Aktywne Wpisy

ibleedforyou +115
becvvv +7
W #poznan powstaje takie cudo:
https://apartamentyaura.com/pl/start
#nieruchomosci #deweloperka #rynekpierwotny #mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie
https://apartamentyaura.com/pl/start
#nieruchomosci #deweloperka #rynekpierwotny #mieszkaniedeweloperskie #mieszkanie
źródło: temp_file741326573094938235
Pobierz





Już za kilka miesięcy zmieniam pracę i dołączam do zacnego grona #programista15k. Z jednej strony bardzo się cieszę - finansowo wyjdę na tym świetnie, pod względem rozwoju również, trochę szkoda mi ludzi których zostawiam w obecnej pracy i atmosfery, no ale to chyba nie czas i miejsce na rozterki, bo szansa na podwojenie zarobków rozwiązuje wszelkie wątpliwości.
Do rzeczy - dotychczas zawsze pracowałem w oparciu o UoP. Tym razem zaczynam swoją przygodę z #b2b i potrzebuję wyjaśnienia kilku kwestii od Mirków bardziej ogarniętych w temacie.
Jeśli z obecnym pracodawcą kończę współpracę 31 lipca, a 1 sierpnia zaczynam pracę w nowym miejscu, to kiedy powinienem założyć działalność? Czy musi ona funkcjonować już 1 sierpnia - w momencie podjęcia współpracy, czy może w momencie wystawienia pierwszej faktury?
Druga sprawa - czy w naszym kraju możliwe jest aby otworzyć działalność z przyszłym terminem jej uruchomienia? Chodzi mi o to, że np. 20 lipca załatwię wszystkie formalności w urzędzie, ale działalność będzie aktywna od 1 sierpnia.
Wszelkie protipy dotyczące b2b mile widziane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#programowanie #pracbaza #korposwiat
Biorąc pod uwagę to, że będę miał tylko jednego klienta i jedyne koszty to pewnie jakiś telefon, ewentualnie paliwo / coś związanego z autem (nie zamierzam póki co brać auta na firmę, ale czytałem że mogę prowadzić coś w rodzaju dokumentacji przebiegu i wtedy brać
Drugi sposób to odliczanie połowy VATu bez prowadzenia dokumentacji przebiegu. W tym przypadku odliczasz połowę VATu ze wszystkich kosztów wydanych na auto. A więc płyny, serwis, paliwo, leasing, generalnie wszystko i możesz używać auta do celów zarówno firmowych jak i prywatnych . Więc w koszty wrzucisz sobie zarówno paliwo które zatankujesz na wyjazd do klienta jak i to które zatankujesz na wakacje. Ta opcja samochodu w koszty jest zalecana i każda księgowa domyślnie tak zrobi.
Auto na firmę będziesz musiał przepisać żeby wrzucić cokolwiek w koszty. Jeżeli masz parę groszy na wpłatę początkową to polecam leasing. Wychodzi to naprawdę dobrze i finalnie auto będzie cie kosztowało coś około 21% "mniej" niż cena w
@matwes:
Twoje wyliczenia (nawet jeśli matematycznie poprawne) są bez sensu. Pracodawcy nie kombinują w ten sposób:
"Dostaniesz kwotę 10k netto na UoP albo 10k na B2B po opłaceniu wszystkich kosztów", bo to się kupy nie trzyma. Pracodawca patrzy na swój koszt - ma konkretny budżet na dane stanowisko i tyle. Jeśli pracownik wybierze B2B to zostanie mu wyraźnie więcej pieniędzy niż jeśli wybierze UoP. Sam to widzę choćby po ofertach pracy jakie dostaje na LinkedIn - choćby ostatnia jaką dostałem: "(6500- 9500 pln netto) lub B2B (65-95 pln/h)". Przy stawce 95zl/h to po oplaceniu wszystkich kosztów pracownikowi zostaje ponad 12000 zł, co jest sporo więcej
@venomik: dla pracodawcy faktura wystawiona przez ciebie jest normalnym kosztem, więc też odlicza sobie VAT i wrzuca w koszty żeby zapłacić mniej dochodowego.
Ale tak sobie na szybko to skonfrontowałem z stawkami, które sam skopiowałem z ogłoszenia. Przy B2B netto jest 15800, a całkowity koszt pracodawcy przy UoP był 16300. Różnica bardzo znikoma.
Zostawiam się z kompendium b2b: https://paweldobrzanski.pl/abecadlo-przedsiebiorcy-co-wiedziec-zakladajac-firme-od-podstaw/ Powodzenia!
P.S. Deleguj sobie księgowość do np infaktu, niech CI założą całość i wysyłają deklarację. A Ty się skup na zarabianiu i maxowaniu skilla branżowego. Mam infakt, polecam stanowczo.
Z tego co rozumiem wtedy auto jest Twoją prywatną własnością (nie wchodzi w majątek firmy), więc tracisz możliwość amortyzacji. Możesz odliczyć pełny VAT, i wrzucać wydatki związane z autem w koszty, ale maksymalnie do jakiejś kwoty uzależnionej od przebiegu, który należy dokumentować.
Ja to rozumiem tak: zrobiłem 1000km w celach związanych z działalnością, jest jakiś ryczałt (powiedzmy 80gr/km)