Poczytałem sobie chwilę o JS z nudów i zastanawia mnie - jak wy sobie radzicie z tym brakiem typowania? Dla mnie to jest nawet nieczytelne jak nie ma nigdzie kontroli typów, np. w argumentach funkcji ( ͡°ʖ̯͡°)
@tomash-pl: @PrawyKuba: No właśnie tak myślałem. U nas w firmie gość który cośtam dłubie w JS opowiadał, że bez typescripta to nawet nie chce mu się tego dotykać bo by go szlag trafił na miejscu bez kontroli typów i normalnej obiektowości.
ja zaczynałem naukę od js i nie mam pojęcia po co w ogóle typowanie istnieje ( ͡°͜ʖ͡°)
@Kotel_: No jak to po co? Żeby wiedzieć co jest czym jeszcze na etapie tworzenia kodu i żeby mieć przez to kontrolę nad tym co jest gdzie przekazywane ( ͡º͜ʖ͡º) Żeby nie było potem jaj, że funkcja która coś liczy dostaje
@magic96: A tego już nie wiem, bo nie znam się na JS. Ale dla mnie brak typów to już zbyt duża abstrakcja ( ͡º͜ʖ͡º) Debugowanie tego nie jest czasem cierniem w dupie? W takim C# kompilator mi od razu drze mordę, że mu się typ nie zgadza i ja od razu wiem, że mu kazałem zrobić bzdurę.
@Khaine: mieszanie wartości w JS jest takie... aeh nieoczekiwane, ale da się z tym żyć. Jeśli komuś faktycznie przeszkadza bardzo, albo jest przyzwyczajony do typowania to łapie się wyżej wymienionego TypeScriptu, Darta, czy libów działających na lekko innej zasadzie, jak chociażby Flow.
@Khaine ja słyszałem, że jak masz testy to nie potrzebujesz typów :) Z drugiej strony jak masz typy i pure functional language to możesz sobie radzić bez testów (jesteś w stanie udowodnić poprawności funkcji) Ale to takie tam rozkminy znudzonych naukowców :p
Poczytałem sobie chwilę o JS z nudów i zastanawia mnie - jak wy sobie radzicie z tym brakiem typowania? Dla mnie to jest nawet nieczytelne jak nie ma nigdzie kontroli typów, np. w argumentach funkcji ( ͡° ʖ̯ ͡°)