Wpis z mikrobloga

Mam problem z corsa C ,1.7 diesel (Isuzu).
Cos rozladowuje mi akumulator. Akumulator nowy, wymienilem bo myslalem ze stary juz padl. Ale niestety to nie to. Jak zalozylem nowy akumulator to uruchamia sie a;le wystarczy jak postoi pare godzin to znowu cisza. NIc sie nie swieci na desce, nic nie kreci. PRzy probie uruchomienia ze skrzynki bezpiecznikowej wydobywa sie dzwiek przelaczania przekaznika. Ustalilem, ze to przekaznik R3 opisany w schemacie jako "Przekaźnik R3 Końcówka 15A". To ten wyciagniety na zdjeciu.
NIe jestem pewien czy to ten przekaznik jest powodem ,moze to tylko wina ze akumulator jest rozladowany. Rozladowal sie na pewno, sprawdzilem miernikiem ma 7.5V. Przez noc go naladuje i sprobuje wymienic ten przekaznik.
Ktos ma jakies pomysly?
Ostatnio wymieniany byl termpostat i pompa wody. Ale potem jedzdzilem pare dni i bylo OK.
#mechanikasamochodowa #opel #corsa #elektryka #elektroda
1iostatni - Mam problem z corsa C ,1.7 diesel (Isuzu). 
Cos rozladowuje mi akumulato...

źródło: comment_AmTliDUlhk7qqDv52yCvEDiVUayI5VJf.jpg

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
@1iostatni: gdzieś ci ucieka prąd. Nie koniecznie na bezpiecznikach, natomiast jest to temat wysokiego ryzyka, tj. elektryk mając szczęście znajdzie w 5 minut a mając pecha w 8 godzin, za które zapłacisz.
U mnie znalazł problem w postrzępionej taśmie od masy, która zwierała z czymśtam i znalazł to bardzo szybko.
  • Odpowiedz
@1iostatni: no tak. Świerzy aku miał w sobie zmagazynowany prąd. Dlatego odpalił. Jak jechałeś i np nie ładował alternator to auto korzystało z akumulatora. Dojechałeś na miejsce zgasiles auto z już rozładowanym akumulatorem dlatego potem nie odpalił.
Miernik, czerwony do plusa czarny do minusa na akumulatorze. Ustawiasz na pomiar napięcia odpalasz auto, włącz wentylator, światła i sprawdź jakie będzie napięcie. Powinno być powyżej 13,5V. Jeśli będzie mniej niż 13 masz problem
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: Rozumiem ,dzieki. Tyle ze autem nie jezdzilem ,aku rozladowal sie nie jezdzac. Co wskazuje na lewy pobor pradu. Zrobie tak jak mowiles ale sadze ze musze tez pomierzyc prad, gdy auto jest wylaczone.
  • Odpowiedz
@1iostatni weź dotknij alternator i sprawdź czy nie jest gorący. Kiedyś jak w Astrze mi padł alternator to strasznie się grzał, chyba jakieś zwarcie się w nim zrobiło ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: tam nie było sprecyzowane czy auto ma być włączone czy wyłączone. Na wyłączonym samochodzie ok nie polecam przy włączonym tego robić bo spali miernik, z tego co pamiętam to Max 10a przez parę sek taki miernik wytrzyma, a akumulator ma większy pobór.
  • Odpowiedz