Wpis z mikrobloga

@PMV_Norway: nikt nie kupi samochodu który w razie zagrożenia zabije ciebie. algorytm zapewne przeanalizuje tysiące wyjść z sytuacji w ciągu milisekund i dobierze najlepsze rozwiązanie. Z resztą, na obrazku jest przejście dla pieszych, a zakładając że ci ludzie nie wbiegają, to zapewne zostali by po prostu przepuszczeni.
  • Odpowiedz
@PMV_Norway: to jest niełatwy temat i należy pamiętać, że zmniejszy to wyraźnie liczbę wypadków ale ich nie wyeliminuje, i do tego należy zmierzać aby ta liczba była coraz mniejsza, w tym akurat przypadku może wystarczy nie krzyżować przejść pieszych z drogami samochodowymi? może jak samochody automatyczne upłynnią ruch to wydłużyć czas zmiany świateł dając pieszym więcej czasu? a może po prostu ulepszyć algorytmy i w przypadku jakiegokolwiek człowieka w pobliżu
  • Odpowiedz
Uscislijmy, bo widze ze sporo osob widzi swiat w systemie 0 1
@oficer-prowadzacy: tu nie ma dylematu dla mnie, jedziemy po psie.
Sprawy komplikuja sie gdy w gre wchodzi automatyka.
@Locked1986: Slepa wiara w algorytm to nie jest dobre rozwiazanie.
Zakladacie ze na obrazku jest przejscie itd. Mozna posluzyc sie klasykiem " a gdyby tu bylo przedszkole w przyszlosci i wasz synek przechodzil w przyszlosci, ktorego jeszcze nie
  • Odpowiedz
Zakladacie ze na obrazku jest przejscie itd


@PMV_Norway: Jakie "zakładacie"? Przecież wyraźnie jest narysowane przejście z sygnalizacją świetlną nadającą sygnał stopu i jest to na stronie potwierdzone także opisem.
  • Odpowiedz
@PMV_Norway: no pewnie, że może wyjść sytuacja, że ostatecznie algorytm nie dobierze rozwiązania, chociaż zapewne zminimalizuje "straty". dlatego też złapanie za kierownicę w Tesli wiąże się z wyłączeniem autopilota. nie wyobrażam sobie czytania gazety mając przed sobą kierownicę i system, który sam sobie jedzie. owszem, mogę się odprężyć, ale cały czas miałbym tego czuja.

http://www.dobreprogramy.pl/Tesla-niewinna-smierci-kierowcy-zawiodl-czlowiek-gdyz-autopilot-nie-jest-autopilotem,News,78651.html
  • Odpowiedz
@FlameRunner: Rozumiem, ze do kazdej sytuacji jaka moze sie wydazyc na drodze potrzebujesz osobnego rysunku?
@Locked1986: Zauwaz, ze zblizamy sie powoli do momentu, gdzie nie bedzie kierujacego fizycznie.
Zatem idac dalej okaze sie, ze i kierownica jest zbedna. Co wtedy?
  • Odpowiedz
Rozumiem, ze do kazdej sytuacji jaka moze sie wydazyc na drodze potrzebujesz osobnego rysunku?


@PMV_Norway: Wrzucasz konkretny rysunek, to się odnosimy do konkretnego rysunku, co w tym dziwnego?
A jak nie ma pasów, to tym gorzej dla pieszych, nieprawdaż?
  • Odpowiedz
Zatem idac dalej okaze sie, ze i kierownica jest zbedna. Co wtedy?


@PMV_Norway: a więc zakładam, że technologia pójdzie tak do góry, że i przejścia dla pieszych będą inteligentne, a do samochodów będzie przesyłana informacje o świetle, które widzi pieszy. również algorytmy w samochodach będą się między sobą komunikowały i będą znały "swoje zamiary". chociaż wiadomo, że nigdy nie można wykluczyć rzeczy takich jak atak hakerski, błąd algorytmu, błąd człowieka
  • Odpowiedz
@Locked1986: Generalnie ciezko sie nie zgodzic. Strach przed nowym, czyli historia stara jak dzieje czlowieka.
@FlameRunner: ciezko by rysowac / szukac w sieci obrazokow ktore moga przedstawiac rozne sytuacje.
Chodzi raczej o fakt braku mozliwosci reakcji, oraz o oddanie zycia w rece urzadzenia.
  • Odpowiedz
  • 2
@PMV_Norway jak by to wyglądało w kwestii prawnej? Kto ponosi odpowiedzialność za śmierć ludzi z powodu autonomicznego samochodu. To jest dość ciekawe.
  • Odpowiedz
@j4ace: Nie ma na to osobnego prawa najpewniej. A za spowodowany wypadek i tak i tak odpowiada kierujący pojazdem bez względu na to jak autonomiczne ma auto.
  • Odpowiedz