@1boszcz: bo tak powinna właśnie wygladać kwestia samochodów elektrycznych. rozproszone, przydomowe elektrownie. mniejsze obciążenie sieci energetycznej kraju, do tego user nauczy się szybko optymalnie gospodarować systemem swojej fotowoltaiki.
Masz w ogóle pojecie skali ile taka jedna wiata odciąża elektrownie? Teslowcy i Muskowcy powoli rozmijaja sie z logika; ja rozumiem, ze pomysl fajny i przelomowy, ale na boga nie dorabiajcie do tego ideologii xD
@piotrulos Wyszło by 3.5 GW, całkiem sporo. @peszmerd @syn_admina Auta elektryczne raczej ładuje się w nocy, a w dzień jeździ. Gdyby było ich nawet ten milion to te 3.5 GW bardzo by pomogło systemowi bo zmniejszyłoby dolinę nocną. Jednak to rozwiązanie ma inną zaletę. Nie trzeba kłaść setek kilometrów kabli do ładowarek. Ale ma to swoje wady bo nie zawsze takie domowe źródło zapewni odpowiedni amperaż, a wtedy auto przestaje się ładować.
nie mają, korzyść szybkiego tankowania powoduje że dalej przez dziesięciolecia będą jeździć spalinowce ekonomia wodoru nie istnieje. bo koszt produkcji wodoru, bo drogie i niemożliwe do produkcji masowej ogniwa paliwowe (brak platyny) olbrzymie straty na pracy sprzęrzarek pracujących przy ciśnieniu 200bar jak i straty wynikające z ucieczki wodoru z systemu na poziomie 3% paliwa
@syn_admina Gdyby było to bez sensowne koncerny nie pracowały by nad tym od kilkunastu lat. Już dzisiaj są dwa auta od Hondy i Toyoty. Obniźenie kosztów jest możliwe. Kwestia znalezienia nowych technologi z wykorzystaniem m.in. nanotechniki. Auta elektryczne kiedyś też były baardzo drogie i z kiepskimi parametrami technicznymi. Nawet energoelektroniki kiedyś nie było. Auta z bateriami są procesem przejściowym według mnie. Sama nanotechnologia otwiera ogrom nowych możliwości, ba zmieni reguły fizyki wielu
@syn_admina: Taaa, nauczy. Zapłaci jak za tą Teslę i dalej będzie miał tylko ogólne pojęcie jak to działa. Zresztą co tu optymalizować? W pracy samodzielnej wystarczy stabilizator napięcia i tyle. Chyba że miałoby się produkować tą energię również do sieci to wtedy w sterowniku będzie MPPT, ale końcowy użytkownik nie musi wiedzieć kompletnie nic na temat jak to działa.
Aktywne Wpisy
18+
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
rozproszone, przydomowe elektrownie.
mniejsze obciążenie sieci energetycznej kraju, do tego user nauczy się szybko optymalnie gospodarować systemem swojej fotowoltaiki.
Masz w ogóle pojecie skali ile taka jedna wiata odciąża elektrownie? Teslowcy i Muskowcy powoli rozmijaja sie z logika; ja rozumiem, ze pomysl fajny i przelomowy, ale na boga nie dorabiajcie do tego ideologii xD
@peszmerd:
@syn_admina: zależy gdzie? do zwykłego gniazdka 230V to sobie policz niecale 3,5kW na jedną.
@peszmerd
@syn_admina Auta elektryczne raczej ładuje się w nocy, a w dzień jeździ. Gdyby było ich nawet ten milion to te 3.5 GW bardzo by pomogło systemowi bo zmniejszyłoby dolinę nocną. Jednak to rozwiązanie ma inną zaletę. Nie trzeba kłaść setek kilometrów kabli do ładowarek. Ale ma to swoje wady bo nie zawsze takie domowe źródło zapewni odpowiedni amperaż, a wtedy auto przestaje się ładować.
Komentarz usunięty przez autora
nie mają,
korzyść szybkiego tankowania powoduje że dalej przez dziesięciolecia będą jeździć spalinowce
ekonomia wodoru nie istnieje. bo koszt produkcji wodoru, bo drogie i niemożliwe do produkcji masowej ogniwa paliwowe (brak platyny)
olbrzymie straty na pracy sprzęrzarek pracujących przy ciśnieniu 200bar jak i straty wynikające z ucieczki wodoru z systemu na poziomie 3% paliwa
@StalyklientPolmosu: