Wpis z mikrobloga

Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z używek najkonkretniej brałem pod uwagę 4-5 letnie Audi A5 w kwocie 80-110 tysięcy i jedną sztukę już miałem kupić, ale dzięki pewnemu mirkowi zrezygnowałem ;)
Ostatecznie wybrałem Megane prosto z salonu i chyba to była dobra decyzja.
Jeśli ktoś ma podobne rozkminy to poniżej moje za i przeciw.

Na plus dla Audi: większy prestiż marki, mocny silnik (230 koni), kozacki wygląd z zewnątrz.
Niestety dużo też jest na minus: sypiące się silniki (problem z łykaniem oleju), staro wyglądające wnętrze, zdarzały się wersje z monochromatycznym ekranem pomiędzy zegarami, bardzo drogie ubezpieczenie (ponad 6k rocznie), znacznie droższe utrzymanie, bardzo często kradzione, przebiegi w okolicach 200 tysięcy, ciężko znaleźć sensowną wersję, no i co najgorsze dużo większa szansa na zostanie oszukanym (wady prawne, blacharskie, mechaniczne).

Na plus dla Megane: fajnie wygląda jak na kompakt, świeży model, nowy silnik na gwarancji (ale tylko 130 koni), świeżo wyglądające i całkiem nieźle wykonane wnętrze, oświetlenie ambientowe, "darmowe" przeglądy, zegary wirtualne (można zmieniać ich wygląd), Android Auto (super sprawa), fajnie działające Hands Free, żaden szanujący się złodziej tego nie ukradnie, tańsze w zakupie niż kilkuletnie audi, możliwość konfiguracji pod siebie, mała szansa na zostanie oszukanym no i co również ważne świadomość, że jest się pierwszym użytkownikiem :)
Na minus: jest to Renault :)

#samochody #audi #renault
saycool - Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z...

źródło: comment_QRVFsKiSdR7P4yB4VcXPxOpFuoY1SV3k.jpg

Pobierz
  • 514
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@KorelacjaProkrastynacji: Koszty można robić w pewnych zdrowych granicach. Kiedyś w końcu trzeba stanąć przed lustrem i stwierdzić "tak, zarobiłeś" :D W końcu o to chodzi, żeby te pieniądze zarobić i wydać na własne przyjemności, a nie p-------ć je na opony do tirów, bo wyjdzie podatek :D Już dawno pogodziłem się z płaceniem podatków i jakoś mi się z tym żyje. Plus jest taki, że jak wchodzę do banku, to rozwijają
  • Odpowiedz
przejechałem BMW i Audi z 300 tys km i przez ten czas w naprawy zawieszenia w kilku autach włożyłem całe 2500 PLN


@ostatni_i_sprawiedliwy: sam koszt oryginalnych części do bmw przy wymianie zawieszenia to ponad 4k, więc albo robiłeś to u jakiegoś cytryna bez faktury na zamiennikach albo coś kręcisz
  • Odpowiedz
@arturccc: po pierwsze kanapowy ekspercie od spraw wszelkich zważaj na słowa. po 2, co z tego że patrzył nawet na te z USA? szukał ogłoszeń, chciał znaleźć swój wymarzony samochód, był napalony. i był w stanie wyłożyć sporo na dobry egzemplarz, i to co już podreślałem, w rozsądnej okolicy (chociaż on nawet z podkarpacia z---------ł na śląsk oglądać) nie znalazł nic pewnego. tu odstawało, tu grubość lakieru się nie zgadza,
  • Odpowiedz
@audiohead: Wziąłem Niebieski Cosmos, myślałem jeszcze nad tym czerwonym, ale MIV wygląda fajnie praktycznie w każdym kolorze ;)
Spalania się spodziewałem takiego, ogólnie jak się wolno jeździ to jest ok, ale przy prędkościach 160-180 już nie pali jak 1.2 :)
  • Odpowiedz
@Biszkopcik: a spadek wartości zrekompensuje sobie najpierw wszelkimi odliczeniami podatkowymi a potem amortyzacją gdy po wykupie wprowadzi go jako środek trwały + kolejnymi odliczeniami podatkowymi. to się serio opłaca
  • Odpowiedz
@saycool: No ja kupilem C5, bo w moim budzecie wydawal sie najlepsza opcja :) Co do tego DS4, to ma 165 kuni, takze juz wiadomo czemu cena taka, tamte co ja ogladalem mialy silniki 1.2 i 130 koni :d
  • Odpowiedz
Jeśli dbasz o samochód to będzie ci służył :D P---------e o francuzach wzięło się z tego że zbyszki nie potrafią tego naprawić w stodole (i lagunie II przed liftem)
  • Odpowiedz
@noobarian: Przy samochodach 2 letnich z pewnego źródła różnica w cenie już nie jest tak atrakcyjna jak by się mogło wydawać, więc wolałem nowe. No i poniekąd nigdy nie miałem nowego samochodu i chciałem sprawdzić "jak to jest" :)
  • Odpowiedz
@saycool: mam podobną rozkminę natomiast zakup planuję za 2-3 lata. Kusząco wygląda ten Talisman, który zastąpił Lagunę i Lattitude natomiast jakość wykonania niektórych elementów skrzypiąco-trzeszczących trochę odstrasza. Na minus również opinia mojego mechanika. Trzeba przyznać, że auta robią bardzo ładne, w natłoku VW czy Audi to serio się wyróżnia. Ja mam na razie kilku kandydatów, którzy zapewne w ciągu tych 2 lat się trochę zmienią: Jaguar XF, Range Rover Sport
  • Odpowiedz
@wycz: Miałem Renault Megane z 99 roku i dalej jeździ, jedyny problem to akumulator 2 razy padł. Mam Renault Megane z 2012 r. i jeździ, zero wad, jeździ odpala przy -20. Jedyna wada to ten kontroler przy kierownicy. Nic nim nie można zrobić oprócz regulacji głośności, zmiany radia i wyciszenia radia. Resztę muszę kontrolować z poziomu kokpitu. Prawda jest taka, że nigdy nie miałem problemów z francuskimi samochodami. Chyba po
  • Odpowiedz
@khad: Jeżeli o trzeszczące elementy chodzi. To ja się nie spotkałem. Jest taki jeden wysoki koleś co ma kanał na yt i non stop pokazuje, że coś trzeszczy. Sorry ja nigdy w Megane się z tym nie spotkałem, a naciskałem i przyciskałem mocno. U mnie zero, chyba ten kolo ma jakiegoś pecha do trzeszczenia.
  • Odpowiedz
@khad: Początkowo myślałem nad Talismanem i nawet jeździłem trochę wersją Initiale w 200 koniach.
W demówce nie spodobał mi się twardy plastik o który opierasz kolano, ale podobno w nowych już to zmienili.
Reszta wykończenia dla mnie jest ok. Bardzo spodobały mi się skórzane fotele z wentylacją.
Listwy od ambientu moim zdaniem lepiej umiejscowione są w Megane, ale Talismanem nie jeździłem w nocy.

Co do jazd próbnych to dobrze jest
  • Odpowiedz
@saycool: Dobrą opcją używaną jest w mojej ocenie lexus. GS lub IS, w Twoim budżecie wydaje się być całkiem sensowny. Skręcany w Japonii, drewniana kierownica, super kultura pracy silnika. Może jako następny wybór ? Szerokości.
  • Odpowiedz
@Rhados Nie zrozumialem ani slowa. W kazdym razie ile na takim czyms dostanie pieniedzy na konto?

Nie rozumiem tez wykupu. Wzial to w leasing na firme? Stad te odliczenia? Wtedy tez bralbym nowe z salonu.
  • Odpowiedz
@wycz co Ty bredzisz? Mam Fluence od nowości 2011, przebieg 110k. Jedna awaria, czujniki cofania przestały działać. Okazało się że wtyczka w bagażniku się poluzowala.
  • Odpowiedz