Wpis z mikrobloga

Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z używek najkonkretniej brałem pod uwagę 4-5 letnie Audi A5 w kwocie 80-110 tysięcy i jedną sztukę już miałem kupić, ale dzięki pewnemu mirkowi zrezygnowałem ;)
Ostatecznie wybrałem Megane prosto z salonu i chyba to była dobra decyzja.
Jeśli ktoś ma podobne rozkminy to poniżej moje za i przeciw.

Na plus dla Audi: większy prestiż marki, mocny silnik (230 koni), kozacki wygląd z zewnątrz.
Niestety dużo też jest na minus: sypiące się silniki (problem z łykaniem oleju), staro wyglądające wnętrze, zdarzały się wersje z monochromatycznym ekranem pomiędzy zegarami, bardzo drogie ubezpieczenie (ponad 6k rocznie), znacznie droższe utrzymanie, bardzo często kradzione, przebiegi w okolicach 200 tysięcy, ciężko znaleźć sensowną wersję, no i co najgorsze dużo większa szansa na zostanie oszukanym (wady prawne, blacharskie, mechaniczne).

Na plus dla Megane: fajnie wygląda jak na kompakt, świeży model, nowy silnik na gwarancji (ale tylko 130 koni), świeżo wyglądające i całkiem nieźle wykonane wnętrze, oświetlenie ambientowe, "darmowe" przeglądy, zegary wirtualne (można zmieniać ich wygląd), Android Auto (super sprawa), fajnie działające Hands Free, żaden szanujący się złodziej tego nie ukradnie, tańsze w zakupie niż kilkuletnie audi, możliwość konfiguracji pod siebie, mała szansa na zostanie oszukanym no i co również ważne świadomość, że jest się pierwszym użytkownikiem :)
Na minus: jest to Renault :)

#samochody #audi #renault
saycool - Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z...

źródło: comment_QRVFsKiSdR7P4yB4VcXPxOpFuoY1SV3k.jpg

Pobierz
  • 514
  • Odpowiedz
@bachus: Teraz samochody segmentów B i C są tak dobrze wyposażone, że nie widzę sensu na siłę się pakować w jakieś Audi czy BMW od C wzwyż i potem płakać, że naprawy zjadają kawał budżetu. Tym bardziej, że rynek Audi i BMW w Polsce to patologia do kwadratu.
Wolę takiego Golfa, Leona czy 308 prosto z salonu, niż jakieś A5 czy 3, które być może stało już na dachu.
  • Odpowiedz
@eSports24 Oryginalne od Sagem. Raz zwariowały na ponad tydzień ale jak się auto wygrzało u mechanika gdy robił tłumik to jak ręką odjął xD Nawet jest regulacja natężenia świecenia całej deski rozdzielczej.
  • Odpowiedz
@Rhados: tak jest najczęściej gdy jesteś idiotą i szukasz okazji. Sam fakt, że oglądał samochody sprowadzaone z USA, mówi o nim dużo. Można kupić normalny samochód, za normalne pieniądze również w Polsce. Akurat szukałem niedawno i wszystkie fajne, warte zobaczenia schodzą bardzo szybko, sprowadzony złom czeka na frajera, który myśli, że za nawet 10k mniej mozna miec pełną opcję, z małym przebiegiem. Problem jest w kupujących, najczęściej myślą, że handlarz to
  • Odpowiedz
@saycool: a nie myślałeś o jakimś używanym francuzie? Jakaś c5, 508, czy laguna? Auta sporo tańsze od audi, więc mógłbyś celować w 2-3 letnie. Myślę, że jakbyś takie znalazł w polskim salonie, serwisowane od do końca, to nie powinno być niespodzianek.

Pytam tak z ciekawości, czy brałeś taką opcję pod uwagę i (jeśli tak), to jakie argumenty sprawiły, że tej opcji nie wybrałeś.
  • Odpowiedz
@saycool no i gratulacje. Komentarzy nie czytam bo z automatu wiem że januszostwo. Chciałem wziąć w leasing taka w wersji GT ale kiepska ofertę mi dali. Oby służyła jak najlepiej.
  • Odpowiedz
@Jokker: Twoje rozwiązanie jest dobre ale wymaga ciągłego jeżdżenie po następne samochody. Nie bierze po uwagę kosztów sprowadzenia, akcyzy która dla aut powyżej 2.0 to 19% wartości. Pomijając ze musisz się świetnie znać bo za którymś razem okazja będzie szrotem :) Ale fakt handlarze tak robią.
  • Odpowiedz
@saycool: świetny wybór. W listopadzie miałem podobny dylemat, tylko że miałem mniejszy budżet, około 60-70k a co za tym idzie szansa trafienia używanego grata. W końcu policzyłem wszystko na spokojnie, do tego toszedł fakt że auto miało być na firmę i ostatecznie kupiłem Skodę Rapid i też nie żałuje. Oby ci się jeździło.
  • Odpowiedz
Twoje rozwiązanie jest dobre ale wymaga ciągłego jeżdżenie po następne samochody. Nie bierze po uwagę kosztów sprowadzenia, akcyzy która dla aut powyżej 2.0 to 19% wartości. Pomijając ze musisz się świetnie znać bo za którymś razem okazja będzie szrotem :) Ale fakt handlarze tak robią.


@bobergda: Tak to prawda, co do ceny o których pisałem (oczywiście przykładowo) to założyłem cenę jako całość = zakup,transport,opłaty, na gotowo.
Ale oczywiście tak jak piszesz
  • Odpowiedz
@KorelacjaProkrastynacji: Działalność owszem, ale przy moich dochodach takie śmieszne raty nie powodują żadnych większych różnic. Tym bardziej, że VAT-u można odliczyć tylko połowę. Jak szukam kosztów to wymieniam naczepy, albo kupuję opony do ciężarówek.
Po prostu chcę mieć zawsze fajne auto i godzę się z tym, że jakiś procent moich dochodów musi na to pójść. Mam nadzieję, że będzie się zwiększał ( ͡ ͜ʖ ͡) Chciałbym
  • Odpowiedz
@wasiuu: Spoko. Mam znajomego, który właśnie ma firmę (ale nie ma takich dochodów jak ty, bo jest po prostu ratownikiem medycznym na kontrakcie) i właśnie mówił, że najtrudniejsze we własnej działalności jest właśnie robienie kosztów. Wziął właśnie w leasing Toyotę Yaris w full opcji za chyba niecałe 90 tys. złotych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@grap32: Nie, leasing.

@reaktiv: C5 brałem pod uwagę jak zastanawiałem się nad używanym, bo wydaje mi się że to świetne auto (szczególnie w opcji z hydro).
DS4 którego znalazłem https://www.otomoto.pl/oferta/citroen-ds4-ID6zoHrk.html

@maciekson: No że niby za nie nie płacisz, ale nie płacisz dlatego bo wykupujesz rozszerzona gwarancję.
Druga opcja to, że dostajesz niby gratis do samochodu - handlowiec zamiast zejść z ceny daje taki rodzaj rabatu :)
Ogólnie to niby
  • Odpowiedz
Dodaj do tego koszty napraw (w takim bmw czy audi naprawa zawieszenia to ponad 10k)


@german77: przejechałem BMW i Audi z 300 tys km i przez ten czas w naprawy zawieszenia w kilku autach włożyłem całe 2500 PLN.
Tam są dużo większe problemy niż zawias - trzeba ostrożnie dobierać silniki.i Audi i VW i BMW miewają "felerne" jednostki. A skrzynie DSG potrafią być "wredne" w użytkowaniu.
  • Odpowiedz