Wpis z mikrobloga

Romet reklama na wykopie - ku przestrodze!

Od kilku dni widze spoty reklamowe naszej rodzinnej firmy z tradycjami czyli Romet. Przy tej okazji chcialbym was otrzec jaka moze zakonczyc sie przygoda z procesem gwarancyjnym jaki oferuje nam ten producent jak i wielu innych.

Swoj rower Romet Rabler FS 29ER 2014 kupilem w maju 2016 r. na wyprzedarzy w jakims sklepie internetowym. W sumie po konsulatacji ze znajomymi specami od osprzetu uznalismy ze warty jest swojej ceny. Ten model przeznaczony jest wg. producenta do jazdy typu MTB a wiec w terenie. Cena w promocji 5200 zl. - katalogowo 7999. MTB czyli tereny gorskie, ale! no wlasnie. Producent w gwaracji zastrzega sobie iz przeznacznie jego rowerow - uwaga wszystkich! jest do celow rekreacyjnych a nie wyczynowych. Co wiec jesli wystaryjemy np. w jakiejs imprezie masowej typu maraton, zawody a nawet akcja wspolna jazda jak Masakrytyczna itd. Wtedy juz gwarancja na rower nam nie przysluguje.

Teraz do rzeczy. Pojechalem sobie na wycieczke po lasie i niestety pekla rama! tak pekla i to na spawie. Wiec skontaktowalem sie z firma Romet w celu ustalenie warunkow reklamacji. Wyslali mi kuriera i zabrali rower na gwarancji. Po tygodniu odeslali rower z informacja iz wg.l ich eksperow rower nie byl uzytykowany zgodnie z przeznaczeniem co oczywiscie jest bzdura. Na szczecie reklamacja z tytulu rekojmi u sprzedawcy zakonczyla sie zwrotem kasy i temat zamkniety. Ale niesmak pozostal...

Tak wiec uwazajcie na te sprzety Rometu bo wg. informacji jakie udalo mi sie ustalic ramy do rowerow Rometa sa produkowane w Chinach i jednynie pozniej skladane u nas. Zmienilem marke na KTM gdzie karta gwarancyjna obejmuje kazdy rodzaj uzytkownia roweru wiec nawet w przypadku pekniecia ramy mozemy liczyc na pelna gwarancje po stronie porducenta.

Co wiecej! Romet posiada rowniez oficjalny team startujacy w zawodach oczywiscie na modelach jakie mozna kupic u nich w sklepie. Ciekawe czy zawodnicy sa swiadomi iz warunki gwarancji nie obejmuja ich sprzetu :)

reklamacja

Fotka rama

Fotka miejsce

#mtb #rower #romet
Pobierz LKRISS - Romet reklama na wykopie - ku przestrodze!

Od kilku dni widze spoty rekla...
źródło: comment_kanwth2f9r858OUfIqifCX8HBus6eYzn.jpg
  • 150
@PanieCoPan: a ta sztyca to przypadkiem nie była fabryczna? Rowery zwykle projektowane są na osoby do 100 kg. Pomijam już to, że jest coś takiego jak współczynnik bezpieczeństwa.

Jakoś pode mną się szosa do tej pory nie połamała, mimo braku jakiejkolwiek amortyzacji i zdecydowanie bardziej filigranowej budowy. A mostki i kierownice mogę sobie wymieniać do woli. Ba, Decathlon przewidział nawet możliwość montowania bagażników z przodu i z tyłu (w szosie :D).
@PanieCoPan bzdura z tym uciekaniem. Cube nie ucieka z każdym gramem, jego ramy są dość ciężkie ale przez to pancerne. Max dla nich to chyba 130 kg, przy czym dają na nie 6 lat gwarancji.
@PanieCoPan: ekhem, jeżdżę na szosie ameliniowej która według producenta w rozmiarze M waży 8,1 kg( mam XL). Mając 100kg wagi, dosyć pozycję wyciągniętą i patrz nic się nie stało, nawet przy 85km/h rama nie wystrzeliła. Jeśli sztyca siedzi w ramie z maksymalnym dopuszczalnym wysunięciem to nie jego wina.
@LKRISS: Dzieki za extra fote. Ciezko powiedziec cos na 100% nie ogladajac tego dokladnie, szczególnie że nie jestem specem od ram, ale to chyba wyszla 'lipnosc' zawieszenia :)

Sa produceci z podobna konfiguracja czterozawiasu (np. ktm) - ale u nich lacznik (ten czerwony) wyglada inaczej. Tzn. w takiej konfiguracji lacznik ma ta sama os do mocowania dampera i tylnego trojkata. W twoim przypadku jest inaczej. Jezeli tam nie ma wspolosiowosci to
@blebnik: zgadza sie. Jednak rower byl serwisowany nic nie wykryli. teraz juz na bank bede czujnieszy jesli chodzi o ogladanie ramy i podzespolow. Wczesniej przyznaje nie zwracalm az tak uwagi na takie detale.
@LKRISS: Pracowałem w dystrybucji np Gary Fishera i tam ramy do XC miały wielki slope, co za tym idzie sztyce wystawały i to bardzo mocno. Każda rama z dożywotnią gwarancją, ale też była naklejka na każdej ramie, że sztyca ma być min. 12 cm w rurze.

BTW. to aluminium, to nie zobaczysz jak pęka. Strzela i tyle.
Powtórze się ze znaleziska. To na ile "kresek" sztyca była wysunięta nie ma znaczenia, ważne na ile producent zaleca mieć wsuniętą sztycę, bo to jest kwestia ramy i jej konstrukcji.

Dwa - gwarancja jest dobrą wolą sprzedawcy i to on ustala jej warunki. Ty powołując się na gwarancje godzisz się na jej warunki. Rękojmia wynika z ustawy i to na nią trzeba się powoływać. Pamiętajcie, jako konsumenci, że RĘKOJMIA > GWARANCJA.

Dla
roducent w gwaracji zastrzega sobie iz przeznacznie jego rowerow - uwaga wszystkich! jest do celow rekreacyjnych a nie wyczynowych. Co wiec jesli wystaryjemy np. w jakiejs imprezie masowej typu maraton, zawody a nawet akcja wspolna jazda jak Masakrytyczna itd. Wtedy juz gwarancja na rower nam nie przysluguje.


@Fastboot: Tajwan to elita produkcji ram rowerowych. Chiny to nie Tajwan. Chiny to Chiny. I o ile nie uznaje Chin za zlych producentow to
Nie bardzo rozumiem szukanie problemu w wysunięciu sztycy. Jeżeli kupuję rower na mój wzrost, ustawiam siodełko na właściwą wysokość to wszystko powinno być ok. Jeżeli rower jest na wzrost dajmy na to 185+ cm, to długość sztycy powinna być tak dobrana aby po wysunięciu jej nawet na wysokość "wielkoluda" pozostał odpowiedni zapas.
@mikelo303: Z tym Krossem to nie przesadzajmy, mam Evado 4.0 z 2013 i mnie nigdy nie zawiódł. Zrobiłem nim wyprawę rowerową na Słowenię i pojechałem nim do Triestu, rower jechał i nocował w deszczu. Jeździł po różnych terenach, zrobiłem na nim 15000 kilometrów i daje radę. Miałem nim kilka poważnych wywrotek i w jednym przypadku pokrzywiłem koło, zresztą ten sam błąd w tym samym miejscu, zrobił mój kuzyn z rowerem Cannondale
Proces projektowania i produkcji ramy, zwłaszcza ramy full suspension jest procesem złożonym i niestety choć w bardzo niewielkim stopniu obarczonym odstępstwami od założeń konstrukcyjnych. Wpływają na to zarówno kwestie materiałowe, jak i typowo produkcyjne. Na wskutek zsumowania tych czynników w ramie intensywnie eksploatowanej może niekiedy dojść do wystąpienia przeciążeń (zwłaszcza zmęczeniowych) przekraczających założenia projektowe a finalnie skutkujące awarią ramy, taką jaką obserwujemy w tym przypadku. Przypadki te są niezwykle rzadkie, jednak kiedy