Wpis z mikrobloga

Mazda RX8 swap 1.9 TDI ( ͡° ͜ʖ ͡°)

"Witam, nadszedł czas sprzedać nietuzinkowy projekt (chyba jedyny w Polsce, może i na Świecie) wzbudzający tylko skrajne emocje czyt. podziw bądź "hejt" mianowicie Mazdę rx8 po swapie silnika na 1.9 TDI (w dowodzie 1.3 benzyna= niskie OC) w moim posiadaniu 1.5 roku.
Silnik został połączony z oryginalną skrzynią mazdy (cały napęd również seryjny). Powstał z myślą o ekonomicznej jeździe pełnej frajdy bo w końcu to sportowe auto napędzane na tylną oś z 25% szperą.
Silnik to pancerna jednostka VW o oznaczeniu 1z słupek 90 konny połączony z przerobioną mechaniczną pompą wysokiego ciśnienia od starszej jednostki co daje duże możliwości podkręcania mocy (przekręcając śrubę zmieniamy dawkę oleju napędowego)
turbina od peugeota 307 2.0 hdi cały osprzęt silnika (kompresor klimatyzacji, alternator, rozrusznik został od rx8, przepływomierz i przepustnica również jest oryginalna od mazdy lecz leży sobie grzecznie podpięta pod wiązkę oszukując w ten sposób systemy(silnik jest w stu procentach mechaniczny, nie steruje nim żaden komputer).
Przy zmianie silnika priorytetem było zachowanie zawieszenie jak i układu kierowniczego w seryjnej postaci aby nie wpłynąć negatywnie na prowadzenie auta tak jak ma to często miejsce przy wkładaniu innej jednostki napędowej do tego modelu (stosowanie maglownicy z bmw, cięcie kielichów i inne niedopuszczalne dla mnie modyfikacje)
Pół roku temu zmieniony olej w skrzyni, dyferencjale, klocki i tarcze z tyłu, kompletne sprzęgło wraz z łożyskiem oporowym, tydzień temu została na nowo skonstruowana łapa mocująca kompresor klimatyzacji i alternator ponieważ poprzednia była prototypem i po 10000 km poległa, po prostu pękła, teraźniejsza konstrukcja nie ma prawa się już zepsuć :) olej w silniku po wymianie ok 3000 km temu, klima nabita i odgrzybiona (zajmuję się układami klimatyzacji zawodowo)
Wyposażenie:
-2x elektrycznie regulowane i podgrzewane skórzane fotele
-navi (nie mam płyty z mapami)
-nagłośnienie BOSE + zmieniarka na 6 płyt
-koła 18' z letnimi oponami (nie posiadam zimowych ponieważ auto w zimę było garażowane)
- z przodu elektryczne szyby z tyłu uchylne lufciki
- podświetlane lusterka
Cena tak niska ze względu na kilka wad, które nawet dla laika nie powinny stanowić żadnego problemu
- poci się olej z podstawy filtra oleju
- lekko uszkodzone drzwi po stronie prawej (szkoda komunikacyjna) mało widoczne uszkodzenie mi osobiście nie przeszkadzało i nic z tym nie zrobiłem (drzwi kompletne w kolorze to koszt 100zł sztuka)
- rdza na prawej końcówce progu, tylnej klapie przy świetle stopu, purchle na prawym tylnym nadkolu
- pajączek na przedniej szybie rozchodzący się od lusterka wstecznego niewpływający na widoczność (efekt mojej nieudolnej próby montażu lusterka)
Żadna z wymienionych wad nie wpływa na negatywnie na codzienne użytkowanie.
Starałem się skrupulatnie opisać auto w razie pytań proszę o kontakt telefoniczny. W grę wchodzi również zamiana na inne auto, znacznie tańsze z większościową dopłatą dla mnie, propozycję mile widziane.
Ubezpieczenie w PZU do 28.05.2018
Przegląd techniczny do 22.08.2018
Pozdrawiam Michał"

link do postu: https://www.facebook.com/groups/taniedaily/permalink/549661402065964/?sale_post_id=549661402065964

W sumie to szanuję. Czaicie ile zajebistych samochodów z kiepskimi silnikami dałoby się uratować swapem 1.9 TDI lub 1.6 HDI? Taka Laguna 2 z porządnym silnikiem, to byłby hit na długie lata. Fochy z elektroniką byłyby wówczas nawet znośne. To samo z benzyniakami w alfach i wieloma innymi silnikami rożnych marek, bo wszędzie były wtopy.

#samochody #motoryzacja #zlomnik #mechanikasamochodowa #mechanika
pogop - Mazda RX8 swap 1.9 TDI ( ͡° ͜ʖ ͡°)

"Witam, nadszedł czas sprzedać nietuzin...
  • 12
  • Odpowiedz
@pogop: nie no super rozwiązanie. Zamiast lekkiego wankla czy 2jz'ta zajebmy ciężkie ropniaka xD. Jeszcze myli nastawnik kąta wtrysku z regulacją ciśnienia na pompie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Jeszcze myli nastawnik kąta wtrysku z regulacją ciśnienia na pompie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@ScaRRyMaN: Ale jakimś cudem ogarnął (albo ktoś mu ogarnął) przerobienie TDI na pompę sterowaną linką. Choć ciekawe jak to jeździ bo trzeba pomodzić pompę aby dało się jeździć czymś takim.

BTW. Mam znajomego który chce do RX8 pakować VW 1.8T i mam mu podłączać w tym elektrykę.
  • Odpowiedz
@biskup2k sama pompa vp37 jest mechanicznie identyczna ze starymi pompami z 1.6/1.9TD i pasuje plug and play. Kwestia tylko żeby wyrobiła z większym ciśnieniem, wszak TDI to bezpośredni wtrysk. Trza pompiarza, który ją dobrze poskłada żeby dobrze pompowała i można 200KM z 1z zrobić.
Tylko po co skoro dalej to będzie śmierdzieć dieslem...
  • Odpowiedz
Trza pompiarza, który ją dobrze poskłada żeby dobrze pompowała i można 200KM z 1z zrobić.

poczytaj o mTDI


@Vein: @Ciasto_hirol: Właśnie o tym piszę bo znam trochę teorii o mTDI i dlatego pisałem że nie będzie jeździć to dobrze jak tylko wsadzi się pompę bez jej dotykania.

do 1.8t na gotowym kitu czy coś kleisz na emu?


@ScaRRyMaN: Silnik pewnie będzie chodził na fabrycznym sterowniku z nowszych 1.8T motronic
  • Odpowiedz