Wpis z mikrobloga

Mirki, pytanie od osób pracujących w #unity3d i w #programowanie.
Czy w Unity3D pracuje się wyłącznie na UI, czy pisze się też kod samodzielnie? I jak wygląda sytuacja ze skompilowaniem tego do pliku wykonywalnego?
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@k0rdian: Albo jedno albo drugie, ale lepiej C#. Z tego co się orientuję chcą się wycofać z JS. Nie jestem pewien, ale coś takiego gdzieś mi się obiło o uszy.
  • Odpowiedz
@k0rdian: lepiej znać C# imho, bo koniec końców runtime unity3d jest na mono (czyli open sourcowa VM do C# - a raczej tego ich pośredniego języka). A tak to jak znasz już jeden język to poznanie innego na tyle dobrze by w nim móc pisać to max kilka dni.
A tak to w c# nie ma dokładnie javascripty tylko to się unityscript nazywa - syntax niby taki sam, no ale
  • Odpowiedz
@k0rdian: głównie c#, JS już chyba nie jest wspierany, bo było o tym kiedyś coś wspomniane. Bez kodu też da się programować wizualnymi językami programowania z asset store.
  • Odpowiedz
@k0rdian: no ucz się c# skoro chcesz pisać w c#, to dotyczy każdego języka ( ͡º ͜ʖ͡º)

Chociaż ryba w cieście jest całkiem spoko

Natywkami pisanymi w C++ dodawanymi do c# też można fajne rzeczy osiągnąć ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Jeśli nie potrafisz programować w jakim kolwiek języku to nie bierz się za pisanie gier od samego początku.
  • Odpowiedz