Wpis z mikrobloga

Mam problem z corsa C ,1.7 diesel (Isuzu).
Cos rozladowuje mi akumulator. Akumulator nowy, wymienilem bo myslalem ze stary juz padl. Ale niestety to nie to. Jak zalozylem nowy akumulator to uruchamia sie a;le wystarczy jak postoi pare godzin to znowu cisza. NIc sie nie swieci na desce, nic nie kreci. PRzy probie uruchomienia ze skrzynki bezpiecznikowej wydobywa sie dzwiek przelaczania przekaznika. Ustalilem, ze to przekaznik R3 opisany w schemacie jako "Przekaźnik R3 Końcówka 15A". To ten wyciagniety na zdjeciu.
NIe jestem pewien czy to ten przekaznik jest powodem ,moze to tylko wina ze akumulator jest rozladowany. Rozladowal sie na pewno, sprawdzilem miernikiem ma 7.5V. Przez noc go naladuje i sprobuje wymienic ten przekaznik.
Ktos ma jakies pomysly?
Ostatnio wymieniany byl termpostat i pompa wody. Ale potem jedzdzilem pare dni i bylo OK.
#mechanikasamochodowa #opel #corsa #elektryka #elektroda
Pobierz 1iostatni - Mam problem z corsa C ,1.7 diesel (Isuzu). 
Cos rozladowuje mi akumulato...
źródło: comment_AmTliDUlhk7qqDv52yCvEDiVUayI5VJf.jpg
  • 32
@1iostatni: sprawdź najpierw dla świętego spokoju czy masz ładowanie, potem w szereg na te 20A I pobór powinien być zerowy. Masz w tej corsie wzmacniacz tubę bum bum? Radio oryginalne czy pajonier unitra techno boost?
@unxtres: radio bylo wymianiane, jakis marketowy standard. Zadna tuba czy bum bum. Radio mam od kilku lat tosamo wiec nie szukal bym tam problemu. Wpierw sprawdze ladowanie (napiecie prz ywylaczonym i wlaczonym silniku) i potem pobor pradu prz yzgaszonym silniku.
@1iostatni: przy wyłączonym silniku napięcie powinno być tam ok. 13.8 ale potem daj mu jeszcze obciążenie światła na bogatoŝci i wiatraki wszystkie niech się kręcą i zobacz czy dalej będzie ładowanie
@1iostatni: a masz alarm? U mnie w corsie z alarmem był właśnie taki problem, w poprzednich dwóch samochodach identycznie. A jeśli nie jest fabryczny, to może być różnie podpięty, więc szukanie winnego po bezpiecznikach może być mało skuteczne.
@1iostatni: Prosto. Sprawdź napięcie na aku przy włączonym silniku i potem włącz światła i ogrzewanie szyby. Jak nadal będzie ponad 13,5V, a mniej niż 14,6V to jest OK. Czasami dodaj trochę gazu po niektóre alternatory słabo dają przy 700 obrotach. Tak przy 2000 powinien każdy trzymać takie obciążenie bez problemów.
@houk: @unxtres: @WiewiurPL: @stassma: Z góry dziekuje za zainteresowaniwe tematem.
Dzis z rana przeprowadzilem diagnostyke na parkingu.

1 .Swiezo naladowany akumulator pokazuje 12.5V, niepodlaczony. Po podlaczeniu i zapaleniu silnika (tylko silnik) pokazuje 13.5V. Po włączeniu świateł, nawiewu ogrzewania szyby pokazuje 12.0V. Mało. Czyli nie ma ładowania. Alternator szwankuje.
2. Pomiar prądu. Przy wyłączonym silniku (tylko akumulator podlaczony) pokazuje pobór prądu 3.7A. NIedobrze, to dlatego akumulator rozladowywal sie w
@1iostatni: Wygląda na awarię diod prostowniczych w alternatorze. Może to powodować pobór na postoju. Mogłeś jeszcze od alternatora odkręcić przewód do aku i zobaczyć czy wtedy spadnie prąd pobierany z aku.
@1iostatni: wygląda na to, że gdzieś ucieka... caly aku rozładowuje się na postoju w <20h
@houk: może tak, a może być jakakolwiek inna dioda lub po prostu zwarcie/pęknięta izolacja.

@1iostatni: zdarzyło mi się też, że prąd uciekał a auto bez kluczyka robiło choinkę - włączały się światła, klima, światełka na stacyjce, wentylator chłodnicy, świece, rygle drzwi, nawiew. To wszystko dzięki przerwaniu się taśmy od masy.