się chciało trochę przysiąść do tematu. Wpisy będę tagował #oznakowanie

#motoryzacja #technologia #drogi #ciekawostki
Pobierz
źródło: comment_OJ0be9wFLw6GKnWnWeN36kMKYLw7dnvU.jpg
  • 163
@Rusonaldo: ciekawa sprawa, w sumie to nigdy się nad tym nie zastanawiałem, że oznakowanie dróg może być źle zrobione, ale zrobione niepraktycznie.

to do czego mam czasami zastrzeżenia to zbyt mała liczba drogowskazów. Jedzie się jakąś drogą, mamy w głowie cel, do którego chcemy dojechać i w pewnym momencie nie widzimy miejscowości na znakach (mimo, że wcześniej była).
@seeksoul: To jest temat rzeka. A to co napisałeś na końcu zdarza się na każdej drodze krajowej w Polsce jeśli przechodzi przez różne województwa. Każdy oddział GDDKiA nazywa po swojemu.
@Rusonaldo: kpina jest tez na całej 10-s10. Zaczynajac od Szczecina, gdzie powinna być informacja, ze do Warszawy powinnismy jechać S3. Pozniej w Toruniu wjazd na A1 a Warszawę pokazuje prosto S10/10, gdzie znów odległość taka sama a tempo nieporównywalnie szybsze. Jestem kierowca zawodowym i z 27 krajów Europy, które zjeździłem, oznakowanie w Polsce jest najgorsze.
@Rusonaldo: skoro sie znasz to wytlumacz mi jedno raz na zawsze :) sytuacja z Krakowa. A4 zjazd na zakopiańską jadąc od strony Wieliczki. Dwa pasy na "autostradzie" i pojawia się nagle trzeci pas tylko do zjazdu z niej. I teraz czy zgodne z prawem, w pełni legalne i uzasadnione jest, że jak do tego zjazdu jest dużo samochodów to one wjeżdżają na pobocze autostrady i już tam stoją w kolejce? Czy
@Golem_Piotr: Pewnie że słyszałem i widziałem. Oznakowanie to ma jednak bardzo dużo błędów. Jest lepiej ale bardzo dużo nieścisłości. To samo co w przypadku oznakowania "normalnego" - każdy oddział robi po swojemu.
@Rusonaldo: Trochę walka z wiatrakami i betonem starców w urzędach, ale gorąco kibicuję - przecież obecne oznakowania to jest żart.
Jadąc jakąś większą trasą dostaniesz 200 drogowskazów wielkości budynku, kierujących do jakichś zasranych pipidów, a nie trafisz do dużego miasta...
O oznaczeniu konkretnych pasów ruchu to nawet nie wspominam xD
@Rusonaldo: najlepsze jest jak wieszają tablicę w taki miejscu gdzie po przeczytaniu nie masz już możliwości zmiany pasa. Nic tylko wozić ze sobą pilota z dobrą lornetką albo wspomagać się nawigacją w telefonie.
@Rusonaldo: Można by też napisać parę słów o oznakowaniu poziomym. Np. takie coś. W prawo oznacza na wprost, a na wprost oznacza w lewo. Logiczne. Zwłaszcza jak się tędy jedzie pierwszy raz.