Wpis z mikrobloga

Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z używek najkonkretniej brałem pod uwagę 4-5 letnie Audi A5 w kwocie 80-110 tysięcy i jedną sztukę już miałem kupić, ale dzięki pewnemu mirkowi zrezygnowałem ;)
Ostatecznie wybrałem Megane prosto z salonu i chyba to była dobra decyzja.
Jeśli ktoś ma podobne rozkminy to poniżej moje za i przeciw.

Na plus dla Audi: większy prestiż marki, mocny silnik (230 koni), kozacki wygląd z zewnątrz.
Niestety dużo też jest na minus: sypiące się silniki (problem z łykaniem oleju), staro wyglądające wnętrze, zdarzały się wersje z monochromatycznym ekranem pomiędzy zegarami, bardzo drogie ubezpieczenie (ponad 6k rocznie), znacznie droższe utrzymanie, bardzo często kradzione, przebiegi w okolicach 200 tysięcy, ciężko znaleźć sensowną wersję, no i co najgorsze dużo większa szansa na zostanie oszukanym (wady prawne, blacharskie, mechaniczne).

Na plus dla Megane: fajnie wygląda jak na kompakt, świeży model, nowy silnik na gwarancji (ale tylko 130 koni), świeżo wyglądające i całkiem nieźle wykonane wnętrze, oświetlenie ambientowe, "darmowe" przeglądy, zegary wirtualne (można zmieniać ich wygląd), Android Auto (super sprawa), fajnie działające Hands Free, żaden szanujący się złodziej tego nie ukradnie, tańsze w zakupie niż kilkuletnie audi, możliwość konfiguracji pod siebie, mała szansa na zostanie oszukanym no i co również ważne świadomość, że jest się pierwszym użytkownikiem :)
Na minus: jest to Renault :)

#samochody #audi #renault
saycool - Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z...

źródło: comment_QRVFsKiSdR7P4yB4VcXPxOpFuoY1SV3k.jpg

Pobierz
  • 514
  • Odpowiedz
@losiu20: Co nie znaczy, że będzie tak do końca. Ja robię rocznie około 40kkm i ma dla mnie znaczenie czy samochód ma przejechane 70kkm czy 200. Szczególnie jeżeli wydaję na niego 150 tysięcy i planuję używać przez 4 lata.
  • Odpowiedz
@Jokker: Wiesz, że żeby uniknąć podatku dochodowego, to nie możesz sprzedać szybciej niż po pół roku użytkowania? Życzę powodzenia z takim biznesem :D Zresztą nie moja sprawa, ja mam zupełnie inne podejście. Utrata wartości mnie nie interesuje. W budżet domowy mam wpisane na stałe pare tysięcy miesięcznie na raty leasingowe i tak pewnie zostanie już zawsze. Spłacę to, co użytkuję, to wybiorę sobie następne i tyle.
  • Odpowiedz
@saycool: To dziwne taki przeskok między A5 i Meganką. To są dwa całkowicie inne samochody. A5 jest bardziej do poderwania dziewczyn pod klubem, a Meganka to zwykły samochodzik do codziennej jazdy
  • Odpowiedz
@reroute: Zakup hybrydy jest bardziej kosztowny, zakładając, że trzeba za to dopłacić 15 tysięcy to ta różnica 1-3 litrów na paliwie się nie zwróci za szybko.
No i nie jestem fanem skrzyni CVT (chociaż te nowe są już podobno całkiem ok).

@reaktiv: Wymieniłeś samochody grubo powyżej 100k, przy tej kwocie celowałbym w Giulię. Dodatkowo 508 i C5 to już stare modele i chyba dlatego. Chciałem aby samochód wyglądał
  • Odpowiedz
  • 32
@saycool Rozpierdzielają mnie rozkimny o samochodach o traceniu na wartości. Auto to jest wydatek, koszt, a nie inwestycja. To się nie ma zwracać, tylko dobrze służyć, zgodnie z wymaganiami użytkownika. Zastanawianie czy ludzie, którzy tak gadają jak kupują sobie ciuchy, to też prowadzą takie rozkminy? Mogą kupić 3 pak gaci za 20zl, albo używane Calviny, to biorą Calviny bo lepsza marka? xDDD
Bardzo dobra decyzja Mirku! :)
  • Odpowiedz
@saycool: Taki sam rabat byś był w stanie uzyskać od dealera patrząc na łączny koszt bo każdy jeden sobie dolicza swoje prowizje więc overall wyszło by to samo. Musiał byś ich tylko mocno przydusić.
Audi ma dwa cenniki, jeden to ten zwykły od którego jest liczone audi perfect lease. Drugi to audi dla biznesu ze znacznie niższymi kwotami.
Ile raty ci wyszła ta meganka?
  • Odpowiedz
@gunwomen: sorry, jest tyle komenatrzy, że niektóre przeoczyłem.

W GT nie podoba mi się wnętrze, te przeszycia i fotele wyglądają trochę wieśniacko, ale zaznaczam, że nie widziałem ich na żywo. Cena o ile dobrze kojarzę to coś około 100 tysięcy - moim zdaniem nie warto tyle płacić za 200 konne Megane, wolałbym dołożyć do Giuli gdzie też masz 200 koni ale i rewelacyjną skrzynię ZF8 ( ͡° ͜ʖ
  • Odpowiedz