Wpis z mikrobloga

W wolnym czasie piszę małego #rpg w świecie post-apo na urządzenia mobilne i przeglądarki desktopowe i udało mi się dzisiaj wrzucić go na serwer (kartofel?). Obecnie jestem gdzieś we wczesnej fazie alfa, kilku kluczowych rzeczy jeszcze brakuje, aby mieć gotowy produkt, ale można już klikać i kombinować. Do tej pory w szczytowym momencie było dwóch użytkowników (ja z bratem) i serwer wytrzymał ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dajcie znać jak znajdziecie jakiegokolwiek buga/exploita, lub macie pomysł na dodatkowe ficzury do #gry tego typu.

Adres: http://188.166.144.214/

Nie ma domeny, wiem ( ͡° ʖ̯ ͡°) Przy rejestracji śmiało podawajcie maila w domenie @example.com, weryfikacja nie jest potrzebna.

Aktualnie w planach jest:
- BALANS - raczkujący balans między przedmiotami, atrybutami, przeciwnikami, drop rate, system nagród itd. Tutaj jeszcze dużo pracy potrzeba aby było to zrównoważone, ale w porównaniu do wersji sprzed 2 tygodni to jest niebo, a ziemia.
- Logowanie po facebooku
- Lista wszystkich graczy, ranking, strona profilowa
- Klany - wielka niewiadoma. Wiem, że coś takiego powinno się pojawić, ale nie mam jeszcze gotowego konceptu jak powinno to wyglądać.
- Nagradzanie za regularną grę (coś takiego widziałem w pokemon go) - czyli bonusowe złoto/xp/cokolwiek dla graczy którzy logują się codziennie
- Achievementy zwiększające statystyki (badge?) - np. wygraj 100 walk = +2 siły / wyeksploruj 1000 lokacji = +5 endurance itd
- Handel między graczami - ogromna niewiadoma, która zostanie podjęta ewentualnie na końcu prac. Łatwiej będzie zrobić sensowny system klanów.
- Poza eksplorowaniem standardowych lokacji umożliwić przeszukiwanie krypt (Vault) które są wielopoziomowe i mają mocniejszych przeciwników (raidy?)
- Muzyka/dźwięki (z możliwością wyłączenia)

Jako, że jestem człowiekiem z problemami decyzyjnymi i bardzo lubię zarówno #fallout jak i #arcanum, to dopóki nie mam finalnych assetów, nie wiem jak skończy świat gry (typowe post-apo vs steampunkowe post-apo z magią [wtf?]). Nie jestem niestety programisto-grafikiem i jedyne co potrafię dobrze to pisać kod, więc UI/ikony do gry finalnej będę musiał gdzieś kupić/zamówić jeśli będzie się to opłacało.

Bym zapomniał, nazwa kodowa projektu to #grahalyptic Jak będzie się nazywał finalny produkt tego nie wiem, to nie jest najważniejsze jak to myśli dużo osób zaczynających pracę nad czymkolwiek :) #gamedev
  • 26
@interpolacja_liniowa: Kupiłem serwer na https://www.digitalocean.com/ ten z 1GB ramu. Początkowo była wersja mniejsza z 512, ale jak miałem odpalone wszystkie procesy do obsługi gry to git pull wywalał się z powodu brakującej pamięci :D Teraz "wszystko" działa elegancko i jestem w stanie jak człowiek wrzucać nową wersję.

@skull_pain: Racja. Akurat testuję głównie na monitorze który jest ustawiony pionowo to tam mam małe pole do popisu z szerokością, ale sprawdziłem i
@skull_pain Jesteś pewien że straciłeś hp po walce pvp? Początkowo tak było, ale bodaj w piątek to zmieniałem, żeby żadna ze stron nie traciła hp (tylko gold przechodzi z rąk do rąk). Będę musiał to zweryfikować, bo zamysł był taki, żeby tylko pve odbierało życie.
@skull_pain: Po samej walce pve też nie stracisz tyle hp ile dostałeś obrażeń, bo to się kończyło tym, że 2-3 podróże i pauza na kilka godzin bo nie masz już życia. Brany jest procent obrażeń, nie mniej niż X i wtedy dopiero zmniejsza aktualne życie o jakąś wartość (z reguły o 1-2hp na początkowym poziomach).
@Refusek: Dzięki, dostałem już właśnie na PW informację z tym bugiem. Próbuję fixnąć możliwymi sposobami :) Apki na telefony jeszcze nie ma i jakiś czas nie będzie, bo chcę najpierw zamknąć wymagane funkcjonalności. Samo portowanie apki z weba na mobile zajmie mi około 8h, taka technologia i sytuacja :) Jak tylko produkt będzie stabilny to bierę się za puszczeniem w jednym czasie na #android i #ios
@Refusek: Taki jest plan :) Potrzebuję jednak przemyśleć jak wyglądały taki system. Czy gang ma własną bazę z budynkami, jak przeprowadza raidy, może walki między gangami? A może jakiś system terytorium? Dużo niewiadomych, a chcę żeby był to jeden z istotniejszych elementów rozgrywki.
@kamil-rykowski: O spoczko, sam swego czasu myślałem o postapo ale w końcu padło na klimaty kosmiczne. Jak backend? Chcesz to próbować utrzymać na 1 serwerze czy coś rozproszonego, jak load balancing, brałeś się już za to?
@Refusek: Ten, ten. Bronie mają unikalne obrazki, ale wszelkiej maści armory mają wspólną pulę. W finalnej wersji wszystkie będą inne, ale teraz mam za mały wybór obrazków.

@kWeb24: I jak idzie? Backend w Python/Django z racji, że od 8 lat w tym siedzę komercyjnie. W obecnej wersji jeden serwer spokojnie to utrzyma, w przyszłości jakiś load balancing mam nadzieję że będzie potrzebny (to by oznaczało zainteresowanie produkcją). Provider serwera udostępnia